Recenzie Avocatul străzii de John Grisham

de | mart. 24, 2015 | Beletristică, Conspirații și Scandaluri, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

avocatul-strazii_1_produsJohn Grisham este un scriitor contemporan american foarte cunoscut în întreaga lume pentru romanele sale care au ca şi subiect viaţa avocaţilor americani sau diverse relaţii politice şi diplomatice între cei care deţin la un moment dat puterea de decizie. Multe dintre romanele sale au devenit în ultimii ani scenarii de film care au fost aduse la viaţă pe marele ecran de actori celebri de la Hollywood.

Avocatul străzii este un roman care a avut se spune mai multe recenzii proaste în America decât pozitive. John Grisham a fost destul de criticat la apariţia romanului dar în ciuda tuturor criticilor romanul său apărut în 1998 a rămas mult timp numărul unu pe lista New York Times bestsellers. Cartea îl are ca personaj principal pe Mike Brock avocat tânăr şi de succes la firma Drake & Sweeney, una dintre cele mai cunoscute şi prospere firme de avocaţi din Washington D.C. cu peste 400 de avocaţi angajaţi.

Mike Brock şi câţiva dintre colegii săi vor fi sechestraţi în propria clădire de un vagabond, un om al străzii care nu dorea altceva decât să îi facă ceva mai conştienţi pe aceşti oaeni cu bani că donaţiile lor ar trebui să fie mai efeiciente şi mult mai concrete pentru a întoarce ceva din veniturile lor comunităţii. Episodul acestei intruziuni nu va rămâne fără urmări, vagabondul care dorea să îi se spună Domnul va fi împuşcat mortal de către un poliţist. Apoi deşi după acest eveniment părea că toţi cei de la firma Drake & Sweeney şi-au reluat viaţa de până atunci, Mike Brock vine cu ideea de a investiga mai amănunţit situaţia acestui om al străzii. Instinctul de avocat îi spune că lucrurile nu sunt chiar atât de simple şi că povestea personajului care îşi spunea Domnul este ceva mai complicată decât credeau proprii lui colegi de breaslă.

Investigaţia îl va conduce la un centru, un adăpost pentru oamenii străzii, unde îl va cunoaşte pe  Mordecai Green un avocat care se ocupa exclusiv de problemele celor care erau găzduiţi în acest adăpost. De aici evenimentele romanului iau o altă turnură, Mike Brock descoperă că însăşi şeful lui de la firma pentru care lucra era implicat într-o problemă foarte gravă de evacuare a unor persoane fără adăpost dintr-o clădire care aparţinea unui personaj dubios.

Pentru a afla mai multe şi pentru a putea ajuta concret pe noul său prieten  Mordecai Green, tânărul avocat va fura dosarul firmei care deţinea clădirea din care au fost evacuaţi oamenii fără adăpost, inclusiv Domnul, şi va încerca să se ferească de problemele pe care foştii lui colegi începeau să i le facă în urma acestei investigaţii începute de el.

John Grisham reuşeşte să compună un mixt de personaje cu poveşti de viaţă diferite dar autentice pentru a purta cititorul într-un univers complex al unei realităţi care nu trebuie ignorată, pentru că lucrurile ascunse oricând pot ieşi la suprafaţă pentru a schimba o situaţie cu susul în jos.

Avocatul străzii este un roman antrenant care are în final o morală simplă pe care vă las să o descoperiţi imaginându-vă viaţa unui avocat indecent de bine plătit în contrast cu cea a unuia care lucrează exclusiv pentru cazuri sociale şi clienţi foarte săraci.

Titlu: AVOCATUL STRĂZII
Autor: John Grisham
An apariție : 2003
Editura: RAO
Nr. Pagini: 374
Vizualizari recenzie: 4402

Alte recenzii de la John Grisham :

Recenzie ”Copacii” de Percival Everett
Recenzie ”Copacii” de Percival Everett

”Copacii” de Percival Everett este un roman șocant în care o serie de crime brutale se petrec mai întâi în orașul Parale din Mississippi și apoi în toată America. Nici nu pot descrie cât de mult mi-a plăcut cartea asta, fără să par o ciudată, având în vedere temele pe...

Recenzie ” Sărmane creaturi” de Alasdair Gray

Evident, am fost influențată de apariția filmului, însă am de spus în apărarea mea faptul că nu am văzut filmul și nici măcar nu știu ideea principală. Doar știu că este ciudățel și că Emma Stone joacă magistral, în rest, haide să vedem cum este cartea, pentru că...

Florentina Turcanu a fost redactor Booknation.ro și a scris 92 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Florentina Turcanu aici.