Recenzie Stenograme filosofice de Gunther Anders

de | iun. 18, 2019 | Recenzii cărți

🔥 CARTEA STENOGRAME FILOSOFICE ARE REDUCERE PE:

Înzestrat cu un simț al realismului și al profunzimii, făcându-te să te pierzi prin esența cuvintelor și a exprimării elevate, Gunther Anders debordează printr-o tehnică a surprinderii greu de explicat, o tehnică pe care nu toți cititorii o vor înțelege, la fel cum nu toți cei care îl citesc pe acesta vor avea curajul să treacă de orice barieră a imaginarului.

Filosofia ca modalitate de exprimare a realității și a gândurilor dureroase și profunde, va fi greu de înțeles pentru unii. De ce? Răspunsul este simplu. Esența se ascunde în proporții de 100% în cuvintele pe care autorul le folosește, aceasta nefiind prielnică pentru orice cititor. Este nevoie de concentrare, de detașare de lumea reală, de ancorare într-un univers al semnificațiilor, al interpretărilor și al profunzimii absolute exprimată prin esență, ci nu cantitatea cuvintelor folosite.

Iubirea este nefericită nu doar atunci când iubești fără să fii iubit, ci și când ești iubit fără a iubi. Atunci se poate întâmpla ușor ca iubitul să fie adus la cel care îl iubește într-o stare de superioritate pe care el nu o poate echilibra prin vreo purtare suficient de delicată, astfel încât superioritatea-i se transformă, împotriva voinței sale, în sentimentul de-a fi săvârșit o nedreptate, respectiv în convingerea că și-a încălcat cuvântul (deși nu și-l dăduse). Dar faptul că el nu-și dăduse cuvântul nu are nicio însemnătate pentru logique de coeur, dat fiind că acesta argumentează fundamental în sensul invers acelor de ceasornic.

Cu alte cuvinte, Stenograme filosofice este o carte pe care fie o înțelegi, fie o denigrezi pentru complexitate și pentru esența care bate pe la spatele cuvintelor folosite de autor, căci, dincolo de cuvintele care singure nu au niciun rol, asocierea acestora ajută la crearea unor esențe tari, pe care dacă le înțelegi, vei ajunge, categoric, să-l iubești pe Gunther Anders.

Dacă îți place recenzia cărții STENOGRAME FILOSOFICE, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Gunther Anders

Concluzia? Acestui autor nu-i poate sta nimeni în cale, el fiind cel care deține informații din aproape fiecare domeniu și punct de interes. Fie că este vorba despre iubire, trăiri interioare, politică, civilizație și culturi, el spune cuvintelor pe nume, dar o face subtil. Chiar dacă sună controversat, el exprimă o realitate dureroasă atât într-un mod direct, mai ușor de înțeles, cât și într-o manieră complexă a subtilității, metodă care s-ar putea să inducă în eroare și, cel mai adesea, să dezamăgească cititorii care nu fac diferența între cantitate și calitate.

Pentru a vedea strălucind o stea care deja s-a stins de mult, trebuie să fim foarte îndepărtați de ea. Există chiar trecuturi care nici nu ne-au ajuns încă, deoarece s-au petrecut atât de departe de noi.

Natura. Se întoarce. Întrucât contemporanii noștri circulă prin peisaj în automobile și pe motociclete, ceea ce se află la dreapta și la stânga șoselei năzuiește la vechea pace, drumurile laterale se sălbăticesc, pădurea rămâne neagră și tace, iar dealul nu mai este ceva de văzut, ci doar un deal. Pe drumurile către culmea Schlern nu am întâlnit pe nimeni, în afară de un păstor cu cele două vaci ale sale. Tăcerea este copilul mecanizării, iar neatinsul este restul gigantic ce rămâne deoparte atunci când omenirea se limitează la străbaterea străzilor prescrise sau chiar a potecilor. Cine râde la urmă?

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA STENOGRAME FILOSOFICE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: STENOGRAME FILOSOFICE
Autor: Gunther Anders
An apariție : 2013
Editura: TACT
Nr. Pagini: 140
Gen Literar: Alte Genuri
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 780

Alte recenzii de la Gunther Anders:

Recenzie “Ora 25” de Constantin Virgil Gheorgiu

Societatea din care faceți parte crede chiar că fiecare om este perfect înlocuibil. O carte premoniție. Cu siguranță Constantin Virgil Gheorgiu a fost un vizionar care a prevăzut că va exista cândva în viitor acest schimb de putere între om și tehnică. Mai întâi...

Recenzie „Anna Hibiscus. Bravo, Anna Hibiscus! (vol I & II)”

"Anna Hibiscus" și "Bravo, Anna Hibiscus!" sunt două volume de povestiri despre o fetiță care locuiește în Africa ("extraordinara Africă!"), alături de familia ei extinsă (numeroasă!). Bunicii ei sunt tradiționaliști, și încearcă să îi facă pe ceilalți membri ai...

Recenzie ”Trebuie să vorbim despre Kevin” de Lionel Shriver

N-a primit degeaba cartea aceasta premiul Orange în 2015. Este atât de bine scrisă, atât de dezinhibată, sinceră și intra atât de adânc în miezul problemei încât a fost o încântare s-o citesc cu toate că tratează un subiect incomod, delicat și...

Dana Otet este redactor Booknation.ro de 1925 zile și a scris până acum 26 articole. Se află pe poziția 1 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Dana Otet aici.
Numele meu este Dana Oțet și cititul face parte din viața mea. În momentul de față nu pot concepe viața fără cărți, de aceea mereu mă voi axa pe ceea ce înseamnă literatură, pe ceea ce înseamnă citit. De asemenea, pasiunea mea se manifestă și prin scris. Alături de cei de la BookNation am învățat ce înseamnă o echipă.