Recenzie Aventurile Lui Habarnam de Nikolai Nosov

Autor: Nikolai Nosov
An apariție : 2010
Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 180
Recenzie de Florentina Turcanu
Publicată la December 8, 2014

AventurileluiHabarnam1Celebritatea unor cărți pentru copii (și nu numai) este asigurată în primul rând de o regulă de aur a literaturii fantastice, și anume aceea că într-o lume de basm se poate întâmpla orice. Exact ca și în cartea Aventurile lui Habarnam, adică poate exista o lume populată cu prichindei atât de mici încât abia ajung până la tulpina unei ciuperci și care trăiesc în orașe cu nume de Orașul Zmeilor de hârtie, Orașul florilor sau Orașul verde.

Habarnam un personaj foarte simpatic care are o gașcă de prieteni la fel de simpatici. Citind cartea, copii îl vor urma într-o serie de aventuri specifice curiozității unui personaj creat  pe placul copiilor. Nikolai Nosov imaginează o lume în miniatură în care un omuleț caruia îi place foarte mult să studieze și stă numai cu nasul în cărți se numește Stietot, un altul caruia îî place limonada foarte dulce are numele de Zahăr Zaharescu Limonadă sau un prichindel care niciodată nu știe pe unde își lasă lucrurile este numit Zăpăcilă. Toți aceștia și încă alți câțiva sunt parte din grupul de prieteni cu personalități diferite al lui Habarnam.

Și acum e timpul să vedeți și cine este el, Habarnam personajul principal. Este bineînțeles și el un prichindel care trăiește în Orașul verde pe strada Campanulelor. Un prichindel, așa cum și-a numit personajele cărții autorul, îmbrăcat în haine foarte colorate și cu o pălărie ciudat de mare pe cap. Habarnam este un personaj răutăcios care trage fetițele de codițe, minte se laudă cu ce nu face și își abandonează prietenii la greu. Dar finalul cărții aduce nota pozitivă a moralei și ne convinge indiferent că suntem adulți sau copii, că numai experiențele de tot soiul alături de grupul nostru de prieteni ne fac să apreciam valorile autentic umane valabile în orice dimensiune a lumii reale sau imaginare.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Nikolai Nosov.

Lectură plăcută !

Habarnam este un personaj răutăcios care trage fetițele de codițe, minte se laudă cu ce nu face și își abandonează prietenii la greu. Dar finalul cărții aduce nota pozitivă a moralei și ne convinge indiferent că suntem adulți sau copii, că numai experiențele de tot soiul alături de grupul nostru de prieteni ne fac să apreciam valorile autentic umane valabile în orice dimensiune a lumii reale sau imaginare.