Recenzie ,,Aștept răspuns” de Sandu Raluca

Autor: Sandu Raluca
Editura: Sfântul Ierarh Nicolae
Nr. Pagini: 107
Recenzie de Adriana Alexandra
Publicată la October 30, 2017

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Viața este un cumul de întrebări cărora încercăm din răsputeri să le găsim răspunsuri. De ce?-urile ne urmăresc pretutindeni încât am ajuns să nu le mai ignorăm, ci să le facem parte din noi, astfel că noi înșine am devenit niște întrebări. Câteodată tăcerea ne acaparează, dorindu-și cumva să ne protejeze de un adevăr dureros sau de minciuni frumoase pe care le-am putea auzi, dar, de cele mai multe ori sufletul se dovedește a avea un sistem de sonorizare mai puternic.

Sandu Raluca, sau, mai simplu, Ralu așa cum îi spun prietenii sau Raluthewriter, cum este cunoscută pe internet reliefează în cartea sa, intitulată mai mult decât sugestiv, Aștept răspuns, ideea de conexiune, de legătură ce poate depăși orice obstacole, fie ele temporale, spațiale sau personale.

Însă noi nu suntem cioburi întâmplătoare, ci suntem cioburi interconectate, lăsate pe pământ cu un rost – acela de a alcătui sufletul acestui pământ, exprimând frumosul din noi, așa cum știm mai bine.

Ne aflăm în Italia secolului al XVII-lea, unde facem cunoștință cu Paola, o tânără caracterizată de o delicatețe aparte, al cărei univers alcătuit din versuri, cărți și natură se află în totală contradicție cu cel al mamei sale, pe nume Raquel, o femeie dură, căreia nu îi este teamă să apeleze la orice tertip pentru a-și menține viziunea pe care o are despre viață.

Fabrizio, un tânăr artist cu ochii verzi, împărtășește pasiunea pentru frumos a protagonistei, determinând astfel apariția unei noi entități, respectiv, dragostea privită ca întreg între cei doi, care va fi, însă, supusă unor grele încercări din partea unor persoane care ar fi trebuit să acorde susținere necondiționată.

Răpire, timp, armată, sunt doar câteva dintre obstacolele ce apar în calea iubirii dintre îndrăgostiți. Oare vor fi atât de puternice încât să distrugă și să anihileze orice urmă de sentiment pur? Oare este atât de grav să te îndrăgostești de o persoană care nu corespunde standardelor societății? Oare este atât de grav să ai parte de un sentiment pur doar pentru că în jur totul se vrea a fi toxic? Oare este atât de greu de suportat un gram de fericire, de lumină într-un cadru unde domnește mai mult întunericul?

Acum e toamnă
Frunze pică
Cerul plânge
Vântul cică
Îmi şopteşte
Fără frică
Stau şi ascult…
Cine eşti de fapt?

Așadar, povestea este cumva una clasică, nimic nou sub soare, așa cum ar afirma unii, dar asta nu înseamnă că la adăpostul umbrei va fi aceeași situație. Din contră! Cartea este prin ea însăși o călătorie. De la un timp actual la un cadru trecut. De la o întrebare la un răspuns. De la o idee la o poveste. De la un gând la o realitate. Care este oare întrebarea de la care se așteaptă un răspuns?

– Aştept răspuns ! spuse […]