Recenzie „Jucării Stricate” de Vlad Stoiculescu

by | Jul 4, 2018 | Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA JUCĂRII STRICATE PE vladstoiculescu.ro

O apariție surprinzătoare pe piața românească, Jucării Stricate e una din acele cărți despre care nu prea poți afla mare lucru privind coperta sau citind descrierea autorului. Tipărită în condiții deosebite, Jucării Stricate te lovește de la început cu imaginea unui ursuleț de pluș cu o perfuzie în lăbuță. Încă de când am văzut prima dată coperta, am avut o senzație cel puțin… ciudată.

Autorul? Un om de marketing și copywriter a cărui bibliografie mai include o colecție nuvele S.F. și două cărți pentru copii. Nimic care să anticipeze abordarea cărții. Descrisă drept un „un amestec de supereroi, brancarde și farfurii cu orez” și drept o „aventură intraspitalicească”, Jucării Stricate îți dă impresia că ar putea fi o dramă. În orice caz, tema romanului întărește impresia asta: cartea surprinde cele două luni petrecute de autor în spital, în urma unui transplant de ficat.

După ce am aflat tema și am studiat puțin cartea, am început să mă pregătesc mental pentru o… depresie de 260 de pagini. Ce am citit în schimb a fost un roman savuros, o colecție amuzantă de trăiri personale și anecdote spitalicești. Genul de carte pe care o citești fără pauze și pe care o poți reciti la orice oră. Am citit pur și simplu… „altceva”.

Autorul nu doar că-și arată flexibilitatea în scriitură, căpătată probabil profesional, dar își permite și să experimenteze, să schimbe perspectivele și să se joace cu cititorii. Capitolele mai grave, aproape filosofice, sunt plasate exact la momentele potrivite, momente în care altfel ai fi putut altfel să simți că umorul (altfel excelent conturat) nu surprinde suficient de bine micile și marile drame din spital.

Drept concluzie, mi-ar fi greu să încadrez Jucării Stricate la vreo categorie. E o carte care merită citită pentru a vă convinge exact cam ce a reușit autorul să facă dintr-o temă pe care mulți s-ar fi temut să o abordeze. Romanul este, așa cum îl numea o altă descriere, un „manual de supraviețuire”. Citiți-l!

Cine este autorul?

Vlad Stoiculescu s-a născut pe 3 august 1987, în Râmnicu Vâlcea, cel mai important municipiu românesc cu doi „â” în nume. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, a lucrat în PR politic și a poposit ani de zile în ograda publicității. Acum, Vlad își câștigă existența în marketing, scriind mult, vorbind cu emfază și făcând exerciții de pronunție a propriei funcții.

În ultimii doisprezece ani, trăiți cu entuziasm în București, autorul și-a făcut timp să perturbe armonia spațiului online, publicând constant pe blog, dar și să se implice în multiple proiecte jurnalistice și chiar în proiecte de game design. Aventura lui cu beletristica este de-abia la început, Jucării Stricate fiind primul său roman, după două cărți pentru copii și o scurtă colecție de nuvele.

Pe Vlad îl puteți citi la www.krossfire.ro și urmări pe site-ul de autor www.vladstoiculescu.ro.

Titlu: Jucării Stricate
Autor: Vlad Stoiculescu
Editura: -
Nr. Pagini: 260
Publicată la 4.07.2018

Recenzie ”Sălbaticele” de Rory Power

Recenzie ”Sălbaticele” de Rory Power

Recent am avut o colaborare cu cei de la Books Express și mi-au oferit cartea Sălbaticele (Wilder Girls în engleză). Era pe lista mea de cărți de citit de când a apărut în străinătate și, să fiu sinceră, m-a atras coperta. Este minunată și atrăgătoare, iar culorile și...

Recenzie ”Despre Franța” de Emil Cioran

Recenzie ”Despre Franța” de Emil Cioran

Emil Cioran a fost un filozof și scriitor român care și-a petrecut cea mai mare parte din viață în Franța. Lucrările sale sunt cunoscute în întreaga lume, iar prima lui carte, apărută în 1934, se numește Pe culmile disperării.   ”Despre Franța” este o carte subțire ca...

Recenzie ”House of Hollow” de Krystal Sutherland

Am fost convinsă că va fi dragoste la prima vedere, probabil impulsionată de coperta extraordinară și de ratingul fabulos de pe Goodreads, dar ceva nu s-a legat între noi. Poate că totul mi s-ar fi părut mai interesant dacă autoarea alegea să meargă pe fantasy, în loc...

Emanuela Istrate este redactor Booknation.ro de 1616 zile și a scris până acum 792 articole. Se află pe poziția 1 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Emanuela Istrate aici.