Recenzie ”Efectul de madreperla” de Ștefania Coșovei

Autor: Ștefania Coșovei
Editura: TracusArte
Nr. Pagini: 130

Esența pură respiră intensă t.răire în fiecare cuvânt

După ce ai terminat de citit cartea nu poți preciza cu exactitate dacă ai trăit sau ai netrăit pâna să cunoști această creație.

Dincolo de armonioasa îmbinare a realului și a irealului, dar mai ales dincolo de șuvoiul de cuvinte caligrafiate cu sârg de un suflet care nu se teme de tentaculele lipicioase ale infinitei căutări, Ștefania Coșovei ne răsfață în volumul de proză scurtă intitulat ”Efectul de manderperlă”, apărut anul acesta la editura TracusArte, cu jocul imaginilor și cuvintelor care respiră prin sineala povestirilor în care, adeseori, irealul pare mai real decât însăși realul.

efectul-de-madreperla-stefania-cosovei

Într-o lume care se teme, din păcate de la o vreme din ce în ce mai mult, de sinceritatea cuvintelor și a trăirilor neșlefuite de rațiune, Ștefania Coșovei mânuiește condeiul întâmplărilor și neîntâmplărilor asemeni unui cruciat care nu prozelește, ci doar îmbie, cu un tact magnetizant, la eliberarea sufletului din hrăpărețul marsupiu al unei nejustificate claustrații.

Este atât de multă esență pură în această creație, încât, volens nolens, ajungi unul din cei care își vor afla panaceica regăsire de sine parcurgând ataraxia unor întâmplări bulgakoviene, în care totul pare posibil. Trăire la intensitate maximă, psihanalitic catharsis picurat în vene de caligrafierea sertarelor lăuntrice în ritmul unor personaje pitorești care știu să-și trăiască cu o disperată ardoare viața până la ultimul strop de vigoare.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ștefania Coșovei.

O carte foarte bună!