Recenzie „Câteva povești, așa cum mi le amintesc eu” de Alexandra C.

de | feb. 26, 2024 | Beletristică, Recenzii cărți

Poveștile au fost o parte integrală a civilizației umane încă de la începuturile sale. De la miturile și legendele antice la romanele și filmele contemporane, arta povestirii a transcins timpul și cultura. Dincolo de valoarea lor de divertisment, poveștile posedă o putere terapeutică profundă, influențând emoțiile noastre, perspectivele noastre și chiar starea noastră de bine. Una dintre modalitățile fundamentale în care poveștile oferă beneficii terapeutice este prin procesul de identificare. Când ne imersăm într-o poveste bine construită, adesea găsim personaje cu care putem să ne identificăm la un nivel personal și profund. Fie că este vorba despre un protagonist care depășește adversitatea sau un personaj care luptă cu demonii interiori, aceste narațiuni oferă oglinzi prin care putem vedea propriile noastre lupte, temeri și triumfuri. În această identificare, apare un sentiment de conexiune, ameliorând sentimentele de izolare și promovând o conexiune vindecătoare între povestitor și public.

M-am bucurat să descopăr scriitura autoarei Alexandra C. în volumul „Câteva povești, așa cum mi le amintesc eu”, care face un exercițiu de imersiune și de regândire a basmelor la distanța unei vieți, așa cum și le amintește, prin filtrele trecerii timpului, într-o stare intitulată de filosoful grec Aristotel drept catarsis, cu intensificarea emoțiilor. Poveștile Alexandrei C. oferă un spațiu sigur pentru eliberarea emoțională. Fie că este vorba de o scenă emoționantă sau de experimentarea bucuriei prin succesul unui personaj, călătoria emoțională în cadrul unei povești le permite cititorilor să-și confrunte și să-și proceseze propriile emoții.

Viața este adesea complexă și imprevizibilă, plină de incertitudini și provocări. Poveștile, însă, oferă o structură semnificativă și mult înțeles vieții noastre, amintindu-ne câtă nevoie de sensibilitate avem. Prin arcul narativ, personajele Alexandrei C. navighează prin conflicte, înfruntă obstacole și găsesc în cele din urmă rezoluții. Acest model reflectă experiența umană, permițând indivizilor să-și contextualizeze propria viață într-o structură narativă mai amplă. Astfel, povestirea devine un instrument pentru noi, cei de dincolo de carte, care dă sens propriilor lor emoții, promovând un sentiment de ordine și înțelegere în fața haosului.

În țesătura complexă a existenței umane, povestirea se relevă ca un instrument atemporal și puternic terapeutic. Fie prin identificare, catarsis, înțelegere sau împuternicire, poveștile au capacitatea de a vindeca, conforta și inspira. Pe măsură ce continuăm să navigăm prin complexitățile vieții, recunoașterea și valorificarea puterii terapeutice a narativei pot oferi alinare, îndrumare și o înțelegere profundă a experienței umane comune.

Cartea „Câteva povești, așa cum mi le amintesc eu” de Alexandra C. oferă cititorilor o incursiune emoționantă și autentică în universul autorului, aducând la viață amintiri din copilăria sa. Prin repovestirea poveștilor pline de inocență și descoperiri personale, Alexandra C. dezvăluie nu doar evenimente din trecut, ci și emoțiile și lecțiile învățate în timpul acestor experiențe. Cartea emană o aură de sinceritate și vulnerabilitate, captivând cititorii și permițându-le să se identifice cu bucuriile și provocările unei perioade esențiale din viața naratoarei. Cu un stil narativ de căldură și sensibilitate, această carte devine o călătorie fascinantă în lumea amintirilor personale, atingând corzile sensibile ale cititorilor și oferindu-le ocazia de a-și reaminti și reflecta asupra propriilor experiențe din copilărie.

Titlu: Câteva Povești, Așa Cum Mi Le Amintesc Eu
Autor: Alexandra C.
An apariție : 2022
Editura: CREATOR
Nr. Pagini: 123
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 17816

Alte recenzii de la Alexandra C.:

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

5 1 vote
Corina Moisei este redactor Booknation.ro de 7 ani, 7 luni, 17 zile și a scris până acum 126 articole. Se află pe poziția 7 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Corina Moisei aici.