Recenzie “Cincizeci de umbre ale lui Grey” E.L.James

Autor: E.L.James
An apariție : 2012
Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 616
Publicată la November 16, 2017

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

“Cincizeci de umbre ale lui Grey” E.L.James este un roman erotic ce a devenit bestseller internațional, stând pe prima poziție a topurilor de specialitate (Amazon, Bookseller, NY Times). A beneficiat și de o ecranizare cu Dakota Johnson și Jamie Dornan în rolurile principale, filmul fiind un succes răsunător în box-office-urile din întreaga lume.

Ana Steel își ajută prietena ziaristă să îi ia un interviu unui om de afaceri de succes, Christian Grey. Atracția dintre ei este instantanee, însă din păcate, Ana este complet diferită de carismaticul Grey și dorește să stea departe de lumea sa. În curând aceasta nu va avea de ales, deoarece Christian va deveni o prezență constantă în viața ei, făcând-o ușor, ușor să se îndrăgostească de el. Naivitatea Anei se lovește brutal de trecutul misterios al lui Christian și pe măsură ce aceștia încep să se cunoască mai bine, Ana descoperă că nu îl cunoaște deloc pe acest tânăr încântător. Christian are multe de ascuns, printre care și preferințele sale sexuale mai puțin obișnuite. Acum aceasta trebuie să decidă dacă dorește să se avânte în relație, sau să fugă, până când inima sa nu îi aparține lui Grey în totalitate.

Imagine similarăAcum urmează partea mai puțin plăcută. Nu înțeleg de unde un asemenea succes pentru această carte, deoarece consider că nu a avut nimic special care să mă impresioneze. Stilul lui E.L.James este plictisitor și plafonat, cu dialoguri care țin spre mediocru. Nici măcar scenele de dragoste atât de mediatizate și adulate nu au ceva special, deosebit. Nu am reușit să mă regăsesc în aceste personaje. Ana pentru mine a fost un personaj mult prea naiv pentru vârsta sa, fără inițiativă și complet controlată de Christian Grey. A început să fie puțin mai independentă spre final, dar pentru mine deja multe minusuri s-au acumulat și nu am reușit să privesc cu ochi buni deșteptarea ei. Cât despre Grey, nu îl consider un personaj masculin reprezentativ deoarece nu am reușit să îl înțeleg și să îi accept preferințele și obsesiile. Comportamentul său față de Ana nu a reușit decât să mă bulverseze și de multe ori am fost total confuză pentru că nu am reușit să îl descifrez așa cum mi-aș fi dorit.

Știu că poate voi supăra multă lume, însă aceasta este părerea mea “la cald” doar după câteva ore de la terminarea lecturii.