Recenzie: „Înfruntarea inimilor” de Karen Robards

de | ian. 22, 2020 | Chick Lit & Romance, Dragoste, Recenzii cărți, Romantism

Cartea ,,Înfruntarea inimilor” scrisă de Karen Robards, îi aduce în prim plan pe Elizabeth Banning şi pe Neil Severin, acţiunea având loc în Londra anilor 1800. Elizabeth face parte din înalta societate londoneză, iar Neil este un asasin plătit să ucidă o persoană apropiată de Elizabeth, ca ultim act după finalizarea războiului.

Chimia dintre personaje se observă încă din clipa în care se cunosc şi pot să spun că am savurat fiecare scenă romantică dintre cei doi. Deşi interacţiunea dintre ei constă în dialoguri presărate de tachinări şi replici acide, relaţia lor se încheagă suficient de repede încât să le permită să îşi deschidă sufletul unul în faţa celuilalt, ajungând să vadă conceptul de iubire sub o altă formă.

Întâlnirea dintre Neil şi Elizabeth are loc în momentul în care Neil se furişează pe fereastra casei surorii acesteia. Elizabeth profită de apariţia străinului pentru a-I cere un favor, în schimbul promisiunii că nu va spune nimănui de faptul că a intrat în mod clandestin în casă. Însă el preferă un alt mod de a fi răsplătit: un sărut. Sărut care aprinde scânteia dintre cei doi şi care îl convinge pe Neil că singura soluţie de a-şi duce la îndeplinire planul iniţial este să o răpească pe Elizabeth. Ideea îi este furată şi pusă în aplicare de către un alt personaj, moment în care se declanşează seria de evenimente care le pune în pericol atât viaţa cât şi inimile.

Autoarea construieşte cu atenţie fiecare personaj, punând accentul pe gândirea lor şi pe modul în care ei decid să acţioneze sub presiunea evenimentelor. Construcţia personajului lui Elizabeth mi-a placut tare mult. Ea este reprezentată ca fiind modelul de femeie puternică, capabilă să se descurce de una singură chiar dacă societatea în care trăieşte este condusă de etichetă. Aceste însuşiri ies în evidenţă atât în momentul răpirii ei cât şi la final atunci când ia o hotărâre neaşteptată care îi afectează pe amândoi. Neil este descris încă de la început ca fiind un bărbat lipsit de compasiune şi hotărât să îşi ducă la bun sfârşit planul, fără să se lase condus de pasiune. Consider că transformarea lui într-un bărbat capabil să iubească şi să dăruiască iubire este bine punctată în fiecare acţiune pe care acesta o întreprinde.

Singurul aspect pe care îl consider mai puţin plăcut este faptul că deznodământul relaţiei dintre Elizabeth şi Neil este condensat în ultimele două capitole, răpirea şi salvarea lui Elizabeth cuprinzând o mare parte din carte. Adevărul este ca m-am îndrăgostit atât de tare de personaje şi am fost atât de prinsă în poveste încât nu am vrut să se termine.

Karen Robards a construit o frumoasă poveste de dragoste împletind romantismul cu suspansul, iar după lecturarea acestei cărţi, din punctul meu de vedere pot să spun că este o reţetă de succes. Lectură plăcută!

Titlu: ÎNFRUNTAREA INIMILOR
Autor: Karen Robards
An apariție : 2010
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 359
Gen Literar: Romance
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 753

Alte recenzii de la Karen Robards:

Recenzie ” Sărmane creaturi” de Alasdair Gray

Evident, am fost influențată de apariția filmului, însă am de spus în apărarea mea faptul că nu am văzut filmul și nici măcar nu știu ideea principală. Doar știu că este ciudățel și că Emma Stone joacă magistral, în rest, haide să vedem cum este cartea, pentru că...

Recenzie ”Tăcerea vine prima” de Ioana Maria Stăncescu

Pentru că știu cât este de criticată și cu ce ochi suspicioși este privită literatura română, vin cu o recomandare de carte care demonstrează că și ai noștri merită timpul și banii. Nu am auzit de Ioana Maria Stăncescu (dar am pus deja pe lista scurtă și prima ei...

Diana Cornila a fost redactor Booknation.ro și a scris 56 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Cornila aici.