Recenzie ” Iubirile croitoresei” de Maria Duenas

An apariție : 2013
Editura: Polirom
Nr. Pagini: 584

Combinarea latinismului cu metisajul nord-african cu iz de colonialism este omogenă.

Traducerea eronată din limba spaniolă în limba română a titluli cărții.

” Iubirile croitoresei” este unul dintre cele mai de succes romane de debut, cu o cifră de vânzări de peste un milion de exemplare, stând la baza unui serial tv de succes.

Maria Duenas, profesor universitar de limba și literatura engleză, inspirată din realitatea propriei familii, pe care o combină cu ficțiunea penetrantă care nu se îndepărtează prea mult de istorismul acelor timpuri, Spania de după Războiul Civil și cea de a doua conflagrație mondială, ne oferă o cotropitoare creație literară, incisivă și molipsitoare. o poveste desfășurată pe axa Madrid- Maroc-Lisabona.

Sira Quiroga și Ramiro Aribbas sunt prinși într-o poveste de iubire șchioapă, din care femeia va avea de suferit. De aici începe totul. peripețiile Sirei sunt absolut uluitoare, cu mistere halucinante, cu iubiri și neiubiri, urcări și coborâri, spionaj, feminitate care oscilează între cele două extreme ale existențialismului.

Este o poveste cu pierderi și regăsiri, cu alunecări în gol și ridicări ancestrale, cu dialoguri pline de tâlc și trăiri purtate la intensitate maximă, duse adeseori între două civilizații, între război și pace, între încredere și neîncredere, dincolo de toate tragismul anumitor simțiri și vuietul societății dezmembrate încrustând în ospitalierul suflet al eroinei principale amplul proces al maturizării..

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Maria Duenas.

Maria Duenas, prinsă între nostalgia lipsită de proslăvirea trecutului și excavarea intempestivă a unor vremuri tulburi în căutare de ceva aparte, colorează sufletele cititorilor cu curcubeul unei vulcanice realități, mixând latinismul iberic și înțelepciunea nord-africană într-un metisaj al întâmplărilor care totuși nu afectează în vreun fel omogenitatea și epicentrul unei povești atât de vii încât cititorul se trezește pe negândite prins în jocul vieții dar, mai ales, în viața unui joc în care personajele au o vervă aparte, aproape olimpiană.