Recenzie “Damnare” de Lauren Kate

Autor: Lauren Kate
Editura: Editura Litera
Nr. Pagini: 352
Publicată la June 9, 2018
Recenzie “Damnare” de Lauren Kate
4 (80%) 1 vote

Genul Fantasy este mult explorat de autori, deoarece are multe elemente deosebite cu prindere la public. Doar dacă dau câteva exemple răsunătoare, ca “Amurg”, “Instrumente Mortale” sau “Regatul Spinilor și al Trandafirilor”, o să înțelegeți de ce de fiecare dată când o carte asemănătoare este publicată, presiunea este super mare pe autor, deoarece are un anumit nivel de păstrat, sau chiar de depășit.

Acest lucru s-a întâmplat și cu Lauren Kate atunci când a lansat seria “Fallen”, deoarece a încercat să aducă în prim plan o intrigă deosebită, cu personaje atipice. Acum trebuie văzut dacă a și reușit să își uimească publicul. Cartea ce deschide seria și introduce cititorii în universul creat de aceasta se numește Damnare.

Personajul principal este Lucinda “Luce” Price care ajunge la internatul Sword and Cross în urma unui teribil accident. După o întâlnire cu un coleg de clasă pe care îl sărută, acesta ia foc și moare. Șocată de cele întâmplate, Luce nu spune poliției niciun cuvânt și sfârșește prin a fi trimisă la acest internat, unde trebuie să stea ca pedeapsă pentru cele întâmplate. Aici totul este vechi, obscur, cu un aer gotic și întunecat, plin de copii care sunt poate la fel ca ea. Reușește să-și facă puțini prieteni, însă doar un băiat îi atrage atenția în mod deosebit, Daniel. De aici începe partea interesantă a cărții, deoarece Daniel are multe de ascuns și Luce ține cu tot din adins să îi descopere toate secretele.

Cartea a fost interesantă, însă din păcate nu cred că a reușit să se ridice la nivelul altor povești de gen. Ideea este originală, cu personaje atipice, dar momentan este destul de dificil să le cunoști 100%. Luce a fost puțin mai greu de descoperit și înțeles, deoarece voiam să fie mai matură și să ia decizii mai înțelepte. Obsesia ei față de Daniel o să îi aducă doar probleme… Am putut însă să îi acordăm și circumstanțe, deoarece “darul” ei este copleșitor și încă nu reușește să își dea seama de natură puterilor ei. Această inițiere necesită timp și răbdare, pe care eu recunosc, nu le-am avut.

Daniel este și el un personaj dificil, deoarece ține neapărat să își protejeze secretul și se poartă foarte urat cu Luce în tot acest timp. Atunci când aflăm că este un înger căzut și că are o conexiune cu Luce care străbate timpul, parcă începem să îi înțelegem motivele și nu mai pare atât de antipatic. Totuși, durează puțin până să te obișnuiești cu el. Avem parte și de un triunghi amoros, ce sigur o să vă țină în suspans, dar o să vă și enerveze, deoarece este imposibil ca tebere să nu se formeze. Team Daniel sau Team Cam? Trebuie doar să dați fuguța pe www.libris.ro. și să cumpărați cartea.

Per total, “Damnare” este o carte destul de light, cu acțiune, elemente întunecate și personaje cu defecte, care doresc ca dragostea să le aline suferința. Nu pot spune că se numără printre preferatele mele, însă sunt hotărâtă să continui seria pentru a vedea ce se va întâmpla mai departe.