Recenzie “Callie & Kayden. Așa cum e scris în stele” de Jessica Sorensen

Titlu: Callie Kayden. Așa Cum E Scris în Stele
Autor: Jessica Sorensen
Editura: Editura Epica
Nr. Pagini: 304
Publicată la 19.05.2018

ACUM GĂSEȘTI CALLIE KAYDEN. AȘA CUM E SCRIS ÎN STELE PE:

Atunci când am văzut că Editura Epica va traduce “The Coincidence of Callie and Kayden” de Jessica Sorensen cred că inima mi-a stat 2 secunde, pentru că am citit cartea acum ceva ani și m-a emoționat până la lacrimi. Povestea este tulburătoare, îți creează o stare extrem de confuză, pentru că uneori râzi, uneori plângi și nu știi foarte bine ce se întâmplă cu tine.”Callie și Kayden” este primul volum dintr-o serie lungă pe care Jessica o aduce cititorilor, dar din punctul meu de vedere estecea mai sfâșietoare carte.

Callie și Kayden se cunosc de mici, dar nu au interacționat foarte mult în copilărie. Sunt foarte diferiți, Kayden fiind foarte popular, practicând sport și având o grămadă de fete după el, în timp ce Callie este introvertită și timidă. Familiile lor nu sunt foarte apropiate și de aceea cei doi se știu mai mult din priviri. Totul se schimbă atunci când Callie îi salvează viața lui Kayden, dar până ca acesta să își dea seama cine este ea și să îi mulțumească, Callie pleacă în trombă la facultate. Dacă adăugăm și faptul că o mare traumă îi schimbă viața acesteia în noaptea în care împlinește 12 ani, plecarea lui Callie de acasă este justificată. Se întâlnesc după câtva timp și între ei se naște o relație bazată pe prietenie întâi, dar și pe curiozitate. Dragostea urmează.

Aceste două personaje se potrivesc perfect, pentru că sunt doi copii care ascund în sine mari traume. Este foarte greu pentru amândoi să își destăinuie problemele și evenimentele care i-au marcat și din păcate, apelează la alte modalități de a-și exprima durerea. Jessica Sorensen pune accent pe problemele cu care se confruntă adolescenții atunci când traumele copilăriei pun stăpânire pe ei și nu au pe nimeni care să îi asculte. Callie are probleme mari de control, anxietate, nutriție și singura modalitate de a uita de trecut este auto mutilarea. Kayden de asemenea are mari probleme cu tatăl său abuziv, care va declanșa un șir de evenimente marcante atât pentru personaje, cât și pentru noi cititorii. Dragostea dintre ei se naște treptat, pe măsură ce se descoperă și își dau seama cât de bine se potrivesc. Totul are loc timid, dar și atunci când se întâmplă, simți un mare gol în stomac, pentru că formează un cuplu foarte frumos și vrei să îi vezi cât mai mult timp împreună.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Jessica Sorensen.

Cartea este extrem de tristă, dar și foarte profundă. Abordarea acestor teme este un subiect delicat, dar în același timp necesar. Acel “ce s-ar fi întâmplat dacă…” a fost prezent mai mereu în mintea mea, pentru că m-am gândit mult la ajutorul pe care atât Callie cât și Kayden ar fi trebuit să îl primească pentru a trece peste traumele trecutului. Mesajul este foarte important în această carte, dar se pune accent și pe puterea dragostei care vindecă totul, indiferent de suferința prin care ai trecut. Plângi, razi, rămâi cu gură căscată și suspini, totul în cele 300 de pagini ale acestei cărți. Bonus, coperta este cea originală și o iubesc:)