Recenzie Adulter cu smochine şi pescăruşi de Adrian Cioroianu

Autor: Adrian Cioroianu
An apariție : 2012
Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 256

O lectură plăcută, caldă... Poveste simplă dar relatată excelent!

Deși descrierile sunt excepționale și se pune accent și pe sentimentele induse de un anumit peisaj (de pildă) sunt câteva descrieri care eu una, cel puțin, le-am găsit plictisitoare - precum relatarea unei emisiuni culinare pe care Paul și Alicia o urmăresc (dar poate are vreo semnificație ascunsă și nu mă prin eu!)

adulter-cu-smochine-si-pescarusiNu ştiu voi cum sunteți, dar eu când văd cum e afară îmi vine să fug spre alte zări mai însorite… Dar asta momentan nu se poate decât prin intermediul unei cărți bune. Astfel mi-am propus să împărtășesc cu voi o carte care m-a surprins într-un mod plăcut și care te face să visezi la mare, soare, plajă și o iubire pasională – Adulter cu smochine și pescăruși de Adrian Cioroianu.

Da, ați citit bine și nu, nu e doar o coincidență de nume – este vorba despre acel Adrian Cioroianu pe care majoritate îl cunoaștem drept  om politic, iar o parte îl mai știe și în calitate de istoric. Poate de aceea nu prea aveam mari așteptări de la scriitura sa, și am citit cartea mai mult de curiozitate… Şi mare mi-a fost surpriza, de fapt chiar a fost o revelație pentru mine. Ulterior am aflat că are și niște nuvele geniale (pe care urmează să le citesc).

Adulteri cu smochine și pescăruși e primul său roman și sper să nu fie ultimul! Adrian Cioroianu are un mod de a nara care te face absolut dependent! Cartea se citește ușor și e presărată cu multe scene pasionale, imagini senzuale ale femeii care i-a sucit mințile naratorului, peisaje de vis descrise în amănunt… Pur și simplu nu îți vine să o lași din mână și, în acelaşi timp, nu vrei să se mai termine.

Despre ce e o vorba în carte? Clasica poveste, “un el și o ea renunță la pluralul de politețe tocmai când se pregătesc ei înșiși să devină un plural, topindu-se încet într-un noi care-i duce mai departe, mai mult sau mai puțin” (citat din carte). Povestea celor doi (Paul și Alicia) se consumă într-un decor de vis, pe țărmul Mediteran undeva între sfârșitul verii și începutul blând al toamnei.  Iubirea celor doi e ca un foc ce se aprinde ușor, arde cu putere dar se stinge repede… (Sau, cine știe, eu una aș fi mai mult decât încântată să apară și o continuare a acestui roman!)

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Adrian Cioroianu.

Printr-un joc al sorții, Paul și Alicia se văd prinși și în povestea dispariției lui Mimi, recepționera pensiunii unde erau cazați.  Astfel, povestea capătă și izul unui roman polițist, toate personajele devenind suspecte (și mai ales Alicia!)…

O carte tare reușită dedicată, după cum spune și autorul femeilor “care iubesc bărbații care iubesc femeile”… Eu v-o recomand cu căldură!

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍