Cartea este biblia celui ce scrie recenzii

Dacă într-adevăr iubești cărțile nu se poate să nu te fi lăsat înfiorat de inconfundabilul lor parfum, de acel iz de sublimă ademenire prinsă între coperți, acolo unde o lume întreagă așteaptă să fie descoperită. Probabil că uneori chiar te-ai întrebat cum poate să încapă o lume întreagă între paginile unei cărți.

Adevărul adevărat este că paginile unei cărți nu poate să cuprindă o lume întreagă, ci doar o fărâmă din ea. Dar tu, la fel mulți alții, știi că acea fărâmă este o cărămidă a uni templu ce nu va fi nicicând terminat. Dar nici măcar acest lucru nu are vreo importanță pentru tine. Important este să participi, să-ți așezi cumva inconfundabila amprentă peste marmura eternității. Senzația că aparții într-un fel anume fel Marelui Spectacol este diafană, unică și irepetabilă, căci ceea ce nu trăiești la momentul respectiv numai trăiești niciodată.

b0abd6b8dbcbda18ab6e8c533d6c52ad_view

Tocmai de aceea îndrăznesc să afirm că pentru iubitorul de carte, care dorește să-i îndrume pe ceilalți la îmbrățișarea lecturării, cărțile sunt biblii, pași timizi spre canonizarea sufletului.

Cu siguranță că tu, cel care întocmești recenzii, împărțind cu generozitate recomandări și opinii, iubești bibliotecile, librăriile și anticariatele. Cu siguranță că tu, cel care freamăți odată cu fiecare cuvânt al autorului preferat, adori lansările de cărți, care, pentru tine, reprezintă o parte importantă din felul tău de a fi, o fărâmă adăugată unei alte fărâme care ajută la clădirea magnificului cocoloș numit eternitate.

Sunt absolut sigur că de nenumărate ori te-ai pierdut și regăsit în sânul unor personaje, râzând și plângând odată cu ele, trăind și murind odată cu ele.

Control-la-Biblioteca-Universitara--au-disparut-zeci-de-mii-de-carti--unele-foarte-vechi

Cărțile sunt pagini de sudoare, de trăire spovedită unor necunoscuți care vor putea sau nu să te înțeleagă cu adevărat. Este un act de curaj, nevoie de extrovertire. Este nevoia apartenenței unui chenar concret, dar poate fi și necesitatea sfărâmării acestui chenar, o luptă între conformism și nonconformism, dar și o despovărare ce va împovăra alte suflete.

Tocmai de aceea, iubitorule de carte, te rog să lași cartea să intre în tine și tu să intri în ea.

Mulțumesc, iubitorule de carte! Mulțumesc!