Recenzie ”Layla” de Colleen Hoover

de | dec. 9, 2022 | Recenzii cărți

Am crezut că după „Never, Never” și „Verity”, zilele lui Colleen Hoover ca autoare de thrillers/paranormal s-au încheiat, dar aparent această insistă… Nu știu dacă sunt bucuroasă sau nu, sunt puțin în dubii, pentru că văd că tot încearcă, însă nu simt o mare evoluție. Ce-i drept, față de „Never, never”, „Verity” a fost o capodoperă și nimeni nu poate contesta acest lucru, dar dacă mă întrebi de „Layla”, stau puțin să mă gândesc înainte să îți răspund. Cartea este un mix între o poveste de dragoste și elemente paranormale, care te face să recitești anumite pasaje de mai multe ori, de frică de a nu omite ceva sau de a interpreta greșit ce anume a vrut să spună autorul. Per total, a fost semi ciudată, mă așteptăm puțin la altceva.

Când Leeds o cunoaște pe Layla, e convins că-și va petrece tot restul vieții alături de ea. Dar apoi, în urma unui atac neașteptat, Layla se luptă să supraviețuiască. După săptămâni petrecute în spital, fata își revine fizic, dar cicatricile emoționale și psihice au schimbat-o pe tânăra de care Leeds s-a îndrăgostit. Vrând să-și salveze relația, Leeds o duce la pensiunea unde s-au cunoscut. Însă, odată ajunși acolo, purtarea fetei se schimbă în mod inexplicabil. Iar aceasta e abia prima dintr-un șir de întâmplări neobișnuite. Leeds se simte înstrăinat de Layla și, în curând, își găsește consolarea lângă Willow – un alt oaspete al pensiunii -, de care începe să se simtă legat. Pe măsură ce curiozitatea lui față de Willow crește, hotărârea lui Leeds de-a o ajută să găsească răspunsuri îl plasează în conflict direct cu sănătatea lui Layla. În curând, tânărul își dă seama că trebuie să facă o alegere, deoarece nu le poate ajuta pe amândouă. Dar, dacă face alegerea greșită, s-ar putea ca toți să aibă de suferit.
Înainte de a începe să vă spun părerea mea, mereu m-am minunat de numele pe care Colleen le alege pentru personajele sale. De unele vreau să mă credeți că nu am auzit niciodată sau dacă am auzit, nu le-aș fi gândit vreodată pentru personajele din carte. În fine, a fost o paranteză. Cartea este împărțită în două – În capitolele “Față în față cu detectivul”, acțiunea se petrece în prezent, iar restul capitolelor sunt relatate la trecut. Aflăm despre povestea de dragoste tumultoasă dintre Leeds și Layla, modul în care s-au cunoscut, dar și accidentul teribil pe care l-au suferit. În urmă acestuia, Layla petrece mult timp în spital, vindecându-se după o rană serioasă la cap. Pentru a putea să regăsească dragostea care i-a unit, Leeds o aduce pe Layla în pensiunea în care s-au întâlnit pentru prima dată, dar lucrurile nu par să devină mai ok.
Apar și alte personaje la orizont, se formează un triunghi amoros și în urma acestuia, Layla devine din ce în ce mai bolnavă. Aparent, ei nu sunt singurii din acea pensiune, mai există o prezență care nu dorește să se facă văzută, dar pe care o simt. Elementul paranormal a fost puțin ciudat și de aceea am dat un rating mai mic cărțîi, pentru că nu i-am văzut rostul. Sfârșitul a fost și el șocant, dar destul de greu de înțeles, după toată acțiunea conturată. Știu că par un Grinch acum, dar am multe întrebări fără răspuns. Și cred că greșesc pentru că am comparat mereu lectura cu „Verity”, am avut așteptări și nu mi-au fost atinse. Cred că aici este problema mea de fapt, unde greșesc mereu.
Dacă aș recomanda cartea? Probabil, dar doar celor care au citit „Verity”, pentru a putea avea un termen de comparație și să îi las pe ei să tragă concluziile personale. Este o carte interesantă, cu un element de triunghi amoros pe care îl detest, dar repet, consider că se putea mai bine din partea lui Colleen Hoover. Nu mă omorâți!!

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Cartepedia

Titlu: LAYLA
Autor: Colleen Hoover
Editura: EPICA
Nr. Pagini: 320
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 3792

Alte recenzii de la Colleen Hoover:

Recenzie ”Libraria din Teheran” de Marjan Kamali

Librăria din Teheran de Marjan Kamali - ficțiunea istorică cu savoare orientală, despre o dragoste adolescentină care se desfășoară în fundalul evenimentelor tumultoase ale Iranului anilor `50, cu evenimente care alternează planul trecut cu prezentul. Opinia mea...

Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang
Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang

Vă prezint cartea mea preferată din seria "Twisted", o serie care m-a încercat și m-a trecut prin multe stări, pentru că nu am simțit-o ca fiind una unitară ci cu 4 povești total diferite, uneori chiar scrisă de autoare diferite. Dar nu contează, am rămas cu o...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 3 luni, 5 zile și a scris până acum 562 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.