Recenzie „Aprinde-mă” de Tahereh Mafi

de | oct. 20, 2020 | Beletristică, Fantezie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA APRINDE-MĂ ARE REDUCERE PE:

Ignite my love. Ignite!

Mi-a plăcut foarte mult această carte și povestea construită de Tahereh. A fost extrem de antrenantă, incredibil de palpitantă și interactivă. Din punctul meu de vedere este cea mai bună carte din serie și fără modestie va scriu că am citit-o pe toată în engleză. Personajele noastre s-au schimbat remarcabil și am iubit acest proces, pentru că au crescut atât de frumos, chiar sub ochii mei.

În „Aprinde-mă”, Juliette a cunoscut cea mai remarcabilă evoluție și a fost extrem de interactiv să o urmăresc și să văd modul în care își asumă puterile, dar și consecințele lor. A făcut multă „curățenie” în toate aspectele vieții ei: a învățat să se simtă confortabil cu esența ei și cu natura puterilor și a reușit să își dea seama (FINALLY) pe cine iubește, fără să fie influențată de factori externi sau de evenimentele traumatizante din trecut. „Embrace your demons” cred că trebuie să fie sloganul ei, cu care să se mândrească și pe care să îl dea mai departe și altor adolescenți cu probleme asemănătoare. A reușit singură să conștientizeze aceste lucruri și să ia decizii în funcție de rațiune, dar și în funcție de ceea ce îi dictează inima. Vorbim despre Juliette, o persoană care se gândea de 2 ori chiar și înainte de a face un pas în față. Asumarea naturii ei nu s-a făcut ușor, a trebuit să treacă prin anumite etape, dar eu consider că tot acest proces a meritat din plin, țînând cont de personajul feminin pe care îl avem în față acum. Însă, mai sunt încă 3 cărți, așa că orice se poate întâmpla. 😀

Dacă îți place recenzia cărții APRINDE-MĂ, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Tahereh Mafi

Dacă vă era dor de Warner și știu că așa este, în „Aprinde-mă” acest personaj cunoaște aceeași evoluție și reușește să creeze o atmosferă ambiguă în jurul lui, fiind hot and cold în același timp. Mi-a fost destul de greu să îi șterg comportamentul din primele cărți și acum brusc mă trezesc cu o altă latura a sa, care maschează complet personajul negativ. Tranziția a fost destul de greu de făcut și au fost muuuuulte pasaje în carte în care nu am știut ce am de făcut.. Să îl iubesc, să îl urăsc sau să îmi fie indiferent? Mai este și Adam în schemă, cu care m-am obișnuit că o să fie personajul principal și acum observ că de fapt nu este așa…I-am descoperit latura iubitoare și protectoare și mi-am dat seama că este un alt om în compania lui Juliette. Te atrage de partea sa inceeet, inceeeet, la fel cum o câștigă pe Juliette și îi dă peste cap toate gândurile și sentimentele. Exact!! Așa cum ea se îndrăgostește de Warner, la fel ne lăsăm și noi topite de el. Relația lor este total explozivă, ca o bombă cu ceas ce face BUM spre jumătatea cărții. Oricum, modul în care Tahereh descrie o scenă de dragoste este impresionant, pentru că nu este explicită și face apel la toate simțurile atunci când descrie. Este foarte greu de explicat, dar nu este vulgar, ci pune accent pe emoție, făcând scenă să fie accesibilă tuturor, indiferent de vârstă.

Intriga mi-a plăcut foarte mult, complexă și foarte bine lucrată. Evident, nu obținem toate răspunsurile, pentru că mai primim o trilogie și este normal să stăm în cumpănă. Mi-au plăcut foarte mult și personajele secundare, în frunte cu Kenji și cu stilul său sarcastic și plin de umor. Nu sunt fana lui numărul 1, dar este un personaj care aduce sarea și piperul în carte. În plus, relația sa de love-hate cu Warner este atât de savuroasă încât nu se poate să nu râzi la fazele lor ciudate.

Urmează „Restore Me„, nu știu cum Leda o va traduce, dar sigur ne va încânta ochișorii de cititori. 😀

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA APRINDE-MĂ CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: APRINDE-MĂ
Autor: Tahereh Mafi
An apariție : 2020
Editura: LEDA EDGE
Nr. Pagini: 416
Gen Literar: Fantasy
Vizualizari recenzie: 627

Alte recenzii de la Tahereh Mafi :

Recenzie „Decizii scandaloase” de Nova Riley

Nu mai citisem de mult ceva scris de un autor român. Și iată că pe la sfârșitul anului 2022, în decembrie, s-a ivit ocazia să o fac. "Decizii scandaloase" este un historical romance scris de Nova Riley E de fapt vorba de o scriitoare al cărei pseudonim este Nova Riley...

Recenzie „Poștașul sună întotdeauna de două ori” de James Cain

"Poștașul sună întotdeauna de două ori" este prima carte pe care o citesc de la James Cain. Este probabil totodată și cea mai cunoscută carte a sa, care a avut parte de succes nu numai pe plan literar, dar a și fost ecranizată, fiind la fel de iubită în această formă....

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2191 zile și a scris până acum 501 articole. Se află pe poziția 2 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.