Recenzie Iubitele Soțului Meu de Bridget Asher

An apariție : 2013
Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 288
Recenzie de Oana Pauna
Publicată la November 17, 2014

1.0o

Iubitele soțului meu de Bridget Asher este o carte care m-a intrigat prin titlul său cam ciudat. M-am gândit : cum adică iubitele soțului tău? Dacă e însurat mai poate avea iubite? Poate doar amante. În mintea lui or fi iubite, dar pentru soție și oricine îi știe statutul de om însurat, sunt amante toată ziua.

Când ești căsătorit promiți să-i oferi atenția ta și orice altceva doar unei femei din viața ta. Asta credea și Lucy Shoreman, o femeie de 30 ani când s-a căsătorit cu un bărbat cu aproape 20 ani mai în vârstă decât ea. când soțui ei îi va spune că în cei 4 ani de căsnicie a avut 3 iubite, dar de fapt șirul de femei de care s-a îndrăgostit și cu care a înșelat-o este mult mai mare, Lucy îl părăsește.

După 6 luni de la separarea lor Lucy se întoarce la soțul său pentru că află că este bolnav. Poate din datorie, iubire ce încă arde, milă, prietenie, cert e că Lucy își calcă pe orgoliu și revine acasă. Îl vede pe bărbat total schimbat, boala îl transfigurase. Ar fi vrut să-i zică multe, să-l rănească, dar ceva o reține de fiecare dată. Cred că este de vină caracterul ei bun și blând. O vedem de-a lungul cărții trecând prin lungi și chinuitoare procese de conștiință: de ce se află aici, ce îi datorează, de ce l-ar îngriji până în ultima clipă de viață, o mulțime de întrebări o chinuie, dar nu pleacă.

Din moment ce și altele au profitat de afecțiunea, banii, timpul soțului ei, decide să le caute pe fiecare în parte și să le cheme să-i fie alături unui muribund și implicit să îi ușureze ei sarcina. Începe o anchetă lungă ale căror rezultate uimesc. Femeile reacționează diferit la aflarea cererii femeii. Unele vin, altele nici nu vor să audă.Primele sunt Elspa si Eleonor: Elspa il vede pe Artie drept salvatorul ei, iar Eleonor il uraste, de aici cele doua ipostaze pe care le are Artie în concepția amantelor lui, pe unele le-a salvat, pe altele le-a ranit.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Bridget Asher.

Se pare ca frica mortii face oamenii sa marturiseasca cele mai ascunse secrete: Artie ii spune despre fiul lui in varsta de 30 ani. Autoarea a reusit sa induca, cititorului emotii dintre cele mai adanci, de fiecare data cand Lucy plange, imi apareau si mie lacrimi in ochi. Lucy, ajutata de Elspa si de mama sa vor sa il convinga pe fiul lui Artie sa vina sa-l cunoasca, apoi vrea sa o ajute pe Elspa sa-si ia fetita din casa parintilor ei si sa o creasca singura. Se pare ca Lucy crede ca isi alina suferinta ajutand pe cei aflati la nevoie, daruieste bucati de suflet pentru a si-l intregi pe al sau. Va aduna in casa lui Artie toate femeile cu care a avut vreodata vreo relatie, fiecare femeie detine o parte din el si un sentiment pentru el, fie bun sau rau.

Amuzant, ciudat și uimitor este faptul că femeile nu au nimic în comun, la început sunt stingherite una de prezența celeilalte, dar până la moartea bărbatului vor învăța să fie prietene, să se sprijine și să țină unele la altele. Mi-a lăsat impresia unui grup de sprijin al unor foști drogați sau alcoolici sau chiar al unui grup de oameni care au naufragiat pe o insulă pustie. Nu se cunosc, nu se plac, au un singur lucru în comun: bărbatul aflat pe moarte, înțeleg gravitatea situației, se acceptă unele pe altele, fac front comun în fața unui dușman mai mare: moartea și uitarea și devin prietene.

Faptul că s-a împrietenit cu amantele soțului său denotă faptul că Lucy este o femeie puternică, luptătoare, miloasă, care vede lucrurile în esența lor și anume că după o trădare există viață și lucruri mai importante decât iubirea unui bărbat.

Această carte este o carte scrisă într-un stil accesibil, ușor de parcurs, care lasă cititorului o aromă de împăcare, pace, liniște, o bucurie fără cauză.

Cartea este ușor de citit, nu plictisește prin descrieri ce se întind pe pagini întregi. Oferă o introspecție în mintea lui Lucy, o imagine clară a emoțiilor sale, a gândurilor, a temerilor.

Nu are o acțiune comparabilă cu a unui roman polițist, nici nu creează prea mult mister sau suspans. Este o carte lină dacă pot spune astfel.