Recenzie “Descătușare” de Penelope Douglas

Autor: Penelope Douglas
Editura: Epica
Nr. Pagini: 363
Publicată la March 28, 2018

Penelope Douglas este una dintre cele mai bune autoare de romance. Nu doar că aduce cititorului povești foarte bine scrise, acestea au și o intrigă complexă, bine construită , cu elemente de suspans. “Descătușare” este, din punctul meu de vedere, cea mai bună carte din serie, iar pentru cei care cunosc subiectul, înaintea acesteia au mai apărut “Intimidare” și “Rivali”. Eu am citit toată seria integral în engleză și așteptam cu sufletul la gură ca Epică să ne ajute cu traducerea cărții trei, deoarece o consider cea mai dark, dar și cea mai pasională, scenele de dragoste fiind chiar delicioase.

Image result for falling away penelope douglasDacă în primele două cărți am avut probleme fie cu personajul masculin, fie cu cel feminin, acum pot spune că mi-au plăcut în mod egal ambii eroi, deoarece fundalul lor este chiar de înțeles și din punctul meu de vedere le justifică 100% comportamentul si acțiunile pe parcursul cărții. Pe K.C. o știți deja, nu o să întru în foarte multe amănunte, doar pot spune că trecutul ei este dureros și tragic. După ce și-a pierdut sora într-un accident stupid, tatăl ei își pierde mințile și începe să o confunde cu sora decedată. Este învinovățită pentru acest eveniment. K.C. nu este defapt numele ei, este al sorei sale moarte, numele ei real fiind Juliet. Mama ei, pentru a-l menaja, nu îl contrazice și astfel, Juliet devine o amintire, transformându-se în K.C., toată lumea spunându-i așa. Măcinată de vină, acceptă toată situația. Din păcate, nu își pierde doar numele, ci și personalitatea, deoarece foarte multe elemente specifice ei dispar, fiind nevoită mereu să disimuleze că este o altă persoană. Are și ceva probleme cu legea, iar acest lucru o aduce mai aproape de Jax.

Și pe Jax îl știți, este fratele lui Jared, cel cu care a petrecut acea vară nefastă care i-a cauzat doar probleme cu Tate. Jax este complet “amorțit” de ce se întâmplă în jur, parcă nimic nu îl afectează. Chiar dacă la început era un băiat dulce, după trecerea anilor a devenit altcineva, impasibil. Este foarte talentat în calculatoare și acest dar l-a ajutat de multe ori, aflând foarte multe lucruri interesante, ce uimesc cititorii și îi fac sa îl admire și mai mult. Jax este un personaj foarte greu de descifrat, îți trebuie răbdare, dar sigur pe măsură ce reușești să descoperi lucruri despre el, te va încânta. Consider că este diferit de Jared și de Madoc și chiar are un trecut foarte dificil, pe care reușește cu greu să îl lase în urmă. Aaaaaa, și am uitat, este îndrăgostit de K.C. de ani de zile, dar a preferat să o urmărească din umbră, considerând că nu este suficient de bun pentru ea. Îi știe trecut și nu o judecă, ceea ce mi se pare admirabil si demn de dragoste. O încurajează să fie ea însăsi, pentru că el este îndrăgostit de acea persoană, nu de cineva fals. Cum se spune în engleza, he sees her 🙂

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Penelope Douglas .

Image result for falling away penelope douglasCartea este foarte inteligent construită, are o intrigă super alertă, iar spre final deja am simțit că nu pot să mai respir, deoarece s-au întâmplat multe lucruri. Personajele dragi nouă se reîntâlnesc, fiind uniți de foarte multe lucruri pe care trebuie neapărat să le descoperiți. Scenele dintre Jax și Juliet/K.C. sunt ffffff aprinse, uneori când se ceartă sau se tachinează, dar și când se iubesc. Scenă cu înghețata te marchează:)) Ce mi-a plăcut foarte mult la acest cuplu a fost modul în care cei doi s-au găsit și și-au acceptat defectele. A fost foarte greu până să își recunoască sentimentele și să înceapă o relație în adevăratul sens al cuvântului. A trebuit întâi să își ierte propriile greșeli și să își acorde a doua șansă.

O super carte, pe care o recomand cu drag! Sigur o să vă placă mult, deoarece Penelope Douglas nu poate să dea greș vreodată, mai ales cu această serie. Love 🙂