Recenzie „Cele șapte morți ale lui Evelyn Hardcastle” de Stuart Turton

de | dec. 7, 2021 | Beletristică, Ficțiune, Mister, Psihologie, Recenzii cărți, Suspans

O plimbare reluată la infinit prin iad, dar cu un scenariu schimbat la fiecare revenire. Conacul Blackheath este casa umbrelor, locul în care cei căzuți își ispășesc păcatele, locul care îi va duce la pieire sau le va oferi mântuirea. Trecutul nu există, prezentul este asemeni unor nisipuri mișcătoare, iar viitorul, deși scris pe bilețele și note, este de obicei de neînțeles deoarece așa ar și trebui să fie un viitor, învăluit în mister.

În fiecare zi ești altcineva și cu fiecare zi trecută gândurile și ideile tale își pierd conturul și sunt înlocuite de ale unui om pe care e posibil să nu-l placi, admiri sau înțelegi. Totul e în puterea ta, dar puterea ta este din ce în ce mai slăbită, iar motivarea că vei duce la capăt misiunea din ce în ce mai complicată este trădată de epuizare psihică și neputință fizică.

Cele șapte morți ale lui Evelyn Hardcastle este un thriller paranormal încărcat de conotații morale. Cum ne răscumpărăm păcatele și ce implică noțiunea de iertare? Poate iertarea reabilita un om? Poate fi un om schimbat sau este răutatea nativă și după încercări și încercări de reabilitare, revine și se repetă istoria?

Aiden Bishop este în purgatoriu. A venit de bunăvoie căutând răzbunarea, doar că nu-și amintește toate aceste lucruri. Timp de opt zile se va trezi în corpul unui alt bărbat, fără trecut, fără viitor, fără niciun indiciu despre cine este și ce are de făcut. Caracterul gazdei sale își va impune calitățile și defectele asupra acțiunilor eroului principal și cu cât se va apropia de a opta schimbare cu atât mai tare va prelua controlul personajul pe care îl posedă.

La balul mascat organizat de familia Hardcastle ce comemorează 19 ani de la moartea băiatului lor, o altă tragedie se întâmplă. Fiica lor, Evelyn, moare. Ciclul se va repeta la nesfârșit până când Bishop va reuși să găsească criminalul, dar înainte ca crima să aibă loc. După fiecare rotație de opt zile, în cazul în care nu rezolvă misterul, o va lua de la capăt – un nou început fără amintiri și fără indicii, un nou chin în purgatoriu.

Având în vedere că rolurile se schimbă cu rapiditate, că nu există amintiri și totul este învăluit în mister intri destul de greu în poveste, dar pe măsură ce înaintezi intriga se clarifică și captivează. Este destul de dificil ce ne propune autorul deoarece niciuna dintre perspectivele eroului principal nu poate fi crezută în totalitate. Fiecare are un secret, toți ascund lucruri și principalul tău scop este să faci diferența între realitate și înșelătorie. Criminalul poate fi oricare dintre numeroșii participanți la bal și fiecare ar fi avut un motiv. Oameni importanți, bancheri, doctori, pictori, polițiști fac greșeli și se învârt într-un dans drăcesc ce nu se va sfârși până când criminalul nu va fi demascat. Eroul nostru nu trebuie să împiedice crima, doar să dezlege ițele enigmei. Începând cu victima, Evelyn, toți sunt personaje greu de înțeles, cu puncte slabe și remușcări. Toți fac greșeli, toți își pierd umanitatea la un moment dat, fiecare are păcate și slăbiciuni, dar au și momente în care sunt conduși de empatie și speranța că vor putea îndrepta lucrurile. Este un labirint pe care Bishop este obligat să-l parcurgă, dar în care nu este singur. Are doi competitori care au același scop ca și el. Dintre ei trei, doar unul va scăpa.

Până la urmă viața e o luptă. Aici sau în purgatoriu, primul scop este să nu renunți. Fiecare alegere făcută de personajul principal are o repercusiune în viitor iar viața are întotdeauna un mod original de a-ți demonstra cât de ușor îți pot fi schimbate gândurile și sentimentele.

Finalul este oarecum frustrant și ajungând la ultima pagină am avut senzația că nu este chiar logic tot ce s-a întâmplat, că pe undeva sunt câteva piese care nu se potrivesc perfect în puzzle sau care lipsesc cu desăvârșire, dar chiar nu contează deoarece ideea cărții este originală, teribilă și foarte captivantă.

Titlu: CELE ȘAPTE MORȚI ALE LUI EVELYN HARDCASTLE
Autor: Stuart Turton
Nr. Pagini: 496
Vizualizari recenzie: 1606

Alte recenzii de la Stuart Turton:

Angela este redactor Booknation.ro de 5 ani, 2 luni, 13 zile și a scris până acum 579 articole. Se află pe poziția 2 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.