Recenzie „Cântul lui Ahile” de Madeline Miller

de | nov. 24, 2023 | Recenzii cărți

Am ajuns la concluzia că Madeline Miller scrie fix pe gustul meu și cred că momentan, este cea mai bună autoare de reinterpretări mitologice. Este pur și simplu genială și modul în care schimbă anumite povești, dar păstrează și elementele definitorii mă răvășește într-un mod grav. Să nu mai vorbim despre aspectul cărții, care este minunat, asemănător volumului „Circe” de la aceeași autoare și editură. Am declarat-o o recenzie de nota 10 doar după aspect, iar după ce am terminat-o de citit, m-am topit.

O profeție sumbră îi neliniștește pe zei – nereida Thetis va aduce pe lume un fiu mai puternic decât tatăl său. De aceea viitorul războinic trebuie să se nască dintr-un părinte muritor. Zămislit astfel din sânge zeiesc și omenesc, Ahile știe că soarta îi este pecetluită – va fi cel mai mare războinic al generației sale. Însă gloria trebuie plătită cu un preț ce pare prea mare chiar și pentru eroul mirmidon. Prins între împlinirea destinului și fericirea pe care i-o aduce iubirea, Ahile descoperă că adevăratul război este cu el însuși.

Cântul lui Ahile” este o capodoperă cap coadă, ce încântă nu doar pasionații de mitologie, ca mine ci și oamenii care nu au avut contact până acum cu povești de genul acesta. Are o abordare neobișnuită, dar ancorată în tendințele realității noastre, în care Ahile și Patrocle sunt iubiți și trăiesc o poveste interzisă. Știu că mulți dintre voi știați că sunt veri (și eu credeam acest lucru), însă aparent, lucrurile stau altfel în această poveste. Nu a fost un lucru care m-a deranjat, din contra, mi s-a părut un catalizator pentru ceea ce va urma în poveste.

Patrocle a făcut o greșeală gravă și a fost exilat. Singurul care i-a arătat o fărâmă de interes sau de atenție a fost Ahile, lucru care va naște o adevărată controversă în lumea lor. Între cei doi se formează întâi o prietenie și datorită diferențelor între ei, lucrurile încep să se lege, pentru că fiecare găsește în celălalt ceva ce îi lipsește. Iubirea se dezvoltă în timp, dar pentru mine nu a căzut ca o veste șocantă, pentru că Madeline Miller a știut cum să facă toate conexiunile necesare și să pregătească cititorul pentru această poveste de dragoste.

Ceea ce nu știam era modul în care cei doi se vor îndepărta atunci când războiul intervine. Așa cum știam din legendele clasice, Ahile a fost mereu în față, fiind războinicul perfect, care îndeamnă poporul la luptă. Patrocle nu s-a considerat niciodată un om curajos, drept urmare doar a vegheat ca Ahile să fie în siguranță și să îi oferte toate sfaturile de care acesta avea nevoie. Deși amândoi cunosc profeția ce le-a amenințat existența, nu se despart unul de celălalt și își acceptă soarta așa cum va veni. Multumesc Libris.ro pentru carte.

Cartea este extrem de emoționantă și deși cunoșți în mare finalul, nu ai cum să nu plângi sau să simți cum inima ti se rupe atunci când ești pe cale de a termina lectura. Mi-a plăcut foarte mult pentru că am cunoscut personajele relatate ca oameni, nu ca luptători sau figuri mitologice, care tind spre perfecțiune. Am văzut ce anume le-a alimentat pasiunea pentru viață, pentru dragoste dar și pentru luptă și chiar cred că motorul principal pentru această statornicie a fost iubirea ce și-au purtat-o unul față de celălalt.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Libris

Titlu: "Cântul Lui Ahile"
Autor: Madeline Miller
An apariție : 2022
Editura: PALADIN
Nr. Pagini: 400
Vizualizari recenzie: 4208

Alte recenzii de la Madeline Miller:

Recenzie ”Libraria din Teheran” de Marjan Kamali

Librăria din Teheran de Marjan Kamali - ficțiunea istorică cu savoare orientală, despre o dragoste adolescentină care se desfășoară în fundalul evenimentelor tumultoase ale Iranului anilor `50, cu evenimente care alternează planul trecut cu prezentul. Opinia mea...

Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang
Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang

Vă prezint cartea mea preferată din seria "Twisted", o serie care m-a încercat și m-a trecut prin multe stări, pentru că nu am simțit-o ca fiind una unitară ci cu 4 povești total diferite, uneori chiar scrisă de autoare diferite. Dar nu contează, am rămas cu o...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 3 luni, 6 zile și a scris până acum 562 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.