Recenzie ” Sfârșitul nopții” de Petronela Rotar

Autor: Petronela Rotar
Editura: Herg Benet
Nr. Pagini: 240

Patosul trăirii găsește în scrierile Petronelei Rotar adăpostul perfect.

Uneori încercând să etaleze noianul trăirilor cade în tentația poetizării excesive.

Nouăsprezece povestiri scurte, Nouăsprezece cataclismice înfiorări care clădesc tulburătoarea lume lăuntrică într-un vârtej de trăiri scrise cu vervă, cu aplombul scriitorului implicat care cunoaște adevăratul sens al cuvântului adeziune.

” Sfârșitul nopții” este o carte care pare scrisă cu cerneala sufletului de către Petronela Rotar în incisivul stil al unor extrovertiri care nu face niciun fel de rabat de la descrierea anumitor evenimente aparent obișnuite ale unor personaje pierdute și regăsite în vulcanul banalului cotidian, când nici măcar acesta nu este întru totul banal, fiind străpuns pe alocuri de înviorătoarele petece de lumină ale unor sume de trăiri înaripate sau încătușate care reușesc să diferențieze omul de animal, nu ca o trasare de hotar între bestialitate și senzorial, căci uneori acestea chiar se întrepătrund într-o omogenitate aproape firească, ci mai degrabă din punctul de vedere al necesității extrovertirii, al despovărării ca unică modalitate de vindecare.

Fiecare rând din cartea Petronelei Rotar mustește de viață, diafană sau demoniacă, plină de o cuceritoare intensitate și de o conjugare care redefinește unitatea scalară a împlinirii, făcând din intensitatea trăirii momentelor și amănuntelor un amestec primordial de nectar și ambrozie într-o încercare de zeificare a oamenilor simpli, acei necunoscuți pe lângă care trecem adeseori pe stradă, fără a reuși să le aflăm vreodată povestea de viață.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Petronela Rotar.