Recenzie Vei fi acolo de Guillaume Musso

de | nov. 14, 2014 | Beletristică, Fantezie, Literatură Contemporană, Literatura Universală, Recenzii cărți, Suspans

1.0

Vei fi acolo de Guillaume Musso este o carte pe care am avut plăcerea să o citesc acum câteva săptămâni. Așteptam să fac rost de ea de mult timp și într-un final am câștigat-o la un concurs pe net.Am fost atât de fericită când am primit-o.Eram ca un copil care avea o jucărie nouă.Am început să citesc sperând că va fi exact ca în descrierea și review-urile din blogosfera românească.Nu puteam să intru în acea stare de relaxare totală și în acea zi am citit doar 30 pagini.Părea promițător, dar nu aveam eu stare să citesc mai departe.A doua zi m-am instalat într-un loc cu multălumină și am început să citesc.Nu mai puteam lăsa cartea din mână.”Vei fi acolo” este o carte care m-a acaparat, m-a vrăjit, m-a făcut să uit de viața mea și să visez, să văd toate momentele, să fiu acolo, cu personajele. Deși cu puține personaje, vreo 5, autorul a reușit să creeze o atmosferă frumoasă, incitantă, misterioasă, palpitantă și emoționantă în mai multe locuri/ momente. În ziua aia am citit cartea până la ultima pagină. Nu o puteam lăsa nici ca să merg să mănânc.

Personajul principal, chirurgul Elliott, primește șansa de a călători în timp să-și întâlnească eul mai tânăr cu 30 ani. Are șansa să îi vorbească, dar nu trebuie să îi spună prea multe lucruri pentru că orice informație poate să modifice trecutul și riscă să-și piardă fata din prezent. La început se duce în trecut să-și revadă iubirea vieții,dar nu o poate salva pentru că a avea iubirea ei până la sfârșitul vieții înseamnă să nu mai aibă o aventură de-o noapte și să-și piardă fata pe nume Angie.

E palpitant să-i vezi pe cei doi încercând să se inteleaga,sa faca un plan sa o salveze pe femeia iubita,dar sa nu afecteze viitorul. unul este tânăr, impulsiv,coleric aș zice, gata să facă orice pentru Ilena, iar celălalt, trecut prin multe și îmblânzit de viață e mia calm, mai așezat. Cât de diferit poate gândi și acționa un om în perioade diferite ale vieții sale.

Vor reuși cei doi să o salveze pe Ilena, frumoasa femeie cu ochii verzi și suflet mare fără să o piardă pe Angie?

Vei fi acolo?” este  întrebarea care îmi răsună în minte în vreo 4 ipostaze: personajul principal întrebându-se dacă eul său mai tânăr îl va aștepta să apară, dacă Ilena va mai fi acolo, dacă prietenul lui cel mai bun va fi acolo când se duce în trecut sau când se întoarce în prezent și pentre Angie a cărei existență e legată strict de povestea unei nopți, dar și în mintea lui Matt, cel mai bun prieten al lui Elliott, când se întoarce în prezent sperând să-și fi salvat prietenul.

M-a impresionat simplitatea și eleganța felului de a scrie, de a crea povestea, de a răsuci firele trecut-prezent pentru a crea un efect stilistic, dar și emoția din fiecare scenă. Îmi vine greu să cred că un bărbat a putut scrie o carte atât de emoționantă, o carte care m-a făcut să reflectez la consecințele fiecărei acțiuni, fiecărui gest, fiecărei pale de vânt din viața noastră. Am văzut povestea cu ochii minții și sincer, aș mai citi-o o dată deși eu nu recitesc cărțile, nici măcar pe cele pe care le ador.

Într-un final trebuie să spun ca „Vei fi acolo?” rămâne o carte de suflet, într-un colț special al sufletului meu de cititor, amator de filosofie în rânduri aparent simple.

Titlu: VEI FI ACOLO
Autor: Guillaume Musso