Recenzie „Cei 100” de Kass Morgan

Autor: Kass Morgan
Editura: Editura Nemira
Nr. Pagini: 272

Am vrut să citesc Cei 100 de Kass Morgan deoarece știu că stă la baza serialului cu același nume, pe care îl urmăresc și e absolut sublim. Ei, eu ca bookaholic adevărat, am zis că dacă apreciez așa de mult serialul, cartea după care a fost făcut mă va cuceri fără doar și poate. Nu prea a fost așa.

Firul narativ al cărții urmărește povestea a 100 de adolescenți (în caz că nu era evident) trimiși pe Pământ la câteva mii de ani de la distrugerea lui. V-aș da mai multe detalii despre această distrugere a Pământului, despre substratul istoric al cărții, dar acest substrat nu există. Ni se zice că Terra a fost distrusă și acum oamenii locuiesc pe alte două planete, nimic mai mult sau mai puțin. Aș fi vrut să aflu mai multe despre cum a fost distrus Pământul, ni se zice doar ceva de o bombă atomică, mi-ar fi plăcut mai multe informații istorice care să stea la baza argumentelor aduse fără un temei.

Cred că e prima dată când afirm că serialul e mai bun decât cartea. Până și detaliile oferite de serial mi s-au părut mult mai bine punctate, accentuate, comparativ cu romanul, care doar le amintește.

Personajele din Cei 1o0 sunt adolescenți, protagoniștii fiind și naratori în diverse capitole. Astfel, în centrul acțiunii sunt Clarke, Glass, Wells, Bellamy și Octavia, sora celui din urmă. În serial aceste personaje au caractere puternice și dominante, sunt extrem de bine individualizate, pe când în roman sunt doar niște adolescenți care își varsă frustrările și nervii pe toți cei din jur și totul se învârte în jurul unor idile amoroase tipice, fără vreun fel de însemnătate aparte. Mi-au lipsit Finn și Monty, din serial, care sunt personaje esențiale din Cei 100, cred eu.

Sufereai şi am vrut să te ajut. Nu suportam să te văd aşa. Am vrut doar să te ajut să scapi de durere.

Revenind la acțiune, Cei 100 prezintă povestea celor 100 de tineri (care erau considerați niște criminali) care sunt trimiși pe Pământ pImagine the 100entru a vedea dacă teritoriul este sau nu periculos și dacă se poate supraviețui acolo. În încercarea disperată de a-și salva propria piele, tinerii sunt pregătiți să ucidă cu sânge rece și să dea vina pe cel de lângă ei.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kass Morgan.

Cei 100 e un roman SF interesant, care se axează însă mai mult pe frustrările unor adolescenți, decât pe partea SF-istică. Cei 100 e cartea perfectă pentru o după-amiază ploioasă de vară, în care nu ai altceva de lecturat, un roman accesibil și ușor de citit. Cele aproape 300 de pagini reușesc să te țină în priză, în speranța că finalul va fi unul surprinzător. Mi-au lipsit detaliile esențiale din serial (cum ar fi acțiunea, deoarece cartea e o descriere continuă a unor conflicte neîntemeiate, acțiunea propriu-zisă e aproape inexistentă), poate romanul mi-ar fi plăcut mai mult dacă nu i-aș fi urmărit mai întâi ecranizarea.

Sper ca volumul II să îmi schimbe, cât de cât, părerea pe care mi-am făcut-o despre Cei 100, un roman pe care îl recomand celor care au chef de o lectură rapidă, ușoară și previzibilă, cu o notă fină de umor 🙂

Recomand serialul Cei 100, care-i are pe Eliza Taylor și Thomas McDonell în rolurile principale 😀