Recenzie ”505 zile” de Mihai Leontescu

by | Jun 25, 2020 | Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA 505 ZILE CU REDUCERE PE libris.ro

În viața de zi cu zi sunt persoane pe care le întâlnești și nu la mult timp uiți de ele. Sunt și alte persoane pe care le întâlnești o singură dată și îți rămân impregnate în memorie: prin stilul personal, prin felul atent în care poartă o conversație, prin anumite abilități speciale, prin educație, umor, șarm, autenticitate. V-a venit în minte o astfel de persoană?

Așa e și cu lectura. Sunt cărți pe care le citești și după o săptămână îți mai amintești vag ce ai găsit în acea carte. De asemenea sunt cărți care nu ai vrea să se mai termine.

Am avut oportunitatea zilele trecute de o astfel de lectură: 505 zile de Mihai Leontescu. Este o carte care nu-ți permite să fii un cititor detașat. Grija, atenția la detalii, calitatea informațiilor, autenticitatea și sufletul deschis al autorului, organizarea paginilor într-o manieră atractivă, felul în care cuvintele sunt împachetate într-o atmosferă plăcută pentru a fi lecturate – toate aceste elemente transformă citirea ei într-o adevărată experiență memorabilă. Așa da!

Este o carte cu experiențe de viață și profesionale care își pun amprentă asupra personalității autorului, o tolbă de dorințe de a contribui la bunăstarea umanității, un val de idei pragmatice și practice pentru a ajuta sistemul românesc și mai ales oamenii care formează țara, un suflet darnic, onest, puternic și deschis spre a pune umărul la fericirea celor din jur, în mod real.

Mihai Leontescu este un tânăr român european de 30 de ani care a avut norocul să locuiască în 5 țări diferite și energia să schimbe poate prea multe joburi până în prezent, după cum afirmă el. Și-a început parcursul profesional la Comisia Europeană imediat după terminarea studiilor în Suedia, a continuat la o corporație din Brașov și apoi a făcut pasul spre Ambasada Suediei din București unde, după doi ani de experiență în comunicare și diplomație, a realizat că își dorește mai mult de la el și de la țara sa. Toate aceste experiențe au fost formatoare și i-au oferit curajul să creadă că poate realiza ceea ce-și propune. În prezent, își dorește să contribuie mai profund la schimbarea României prin implicare civică și politică. Cartea 505 zile este primul lui pas pe acest nou drum.

“Capul meu nu-ți poate promite o viață mai bună, deși sufletul meu și-ar dori să-ți promită tot ce e mai bun și mai frumos pe această lume. Frumusețea și normalitatea vieții nu depind doar de mine. Depind (mai ales) de tine. Ce înțelegi tu printr-o viață mai bună? Ce înțelegi tu prin fericire? Care sunt puterile reale pe care le am să produc schimbarea pe care o aștepți de la mine? Eu îți pot promite un lucru: că mă voi lupta cu toate armele mele (vizibile și invizibile) pentru construirea unui cadru corect și bazat pe respect reciproc în care tu să-ți poți desfășura potențialul și fericirea.” pag. 90

Cartea cuprinde trei capitole: 1. Politica – unde autorul își exprimă opinia și poziția prezentă raportată la experiențele sale politice și, în completare, se descriu anumite evenimente din politica românească. 2. Omul – în acest capitol descoperim omul din spatele cortinei cu cicatrici și răni vindecate, cu eșecuri și reușite, cu persoane care i-au conturat personalitatea sau i-au insuflat încrederea necesară pentru a-și transforma dorințele în realitate. 3. Viața – aici se atinge mai mult subiectul fericire în conversații cu persoanele care au văzut cartea înainte ca ea să ajungă la tipar. Ultima parte, Anexa, este construită prin documentarea atentă și înfocată a autorului. Sunt prezentate informații despre instituțiile principale din România și Uniunea Europeană și felul în care activitățile se desfășoară sau ar trebui să se desfășoare în cadrul lor.

Pe tot parcursul cărții se face referire la vocea care merită să se facă auzită: vocea poporului, vocea fiecărui om, vocea sufletului. Mi s-a părut de o afinitatea nemaiîntâlnită până acum să descopăr această conexiune care se face între politică și suflet. Practic, politica are rolul de a proteja, lupta, construi armonia popoarelor. Și cum ar putea un individ să trăiască în armonie, dacă nevoile sufletului său nu sunt înțelese. Mihai Leontescu înțelege subtil acest aspect și puterile lui sunt focusate pentru a căuta soluții care vin în întreținerea și dezvoltarea bunăstării sufletului.

“Este nevoie ca oamenii să își facă vocea auzită (în orice formă). Este nevoie de artă. Este nevoie ca oamenii să pună presiune pe politicieni. Dacă o vom face creativ și perseverent, politicienii vor fi obligați să modeleze cadrul în care corporațiile își desfășoară scopurile și vor lucra în interesul (sufletului) omului, nu al (rațiunii) corporației! Sufletul (omului) trebuie să vină în salvarea rațiunii (corporației)! Miza este umanitatea.” pag. 231

O particularitate care mi-a plăcut în mod special este reprezentată de sugestiile muzicale dintre file. Pe cărarea lecturării autorul a presărat, atent selecționate, câte o piesă pe care cititorul o poate asculta în timp ce savurează gândurile așternute pe pagini.

În umbra rândurilor se simte o putere zveltă, un imbold de speranță că lucrurile pot fi realizate de oameni, că forța fiecăruia poate contribui pentru binele și fericirea celuilalt.

“Mi-aș dori o Românie pe care o duce capul și care mă poate menține tânăr și eicient. Tot timpul pe care l-am consumat din cauza birocrației, aș fi putut să-l dedic pentru fericirea mea și poate și a altora.” pag. 203

Aștept cu nerăbdare următoarea carte scrisă de Mihai Leontescu, un om care merită atenția, susținerea și aprecierea, în primul rând prin calitatea umană de care a dat dovadă în cadrul acestei cărți, și prin direcțiile în care își îndreaptă dorința de contribuție.

Titlu: 505 Zile
Autor: Mihai Leontescu
An apariție : 2020
Editura: MIHAI LEONTESCU
Nr. Pagini: 354
Gen Literar: Literatura romana
Publicată la 25.06.2020

Recenzie ”Patimi înălțătoare” de Rafaela Melinte

M-am obișnuit atunci când citesc să îmi iau ceva bun lângă mine. Fie îmi fac prăjituri cu diferite arome, fie îmi iau câteva semințe gustoase pe care le asezonez mereu cu un ceai, cafea sau ciocolată caldă. În ultima vreme, am început să citesc tot mai mult și mi-am...

Recenzie „Unde ai dispărut, Bernadette?” de Maria Semple

De mult timp nu am citit un roman atât de ingenios și de ciudat, în același timp. Unde ai dispărut, Bernadette? este un roman al cărui nume te poate induce în eroare. Poate trimite la multe genuri literare, cum ar fi dragoste, dramă sau roman polițist. În ceea ce mă...

Recenzie ”În armonie cu natura” de Andreea Ilie

Despre autor: Andreea Ilie este o adolescentă de doar 15 ani, care a debutat anul acesta, în plină pandemie, cu romanul pentru copii ”În armonie cu natura”. Ea a fost dintotdeauna fascinată de magia și farmecul pădurii  care au inspirat-o să scrie această carte...

Emanuela Istrate este redactor Booknation.ro de 1270 zile și a scris până acum 645 articole. Se află pe poziția 1 din 142 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Emanuela Istrate aici.
5 1 vote