Recenzie “Bad Romance” de Heather Demetrios

Editura: Herg Benet
Nr. Pagini: 398
Gen Literar: Romance
Publicată la 4.09.2018
Nota recenzorului: 9/10
Acordă o notă

Nu vreau să vă schimbați părerea despre mine, dar când am citit titlul cărții m-am gândit la Lady Gaga:) Am avut o perioada tare “pop” în copilărie și văd că încă au mai rămas câteva urme. Dar lăsând glumele la o parte, ador romanele de dragoste și întotdeauna sunt foarte deschisă la tot felul de povești pe acest subiect. Fie că vorbim despre povești cu liceeni sau cu oameni “mari”, dragostea este întotdeauna sentimentul că îi unește și care ne face pe noi să alegem cartea respectivă.

“Bad Romance” de Heather Demetrios este o carte atipică, duală, care îți da o palmă zdravănă și îți prezintă o realitate care din nefericire o trăiesc mulți. Chiar dacă timp de multe pagini am crezut că o să am parte de o poveste de dragoste “normală” și că o să citesc despre adolescenți și dramele lor tipice, nu a fost așa. Am rămas șocată de cursul pe care a luat-o acțiunea și am avut sentimente foarte confuze. De ce am zis “duală”? Pentru că “Bad Romance” este un gen de carte pe care o iubești, dar o și urăști. Eu am tot sperat ca intriga să nu mă ducă în ACEL punct, dar din păcate așa a fost. Sunt o fraieră atunci vine vorba despre un happy-end, deci pot să zic?:)

Imagini pentru bad romance

Grace nu are o viață liniștită, fiind nevoită să suporte o familie care o exploatează și o neglijează. Singurul loc care îi aduce liniștea este școala, unde are activități artistice și regizează filme pentru teatru. Aici se simte cel mai bine și este singurul ei refugiu. Este îndrăgostită în secret de Gavin, băiatul-vedetă al școlii, dar acesta are deja o iubita. Atunci când relația lor se termină, Gavin consideră că nu mai are de ce să trăiască și comite un gest necugetat. Nu vă mai povestesc intriga pentru că urăsc spoilers, însă ceea ce trebuie să rețineți este că după acest eveniment, Gavin începe să îi dea atenție lui Grace și între cei doi se naște o poveste de dragoste, ce la început mi s-a părut perfectă.

Cartea ne vorbește despre multe teme sociale care trebuie luate în considerare. Abuzul, neglijența, consumul de droguri și de alcool, tentativele de sinucidere sau dragostea toxică, obsesivă, sunt doar câteva dintre marile probleme cu care se confruntă personajele noastre din “Bad Romance”. Am citit această carte cu inima strânsă, pentru că eram foarte conștientă de realismul prezentat și din păcate, există milioane de cazuri în lume de acest fel. Este bine din când în când să prinzi o asemenea carte, pentru că te mai aduce cu picioarele pe pământ și te face să prețuiești mai mult ce ai aproape, să lași oarecum anumite reproșuri nefondate sau superficiale și să iubești curat.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Heather Demetrios.

Imagini pentru bad romance

Ce vă pot spune despre relația dintre Grace și Gavin? Cuvintele “obsesie” și “toxic” îmi vin imediat în minte și mi-a părut foarte rău de ei, pentru că sunt niște copii care nu meritau să treacă prin aceste lucruri pentru a se dezvolta astfel. Gavin cred că este principala sursă a acestei disproporții în relație, deoarece la el aparența contează foarte mult, dar în substrat vorbim despre cineva cu totul diferit. Deși la început l-am considerat bun pentru Grace, văzut că o salvare care a venit să o scoată din iadul în care trăiește, m-am răzgândit total în a doua jumătate a cărții. Relația lor este sufocantă și sincer, cursul evenimentelor m-a frapat total pentru că nu mă așteptăm la o asemenea evoluție. Am tot încercat să găsesc o explicație, să o pun pe un fond de traumă, dar până la urmă întâmplările vorbesc de la sine și nu prea ai ce scuze să mai găsești.

Deși tratează subiecte dure, o recomand din suflet. “Bad Romance” este un “wake-up call” dur, valabil în mai multe cazuri. Dacă ai experimentat vreodată așa ceva, cred că este un moment bun să iei povestea celor doi ca exemplu și să începi să te pui pe primul loc, să ieși dintr-o relație în care nu te simți egală cu cealaltă jumătate. Sigur fiecare dintre noi are multe lucruri de învățat din această carte și mai important de atât, dacă le și aplicăm, atunci misiunea autoarei este îndeplinită.