ACUM GĂSEȘTI FĂ RAI DIN CE AI! LEACURI PENTRU SUFLET PE:

Când eram mică și am descoperit primele opere m-am îndrăgostit de fabule. Îmi plăceau că din fiecare îmi luam o învățătură foarte frumos, vizual și clar redată prin prisma unor personaje distinse: animale, obiecte, personaje caraghioase.

Prin cartea Fă Rai din ce ai! Leacuri pentru suflet de Dr. Dan Orga – Dumitriu mi-am amintit de această plăcere a mea, prin felul în care a fost construită ca o tolbă de învățături transmise prin puterea poveștii.
“Cred că nu există nici un motiv să așteptăm viața de apoi pentru ca, în sfârșit, să ne bucurăm de raiul din noi. Da, Adam și Eva au fost izgnoiți de Bunul Dumnezeu din Eden, dar tot El și-a trimis Fiul pentru a ne izbăvi. În sprijinul acestei idei, aș vrea să vă reamintesc cuvintele lui Iisus din Evanghelia după Luca, 17:21 Nu se va zice: Uite-o aici și uite-o acolo! Căci iată că împărăția lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru.”(pag. 61)

Cartea cuprinde 17 capitole împărțite la rândul lor în trei părți: I. Drumul către Raiul din noi, II. Dezvoltare personală, III. Relații echilibrate. Toată această structură este la rândul ei formată din povestioare scurte. Ce-i place omului încă din civilizațiile primitive când se așeza în jurul focului? Să asculte povești. Găsim aici o multitudine de povești scurte și inspiraționale. Modul de scriere o face foarte ușor de citit și înțeles. Mai ales acum, în acest secol al vitezei, când avem atâtea de făcut și parcă nu mai găsim timp pentru noi. Eu am purtat-o câteva zile cu mine în geantă și cum o deschideam puteam relua relaxat paginile pentru că poveștile sunt scurte și nu trebuie să îți amintești tot începutul ca să poți prinde înțelesul mai departe.

Este un ghid prin care, la început, scapi de frici, prejudecăți, apoi descoperi drumul spre tine, în care îți reanalizezi prioritățile, felul de împlinire personală, echilibrul, integritatea și asumarea pe care o ai. În partea a treia pui în practică, ce ai învățat până aici, cu ceilalți. Se dezvoltă domeniul relațiilor echilibrate prin abordarea subiectelor precum: romantism, căsătorie, maternitate, paternitate etc.

“Omul este un amestec variabil de amar cu dulce. Interacțiunea dintre două persoane necunoscute activează instinctiv la fiecare dintre ei reflexul înnăscut prin care descoperea lumea încă de mici: tot ce era nou trebuia gustat! E un truism faptul că încercăm de fiecare dată să lăsăm celor din jur o impresie bună, motiv pentru care ne străduim să ne decantăm personalitatea și să oferim anturajului să bea din ea câte un pahar-două.”(pag. 97)

Cel mai mult mi-a plăcut a treia parte în care am și râs cel mai mult.

“Odată intrată într-o căsnicie, o soție se mulțumește cu puține lucruri; atâta doar că sunt altele în fiecare zi.” (pag. 179)

Am simțit din partea autorului un umor de calitate pus în evidență printre rândurile bine scrise. Experiențele povestite sunt trăite, analizate, înțelese și apoi date mai departe. Majoritatea poveștilor din carte m-au făcut să mă simt ca la un spectacol de stand-up
în care autorul era prezent acolo ca să îmi stârnească râsete după râsete.

“Incongruența firească a celor două universuri interioare – unul imens, al femeii și celălalt de dimensiuni liliputane, al bărbatului – este cauza cea mai frecventă a desprinderilor uni sau bilaterale din lanțul care îi unește pe cei doi. Pe de o parte, dacă femeia își îndreaptă atenția către un alt bărbat, justificarea ei derivă din neîmplinirile emoționale pe care le-a acumulat. Și cum, oare, ar putea universul limitat al partenerului să-i umple universul ei imens aflat în continuă dilatare? E imposibil!Dacă Bărbatul este tentat să calce strâmb, motivația intrinsecă va fi frecvent sentimentul de sufocare, uneori de adevărată extincție în condițiile în care tendința partenerei de a-l umple cu universul ei insațiabil îl lasă fără oxigen vital existenței sale.” (pag. 171)

Sunt făcute multe referiri și la alte scrieri, alți autori, ceea ce mi-a transmis că înainte de a scrie cartea, autorul a cules multe roade.
Mulțumesc, Dr. Dan Orga-Dumitriu pentru această carte – spectacol în care am învățat râzând, în hohote uneori! Am primit Leacuri pentru suflet cu terapie prin râs.

Titlu: Fă Rai Din Ce Ai! Leacuri Pentru Suflet