Recenzie ”Olive Kitteridge” de Elizabeth Strout

Autor: Elizabeth Strout
Editura: Litera
Nr. Pagini: 320

Zugrăvirea realistă a trăirilor celor cu tâmple ninse este descrisă fără a emite verdicte sau sancțiuni drastice, lasând lucrurile să decurgă.

Trecerea lui Olive Kitteridge de la personaj principal la cel secundar, derutează, lăsând în urmă existența altor personaje. Dar oare nu așa se întâmplă și în viața reală?

Romanciera americană Elizabeth Strout, ne oferă în cartea ”Olive Kitteridge”, premită cu Premuil Pulitzer și ecranizată în anul 2014, viziunea asupra păturii mijlocii a societății americane, prin intermediul lui Olive Kitteridge, fosta profesoară de matematică care, ajunsă la șaptezeci de ani, se trezește prinsă în causticul sărut al continuei naufragieri în nimicul îmbietor și totuși spinos.

olive-kitteridge

În cele treisprezece nuvele Olive Kitteridge trece de la stadiul de personaj principal la cel secundar, uneori fiind doar o apariție extrem de fugară, exact așa cum se întâmplă cu marea majoritate a intersectărilor de existențe, absolut aleatorii. Astfel că, odată cu fiecare rând parcurs, descoperim mozaicul trăirilor, de la criza căsniciilor la tentația adulterului, de la aproape fireasca îndepărtare a fiului matur de cuibul familiei la disperarea mamei care ar fi vrut să poată ține timpul în loc pentru a mai putea simții beatitudinea clipelor mărunte, autoarea purtându-ne într-un dans îndrăzneț între lumină și întuneric, între căutare și resemnare.

maxresdefault-1

Stilul povestirii este suficient de fluent pentru a asigura o anumită melodicitate captivantă, poate nu aceea pe care o așteptau cei obișnuiți ca lumina să cadă întotdeauna prin vitraliul fericirii, dar totuși are o anumită melodicitate a conjugării care, în mod subit, numai intră pe furiș pe fereastra sufletului, așteptând sfioasă la ușa existenței tale până în momentul în care vei decide să o poftești înăuntru.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Elizabeth Strout.

O carte bună și captivantă!

Câștigă cartea săptămânii