Recenzie ” Miercurea strâmbă sau iubirile ratate ale lui Remus Alb”

Autor: Nicolae I. Nicolae
Editura: TracusArte
Nr. Pagini: 208

Cartea abunda în sinceritatea care nu cerșește compasiune.

Unele pasaje par oarecum rigide.

Cartea profesorului preuniversitar Nicolae I. Nicolae este o pârjolitoare zvârcolire lăuntrică sau, dacă vreți, o beatificare a ratărilor unei ființe anatemizate de pseudorigorile unei epoci putrede, plină de prejudecăți justificate doar de lașitatea și avariția unora. Nu este o încercare de victimizare sau de cerșire a unor merite ale unui presupus erou care a suferit enorm în restrictiva și claustrata epocă comunistă. Pur și simplu este o înșiruire de fapte, personaje și întâmplări din viața unui om, al cărui destin a fost marcat de cordonul ombilical al unei aparent nedorite moșteniri pătată de anumite sfidări sau încercări de sfidare ale canonicului răsfirate cu nonșalanță de înaintașii săi.

miercurea-strâmbă-sau-iubirile-ratate-ale-lui-remus-alb

Prins în furcile caudine ale unei istorii răstălmăcite, personajul principal trăiește și simte undeva între inevitabilul instinct de turmă și visul nebun dar necesar al amprentării eternității într-un mod inconfundabil. Este o poezie tânguitoare al unor zile scurse, pierdute sau câștigate, toate prinse într-o versificație a rădăcinilor ce freamătă în fiecare din noi în ritmul clopotelor unei biserici clădite din molozul viselor și vitraliile felului de a fi.

Stilul este magnetizant, cotropitor și insinuant, coborând pe nesimțite în sufletele cititorilor odată cu fiece rând strivit de flămândele priviri, cunoscând diferitele etape ale unei existențe, de la copilărie până la maturizare, trecând prin etapa pubertății răvășitoare, prin sita primei iubiri, prin corsetul vieții cazone și apoi lupta cu viața, purtată întotdeauna cu pieptul deschis, în numele unor efemere idealuri care își trăiesc măreția dar și decadența sub parfumul dulce-acrișor al continuei ratări, de parcă existența sa ar fi un estuar ospitalier care adună firimiturile unor jumătăți de dorințe mutilate.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Nicolae I. Nicolae.

Autorul nu bravează, nici măcar pentru o clipă, cu presupusul său eroism, deși pe alocuri, anumite pasaje sunt un soi de odă al bravadei nonconformiste al unei generații sortită eșecului, al înecării în sucul gastric al propriei neputințe pe care, aproape toți semenii epocii o poartă ca pe o cruce care oscilează între providență și blestem.

O carte extraordinară, pe care o recomand tuturor cu mare drag!