Recenzie „A thousand pieces of you” de Claudia Gray

Autor: Claudia Gray
An apariție : 2014
Editura: HarperCollins Publishers Ltd
Nr. Pagini: 368

Scriitură impecabilă ce reliefează un fir narativ complex și diferit, total revigorant.

-

A Thousand Pieces of You (Firebird, #1)Când mi-am dorit să primesc această carte de la prietenii de la Okian, am făcut-o din ambiție, recunosc. Am citit încă o carte de Claudia Gray și mi-a lăsat un gust…amar? Nu. Ci putred.

Mă așteptam așadar ca și A thousand pieces of you să fie o lectură la fel de puerilă și siropoasă, dar m-am înșelat grav. Claudia Gray a reușit să (îmi) dovedească faptul că scriitura ei nu se bazează doar pe fapte infantile și mult, mult prea exagerate, care nici printr-o existență extraterestă nu s-ar putea materializa. A reușit să îmi impregneze în minte ideea de abstract și totodată concret, dimensiunea unei lumi distopice a viitorului.

Subiectul cărții lui  Claudiei Gray n-are cum să nu te atragă. Crime, iubiri amăgitoare și răzbunare. Firul narativ al poveștii urmărește destinul Margueritei Caine, fata unor renumiți fizicieni, care au descoperit rețeta succesului dovedind că se pot efectua călătorii în timp, cu ajutorul unui dispozitiv inteligent intitulat Firebird. Romanul începe brusc, iar acțiunea este extrem de alertă și reușește să-ți mențină atenția trează pe tot parcursul lecturii.

După ce tatăl Margueritei este ucis cu sânge rece, Meg alături de prietenul ei, Theo pe urmele posibilului criminal – Paul Markov, unul dintre colegii tatălui ei, care călătorește într-o altă dimensiune pentru a nu fi prins, crezând că Marguerite nu are cum să îl găsească. Dar, după ce tinerii îl găsesc pe ce-l care îl consideră un ucigaș și simt răzbunarea curgându-i în vene, lucrurile iau o întorsătură alarmantă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Claudia Gray.

O fi oare Paul Markov adevăratul criminal sau călătoriile între dimensiuni au determinat-o pe Meg să tragă concluzii pripite? Firește că există și un fir amoros, cu totul și cu totul aparte, iar relațiile dintre oameni sunt construite pe baza chintesenței noastre ca ființe umane, și anume efemeritatea în timp și spațiu.

Every form of art is another way of seeing the world. Another perspective, another window. And science –that’s the most spectacular window of all. You can see the entire universe from there.

Am adorat pur și simplu lejeritatea cu care Gray a reușit să contureze un total alt univers, o lume paralelă cu cea de astăzi, dar care să respecte totuși regulile unei societăți moderne contemporane. A thousand pieces of you e un must-read, nu puteți să-l ratați; e ca și cum ai rata șansa de a călători în timp. Recomand romanul tuturor celor dornici de aventură, senzații extreme și intrigi care te vor face să te rupi într-o mie de bucățele.

Momentan, cartea nu a apărut încă în limba română, dar limbajul utilizat este extrem de accesibil, ceea ce face lecturarea cărții în engleză o adevărată plăcere.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍