Recenzie: “Un lucru absolut remarcabil” de Hank Green

Nr. Pagini: 416
Gen Literar: Moderni, contemporani
Publicată la 8.05.2019
Nota recenzorului: 8/10
Acordă o notă

ACUM GĂSEȘTI UN LUCRU ABSOLUT REMARCABIL PE:

Nu știu dacă este bine să recunosc sau nu, dar înainte să apară această carte nu auzisem în viața mea de Hank Green. Îl cunosc pe fratele său, autorul John Green, pentru că sunt iremediabil îndrăgostită de romanul său “Sub Aceeași Stea”, dar în rest nu știam multe despre arborele lui genealogic. Am citit câteva lucruri despre el, am văzut că este foarte cunoscut în social media dar și în mediul educațional și am spus că trebuie neapărat să mă familiarizez cu toată familia Green, aparent extrem de prolifică, productivă și inteligentă 🙂

Eu consider “Un lucru absolut remarcabil” o satiră la profesia lui Hank Green, pentru că este puțin ironic cum un vlogger scrie o carte prin care încearcă să atragă atenția asupra fragilității mediului social, a influenței pe care acesta o are și trage un grav semnal de alarmă. Se poate juca grav cu mintea ta dacă îi permiți, vizând orice fel de tipologie. Pune accent și pe dependența de social media și pe ușurința cu care mintea umană se adaptează rapid la celebritate și dorește din suflet să o păstreze, devenind obsesie care împinge persoana respectivă la gesturi absurde.

Pe scurt, pornim practic de la un fapt ciudat, parcă sporind satira:) April May, personajul principal (da, știu, foarte tare numele) descoperă în NY un robot super înalt, în haine de samurai. Împreună cu prietenul ei Andy, care are o afinitate pentru Youtube, îl filmează și încarcă videoclipul acolo. April este prezentatoarea operei de artă și dintr-o dată o izbește celebritatea mondială, pentru că nimeni nu văzuse vreodată așa ceva. O întâmplare duce la alta și lumea ei se dă peste cap. Ajunge să fie o persoană extrem de importantă, aclamată de toată lumea, cu o viață plină de strălucire și aproape fără timp personal. Ah, am uitat să vă spun că botează robotul Carl:)

Romanul devine un fel de “mystery”, dar minuscul scris pentru că April pornește în căutarea altor roboți ca și Carl și face o obsesie din acest lucru. Obsesie face și pentru social media și pentru viața care peste noapte și-a însușit-o. Dacă tot vorbim de April, nu mi-a plăcut de loc de ea. Reprezintă persoana influențată de strălucire, persoana care își transformă virtuțile în ceva rău și se schimbă total. Dacă stau bine să mă gândesc, April este în fiecare dintre noi, pentru că este imposibil să știm cum am reacționa în situația ei. Poate mulți spunem că nu ne vom schimba în fața celebrității, dar nu putem afirma asta decât atunci când ajungem acolo. Practic Hank Green a vrut să ne dea o lecție, să ne arate printr-un exemplu negativ un lucru care se poate întâmpla inevitabil dacă nu punem bariere stricte și ne ținem de ele cu tot ce avem.

Nu o compar pe April doar cu omul simplu, o compar pe April și cu mine 🙂 Văd în fiecare zi cât de absorbită sunt de blogul meu, de comentarii, de like-uri, de Instagram și după cartea această m-am cam speriat, pentru că deși nu este o comparație 100% compatibilă, oricine începe de la un nivel mic și se poate duce spre celebritate, mai ales în acest domeniu. Mi-a dat mult de gândit după ce am terminat de citit cartea și deși nu am plăcut-o pe April, i-am mulțumit pentru că datorită ei, am un exemplu CLAR de “așa nu”.