Recenzie „Midnight Blue” de L.J. Shen

de | feb. 20, 2022 | Beletristică, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA MIDNIGHT BLUE ARE REDUCERE PE:

Alex Winslow era frumos în felul în care sunt furtunile – doar de departe. La fel ca ele, avea puterea de a te lua pe sus și de a te distruge.

L.J. Shen este una dintre autoarele romance ale momentului. Scriitoare de bestselleruri Washington Post și Amazon Charts, Shen scrie despre eroi damnați și eroine gata să-i salveze. Cărțile sale tind să se concentreze asupra ideii de bully romance, în care băiatul nu are un comportament tocmai dorit, dar cu toate acestea fata se îndrăgostește de el. Eu o cunosc pe Shen încă de dinainte de a fi tradusă la noi și, pe parcursul lecturării cărților ei, am observat că au aceeași idee, de cele mai multe fiind schimbate prea puține detalii care să le luăm în considerare. Cu toate acestea, am fost surprinsă să constat că romanul care face obiectul acestei recenzii s-a rupt puțin mai mult de tiparul deja consacrat a lui L.J. Shen.

Am spus că sufletul meu murea. Sau poate că pur și simplu aparținea altor persoane. În orice caz, aveam nevoie de unul nou. Din păcate, era unul dintre rarele lucruri pe care banii  mei nu-l puteau cumpăra.

„Midnight Blue” de L.J.Shen este un stand alone care spune povestea lui Alex Winslow, vedetă rock – starul generației sale, și a lui Indigo Bellamy, simplă muritoare, așa cum o descrie chiar autoarea, ce își dorește să își ajute familia aflată în dificultate.

În urma unei adicții ce amenință să-o distrugă cariera și a unei inimi frânte ce pare că nu se mai poate vindeca, Alex se găsește pe un drum pe care plouă cu decizii proaste care îi sapă la temelia sufletului. După multe situații stânjenitoare, merge la dezintoxicare și își reia concertele în încercarea de a salva ceea ce mai este salvabil din cariera sa. Aici intervine Indigo care este angajată pe post de bonă și are rolul de a-l ține pe Alex departe de tot ce înseamnă droguri și alcool, pentru a se asigura că-și termină cu bine turneul.

Fă-mă să sângerez. Fă-mă să nu mai pot după asta, să trăiesc pentru asta și apoi să mor pentru asta. Fă-mă să-mi pierd mințile și să-mi găsesc sufletul.

La început, Alex face tot posibilul pentru a o determina pe Indigo să demisioneze, dar fata îl lovește cu propriile arme, dezechilibrându-i universul lui Alex, care ajunge să vadă în ea inspirația de care are nevoie pentru a compune albumul care este destinat să-i salveze cariera. Cei doi ajung să se apropie, iar relația lor devine una fizică, deși Indigo începe să se îndrăgostească de rebelul star rock.

Banii sunt, de asemenea, începutul sfârșitului în artă, sărutul morții pentru creativitate și cancerul pentru integritate.

Mi-a plăcut modul cinic în care gândește Alex, ba chiar și faptul că gândurile lui nu se schimbă automat, odată ce o întâlnește pe Indigo. El rămâne același erou distrus, dezamăgit de o lume care pare că i-a furat arta și nici măcar nu i-o înțelege. Legat de o poveste fără sfârșit, în care nici măcar nu mai știe de ce luptă, Alex este un personaj rece, de un cinism pe care nu l-am întâlnit des, cu o ușoară lipsă de respect și multă ură față de lume.

Despre Indie nu pot spune foarte multe. Orfană de ambii părinți și crescută de fratele ei mai mare, fata se vede obligată să accepte acest job ca să scoată familia din situație financiară precară în care se află. Din păcate, în afară de acest lucru și de faptul că este pasionat de modă, Indigo nu are nimic demn de luat în seamă. Se îndrăgostește de Alex, deși nu este genul de persoană pe care o poți iubi și speră că el se va schimba.

-Cum poți să-mi promiți că nu o să mă îndrăgostesc?

-Sunt cumva de neiubit odată ce ajungi să mă cunoști.

Cartea este scrisă din perspectivă ambelor personaje principale. Stilul de scriere mi s-a părut greoi pe alocuri, dar în același timp a adus o profunzime pe care nu am mai întâlnit-o la Shen. Am apreciat mult perspectivele lui Alex și modul în care este ilustrată viața de star rock, deși poate părea clișeică în anumite momente și mi-a plăcut că întregul roman s-a rupt de tiparul cărților ei și a încercat ceva nou.

Am dificultăți în a hotărî o notă pentru această carte, pentru că, deși încadrată ca romance, povestea înaintează greu din punctul ăsta de vedere. Alex nu arată niciodată cu adevărat îndrăgostit, dar cu toate astea cei doi primesc un HEA, ceea ce a părut ușor forțat, iar asta nu a ajutat foarte mult. Am petrecut 350 de pagini privindu-i și citindu-o gândurile bărbatului fără să simt o dragoste mare din parte lui, apoi am petrecut aproape 80% din ultimele 100 de pagini urmărindu-i separat, doar ca în ultimele 10 pagini să îl văd pe Alex și altfel decât un artist rebel, supărat pe viață.

Asta e treaba cu prinții defecți. Nu toți trebuie să moară. Dacă sufletul lor este întreg, uneori supraviețuiesc.

Și, uneori, chiar cresc și devin regi.

Al meu așa a făcut.

Sunt multe citate și părți ale cărții care mi-au plăcut enorm, iar pentru asta merita nota 10. Însă ca roman de dragoste nu-i pot da mai mult de 7, așadar, dacă ar fi să fac o medie, îi ofer nota 8.5.

Ți-a plăcut recenzia cărții MIDNIGHT BLUE?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de L. J. Shen

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA MIDNIGHT BLUE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Midnight Blue
Autor: L. J. Shen
Editura: EPICA
Nr. Pagini: 464
Gen Literar: Romance
Publicată la 20.02.2022
Nota recenzorului: 8.5 / 10
Vizualizari recenzie: 276

Recenzie „Castelul de hârtie” de Miranda Cowley Heller

Vreau să vă spun că această recenzie mă găsește extrem de confuză, pentru că eu eram sigură că aleg o carte cu o poveste de dragoste. WRONG!!! Nu am primit în niciun caz o poveste de dragoste, ci o poveste impactantă, șocantă, căreia i-am dat un rating mare pentru...

Recenzie „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim

Atunci când eram mică, obișnuiam să ascult multe povești la casetofon. Îmi aduc aminte clar când stăteam în bucătărie și mama îmi punea caseta și eu ascultăm fascinată. A fost modul în care imaginația mea s-a dezvoltat și modul în care am cunoscut lumi și personaje...

Laura este redactor Booknation.ro de 455 zile și a scris până acum 29 articole. Se află pe poziția 23 din 52 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Laura aici.