Cotton Malone, acelaşi veteran capabil de eroism întâlnit în Taina preşedintelui, primeşte iarăşi o misiune pentru salvarea Statelor Unite. Agenţia Magellan Billet se confruntă cu un adevărat pericol de securitate naţională. De această dată subiectul răzbate încă de la preşedintele Franklin D. Roosevelt şi până în prezent, acumulând zi de zi tot mai multe datorii şi fiind la un pas de a arunca SUA într-o adevărată criză economică.

Secretul marelui sigiliu, în ciuda descoperirilor cruciale ce ar fi dat un bum statelor americane, pe mine nu m-a cucerit cu complexitatea, aventura şi sentimentul că în orice clipă poţi pierde situaţia din mână, ci prin imaginea personajului Hana Sung. De departe, mi s-a părut cel mai creionat personaj din această nouă aventură a lui Cotton Malone. Povestea ei este tragică, marcată de suferinţe, pierdere de sine şi o acută sufocare.

Un om are mereu două motive ca să facă ceva. Unul bun şi altul adevărat.

Am urmărit povestea Hanei Sung cu sufletul la gură. Pe de o parte voiam să-i aflu povestea, trecutul, pe de altă parte voiam să o văd ieşind din coconul ceţos în care era învăluită, strâns legată de propriile sentimente ce se revoltau în faţa acţiunilor propriului tată. M-am pus în pielea ei şi am rezistat două secunde. Numai ideea unei vieţi ca a Hanei Sung îţi provoacă groază şi ororare, darămite să apuci să trăieşti atâta deznădejde, pustiu în suflet, neînţelegere şi mai apoi, siguranţa că oricât te-ai schimba pe tine, cei din jur vor rămâne tot tirani şi culmea, având şi o forţă cu mult mai mare decât a ta.

Acel om de nimic îi provocase toată agonia. Preţ de o clipă, se întristă că mama ei nu mai era. Un sentiment de dor, asemănător cu ceea ce simţise pentru Sun Hi, îi umplu inima. Se gândise paisprezece ani la asta. Dar abia în ultimele minute îşi înţelesese cu adevărat profunzimea suferinţei.

Agenţii, Isabella Schaefer şi Luke Daniels sunt şi ei personaje memorabile, dar într-un fel de Stan şi Bran periculos. Efectiv simţeai chimia şi potrivirea în operaţiunile de teren, pe când te pierdeai în frustrarea Isabellei când Luke acţiona în modu-i caracteristic: impulsiv. În acelaşi timp, nu te puteai abţine în a nu zâmbi de fiecare dată când Luke avea grijă să-i atragă atenţia Isabellei că iar a dat cu misiunea de perete. Doi agenţi profesionişti, cu şarm, care-ţi îndulcesc zâmbetul printre rafale de gloanţe şi secrete la limită de a fi divulgate.

Să înşeli vigilenţa tuturor era cel mai eficient mecanism de deţinere a controlului.

În mijlocul tuturor parcă e greu să-l mai observăm şi pe Cotton Malone, care iarăşi este smuls din sânul librăriei sale, alergând să salveze încă o dată „lumea”. Pe de o parte este întruchiparea agentului perfect care salvează situţia indiferent de obstacole, pe de altă parte este ca un tătic al agenţilor, având grijă să dozeze responsabilitatea şi încrederea de sine fiecărui agent de pe tren.

Nu există investigaţii interne în operaţiuni de spionaj, îi spusese Malone. Nu se suspendă salariul. Nu intri în atenţia presei. Nu sunt evaluări psihologice. Tu tragi, ei mor şi trebuie să trăieşti cu asta.

Steve Berry are un stil unic din a arunca cu secrete şi frânturi de istorie, alergându-te ca la maraton printre zeci de iţe menite să le scoată la lumină distrugând totul în cale. În Secretul marelui sigiliu ne-a plimbat curiozitatea printre secretele dolarilor şi ale simbolurilor acestora, ne-a făcut cunoştinţă cu Franklin D. Roosevelt, a disecat Amendamentul 16 din Constituţie şi ne-a „umplut” de datorii. Ne-a plimbat pe sub ochi documente incriminatorii şi când să punem mâna pe ele, ne-am trezit plecând în căutarea unui cod misterios. Am prins codul, am pierdut dovezile.

Secretul marelui sigiliu este un carusel din care cu greu mai poţi distinge adevărul de minciună, istoria de ficţiune. Eşti prins în acţiune încă de la primele pagini, cu mintea împrăştiată în zeci de direcţii şi printre atâta aventură şi adrenalină ai timp să tragi o ocheadă şi în viaţa personajelor. La final, nu ştii de care parte eşti mai copleşit: de secretele explozibile ce gravitează în jurul istoriei cu efect de tsunami al prezentului numit SUA sau de calamitatea din viaţa fiecărui personaj în care te trezeşti aspirat pe neveste.

Avea să moară în picioare, fără să-şi manifeste durerea – puternică, hotărâtă şi tăcută – ca Sun Hi. Poate că se vor regăsi după ce spiritul ei va merge acolo unde mergeau spiritele. Spera că exista un loc. Păcat însă că în acel loc e întuneric!

Un lucru este clar: Secretul marelui sigiliu este un thriller plin de acţiune şi adrenalină ce nu trebuie să lipsească din biblioteca niciunui iubitor de enigme, secrete şi frânturi de istorie. Steve Berry aruncă pe masa cititorilor o nouă aventură unde istoria aleargă cot la cot cu ficţiunea.

Un thriller fabulos marca Steve Berry disponibil pe site-ul Editurii Rao şi în librăriile partenere.

Enjoy!

Titlu: SECRETUL MARELUI SIGILIU
Autor: Steve Berry
Editura: RAO
Nr. Pagini: 472
Vizualizari recenzie: 2230

Alte recenzii de la Steve Berry:

Recenzie „Zanzibarezul“ de Ciprian Iftime

Știți unde este Zanzibar? Zanzibar este o insulă de pe coasta estică a Africii. Un mic Paradis, rupt de civilizația defectuoasă a continentelor. Este locul în care răul, plasticul și legile încă nu au apucat să macine, până la pulbere fină, valorile, simplitatea și...

Recenzie ”Orașul necuraților” de Andrei Constantin

Orașul necuraților de Andrei Constantin este genul acela de carte de la care habar nu ai la ce să te aștepți. Pentru că te poate păcăli foarte ușor cu coperta sau număr redus de pagini. Ce-ar putea să se întâmple în povestea scrisă de autor, astfel încât să te...

Diana Daniela Macovei a fost redactor Booknation.ro și a scris 270 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Daniela Macovei aici.