🔥 CARTEA CULCĂ-TE CU MINE ARE REDUCERE PE:

Cartea ,,Culcă-te cu mine’’ scrisă de Joanna Briscoe este o carte tulburătoare cu un subiect tabu. După titlu poate părea erotică şi nimic mai mult, însă pagină după pagină îţi dai seama că autoarea nu se focusează pe erotism, ci pe alegerile din viaţa unui om.

Richard şi Lelia, personajele principale, formează un cuplu bine sudat. Acest lucru reiese din stilul lor lejer de a comunica unul cu celalalt şi din dorinţa care li se citeşte în ochi în momentul în care sunt împreună. Iubirea lor este încununată atunci când Lelia află că este însărcinată. Această veste îi pune pe ambii în dificultate. Richard nu ştie cum ar trebui să reacţioneze şi să se comporte faţă de Lelia, iar aceasta se teme să nu piardă copilul, având în vedere faptul că pierduse deja alte două sarcini.

Apariţia Sylviei le dă viaţa peste cap celor doi. Richard se simte atras în mod inexplicabil de aceasta, iar Lelia îşi aminteşte de o perioadă dureroasă din trecutul ei. Viaţa lor de cuplu se schimbă pe măsură ce triunghiul amoros se formează. Personajele sunt nevoite să facă câteva alegeri. Relaţia din prezent sau o relaţie nouă, în cazul lui Richard. Relaţia din prezent sau relaţia din trecut, în cazul Leliei.

Stilul de a scrie al autoarei mi s-a părut greoi la prima vedere. O înlănţuire de cuvinte, o trecere rapidă de la o situaţie la alta, stările confuze prin care treceau personajele, toate acestea mi s-au părut o învălmăşeală. Nu vă recomand să o citiţi pe grabă. Cartea aceasta trebuie citită în linişte şi pe îndelete pentru a putea fi înţeleasă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Joanna Briscoe.

Mi-a plăcut faptul că autoarea a redat stările personajelor la fel ca şi în viaţa reală. Consider că există un moment în viaţa fiecărui om în care ne punem întrebări în legătură cu existenţa şi cu dorinţele noastre. Aflarea răspunsului constă în luarea unei decizii care îţi poate da lumea peste cap sau îţi poate aduce fericirea după care tânjeşti. Decizia ta nu depinde de celălalt, indiferent cine este acela. Tu eşti singurul responsabil să obţii fericirea pe care ţi-o doreşti.

Singurul lucu pe care l-aş fi adăugat, ar fi fost perspectiva Sylviei cu privire la cele două relaţii. Autoarea a încercat să redea acest lucru sub forma unui roman scris de Sylvie şi trimis lui Richard capitol cu capitol, pe email, însă mi s-a părut mult prea puţin în ceea ce priveşte aportul adus acţiunii. Astfel că, Sylvie a rămas un personaj enigmatic şi puţin nebun.

Joanna Briscoe a surprins în această carte mai mult decât nişte simple alegeri. A surprins temerile, stările confuze, chiar şi conflictele deschise ale personajelor. Pe scurt, viaţa reală. Lectură plăcută!

Titlu: Culcă-te Cu Mine
Autor: Joanna Briscoe
An apariție : 2005