Recenzie „Elefanții nu uită niciodată” de Agatha Christie

de | sept. 3, 2020 | Beletristică, Mister, Recenzii cărți

Prima întâlnire cu Agatha Christie

Recunosc că știu de Agatha Christie de multi ani, însă întotdeauna am spus pas cărților ei pentru că nu am crezut că mă atrag romanele polițiste, crimele și misterul. Ei bine, cât am putut să mă înșel. Pe Instagram în ultima perioadă a fost un val de recomandări ale cărților ei așa că am zis să îmi încerc și eu norocul cu ele. Astfel am ajuns la Elefanții nu uită niciodată.

O scurtă prezentare a cărții

Ariadne Oliver, o scriitoare de romane polițiste, este abordată la un prânz literar de o necunoscută (doamna Burton-Cox) care îi adresează o întrebare cel puțin nepotrivită: în cazul morții soților Ravenscroft cine a ucis pe cine? El pe ea sau ea pe el? În urmă cu 12 ani doamna și domanul Ravenscroft au fost găsiți împușcați în apropierea casei lor cu un revolver lângă ei. Fiica soților Ravenscroft (Celia) este fina scriitoarei și, totodată, este viitoarea noră a doamnei Burton-Cox. Pornind de la această curiozitate a necunoscutei, Ariadne împreună cu prietenul său ,Hercule Poirot, încearcă să dezlege ițele încurcate ale acestui caz din trecut. Întrebarea este cine își mai amintește detalii despre o întâmplare atât de îndepărtată? Vă spun eu, elefanții.

Semnificația titlului sau ce treabă au elefanții cu o crimă?

Pe parcursul cărții titlul se regăsește  de foarte multe ori, fiind astfel un laitmotiv si un fel de “inside joke” între Ariadne și Poirot. Între oamenii care ajută la elucidarea cazului și elefanți se face o asociere în privința capacității celor două categorii de a-și aminti detalii. Așa cum elefanții nu uită niciodată, tot așa și oamenii care impărtășesc detalii despre soții Ravenscroft au o memorie de fier.

Impresiile pe care mi le-au lăsat Agatha si elefanții ei

Am rezonat cu stilul autoarei pentru că a știut să mă țină acolo și pe parcursul cărții am fost prezentă în încercarea de a-i ajuta pe Doamna Oliver și pe Hercule Poirot să rezolve această crimă. Nu a fost genul de carte care m-a ținut în suspans până la final deoarce pe parcursul cărții au fost introduse replici și amănunte care au contribuit la deslușirea misterului. Cu toate acestea, chiar dacă în mare înțelesesem cum stă treaba, finalul a adus completările și piesele de puzzle care lipseau.

Recomand cartea?

Chiar dacă sunteți novici în Agatha Christie (ca și mine), chiar dacă nu ați auzit niciodată de ea sau dacă sunteți deja cititori inrăiți ale cărților ei, aș recomanda cartea tuturor acelora care caută o lectură usoară și care să trezească spritul de detectiv din ei. Știu sigur că eu am fost un mic Sherlock Holmes în această carte.

In final vă las cu această întrebare: voi știți cine i-a ucis pe soții Ravenscroft?

Titlu: ELEFANȚII NU UITĂ NICIODATĂ
Autor: Agatha Christie
An apariție : 2012
Editura: RAO
Nr. Pagini: 250
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 736

Alte recenzii de la Agatha Christie:

Recenzie „Punk 57” de Penelope Douglas
Recenzie „Punk 57” de Penelope Douglas

Așteptam de mult o carte scrisă de Penelope Douglas, dar care să fie diferită de seria ei de renume "Devil's Night", pentru că aveam nevoie de ceva mai soft și mai ales, ROMANTIC. "Punk 57" este o poveste pe care am citit-o acum mulți ani, dar pe care am recitit-o...

Recenzie ”Ceva în apă” de Catherine Steadman

Titlul cărții „Ceva în apă” de Catherine Steadman este promițător și te îndeamnă la investigații mai aprofundate. Sugerează o poveste plină de mister și tensiune. Și chiar de asta dai. Cartea urmărește povestea unui cuplu de tineri însurăței care se bucură de luna lor...

Roxana-Elena Ciobanu a fost redactor Booknation.ro și a scris 10 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Roxana-Elena Ciobanu aici.