Recenzie „Căutările coronerului John” de Bernard Knight

de | nov. 14, 2022 | Beletristică, Ficțiune, Istorie, Mister, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA CĂUTĂRILE CORONERULUI JOHN ARE REDUCERE PE:

Bernard Knight este un ilustru autor de romane istorice care ar merita să fie citit și reeditat la nesfârșit. Acest lucru s-ar datora capacității lui fulminante de a stârni atenția cititorului prin plot-urile delicioase și prin personajele bine alese. Prin alegerea unor personaje simbolice din istoria omenirii, autorul sintetizează sublim evenimente și lumi deopotrivă uitate în timp. În ciuda faptului că prima sa carte a văzut lumina tiparului în 1963, Knight a continuat să scrie și să își îmbunătățească stilul. Astfel, el rămâne cunoscut pentru seria de romane intitulată „Mistere medievale”, văzute deseori prin anticariatele din România.

Mistere medievale gravitează în jurul unui personaj fascinant și bine construit, John de Wolfe. El ocupă poziția de prim coroner (ficțional) într-o Anglie a faimosului Richard Inimă-de-Leu. Însă, cu toate acestea, John este personajul atipic literaturii istorice. Probabil cauza acestei atipii ar fi convergența dintre un detectiv de tipul Hercule Poirot și al unui Casanova medieval. Această combinație dă naștere, prin mâinile lui Knight, a unui roman fascinant și deopotrivă interesant, care nu plictisește.

John este nobilul medieval, adept al unei vieți îndoielnice din punctul de vedere al fidelității față de soție. Dar, în același timp, este și un adept al deducției logice și un detectiv de rangul lui Sherlock Holmes sau Poirot. De Wolfe rezolvă cazuri de o importanță vitală într-o lume unde nobilimea aspiră la mai multă putere și poziția regelui este pusă în pericol. Totodată, căutările lui au un rezultat satisfăcător chiar dacă în permanență își pune viața în primejdie. Întruchipând voința regelui Angliei, coronerul descoperă la timp evenimente și morțile ce se succed rapid.

Dacă îți place recenzia cărții CĂUTĂRILE CORONERULUI JOHN, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Bernard Knight

Într-o serie de zece volume apărute la editura RAO, romanele din „Mistere medievale” nu pot decât să te țină în suspans constant. De asemenea, structura seriei este pe atât de interesantă întrucât oricare carte poate fi citită în orice ordine. Astfel, cel de-al treilea volum al seriei, sub numele său Căutările coronerului John nu te lasă în confuzie niciodată. Frumos scrisă, cartea are intervențiile autorului. Acesta lasă „în treacăt” scurte prezentări ale evenimentelor din ultimul an și cazurile coronerului din ultimele patru luni, de când a fost numit în funcție.

Cu personaje minuțios lucrate, unele reale iar altele pură fabulație, Knight descrie epoca medievală engleză într-un stil fascinant. Inclusiv scenele morbide de la începutul cărții sunt atât de bine descrise încât te simți deja în negura criminalității medievale. Echipa coronerului este și ea la fel de bine descrisă și stârnește de multe ori hazul. Avem un conducător al echipei care calmează uneori „grădinița” formată din ceilalți doi aghiotanți ai săi. De asemenea, observăm în paginile aurii ale cărții existența uriașului Gwyn și a mititelului Thomas. Aceștia, pe lângă diferențele contrastante dintre fizicul lor, își rezolvă diferendele prin glume savuroase, împărtășite de cititori.

Ca să descriu echipa, asemănarea uriașului și a fostului preot mititel cu Stan și Bran mi se pare indubitabilă. Doar că „Stan și Bran”, detectivi medievali, adoră până la paroxism un conducător coroner. În același timp, întâlnirile discrete ale lui John cu frumoasa velșă, sau cu vechea „prietenă” din copilărie, dau umor cărții. Toată lumea știe, dar se preface că nu vede. Nevasta știe, dar se mulțumește să îi reproșeze soțului aventurile sale și se axează pe neinteresul acordat de John față de avansarea în „lumea bună”.

Evenimente peste evenimente se succed într-un adevărat carusel de culori în puțin peste 300 de pagini, într-o ediție de buzunar. Dacă relația roman istoric-polițist și adulter, venite toate la pachet în câteva pagini, sună pe placul cuiva, seria aceasta este ideală pentru o seară lângă foc!

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CĂUTĂRILE CORONERULUI JOHN CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: CĂUTĂRILE CORONERULUI JOHN
Autor: Bernard Knight
Traducător: Gabriel I. Stoian
An apariție : 2006
Editura: RAO INTERNATIONAL PUBLISHING COMPANY
Nr. Pagini: 305
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 2697

Alte recenzii de la Bernard Knight:

Recenzie ”Îngerul meu secret” de Federica Bosco

Povestea unui înger păzitor: După ce Patrick a murit, Mia și-a dorit ca toată lumea ei să se sfârșească. Și aproape că a reușit să facă asta după ce s-a aruncat în marea care i-a răpit viața celui pe care îl iubea. A lăsat valurile să îi înconjoare trupul, însă ceva...

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

O seară de poker, un show și o iubire interzisă... Ea este cea mai bună jucătoare de poker, el este un magnat arogant care, uneori, după o zi de muncă, preferă să joace poker cu niște prieteni vechi. Așa se întâlnesc Kate Monroe și Cooper Montgomery, într-o seară când...

Recenzie ”Femeile lui Lazăr” de Marina Stepnova

Am de mult timp cartea aceasta în lista de must read și habar n-am de ce mi-a luat așa mult timp să ajung s-o citesc având în vedere cât de mult mi-a plăcut. Am auzit multe lucruri bune prin online și de data asta chiar au fost pe bună dreptate deoarece a fost scrisă...

5 1 vote
Maria Magdalena Viorean este redactor Booknation.ro de 99 zile și a scris până acum 2 articole. Se află pe poziția 41 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Maria Magdalena Viorean aici.