Recenzie “Dicționar de idei primite de-a gata” de Gustave Flaubert

by | Jan 29, 2021 | Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA DICȚIONAR DE IDEI PRIMITE DE-A GATA PE Cartepedia

Nu doresc să mai vorbesc despre iubirea mea pentru colecția “Clasici Ilustrați” pentru că deja devin ciudată și o să vă plictisiți de mine. Tot ce pot să spun este că nu trebuie să ratați niciun volum!!!!!! Așa, am spus ce aveam de spus și pot continua cu o recenzie coerentă. Atunci când mi-am făcut “inventarul” pentru această colecție, am observat că îmi lipsește o carte, pe care anterior o ignorase. “Dicționar de idei primite de-a gata” de Gustave Flaubert este o lectură atipică, extrem de funny, care nu se poate considera a fiind chiar o lectură complexă, dar este ceva nou. Toți avem un DEX în bibliotecă, dar nimeni nu are acest dicționar, apărut inițial în secolul 19 și îmbrăcat în haine de sărbătoare de către Editura Art.

Aici textul de împletește frumos cu ilustrațiile și crează impresia de interactiv și dinamic, o lectură în care nu știi exact unde să te uiți întâi. Ori admiri desenele, ori citeșți cu amuzament definițiile? Apropos de amuzament, ironia și hazul sunt elementele principale care definesc această carte, pentru că practic totul este o satiră adusă societății și se vede că și autorul s-a distrat când a scris această carte. În plus, se vede cu ochiul liber că dorința de ironizare se naște și dintr-o anumită frustrare la adresa unei societăți inculte, cu vicii și nu extraordinar de inteligentă. Acesta probabil a fost manifestul său și dorința pentru o lume mai bună. Poate dacă fiecare dintre noi și-ar pune amprenta asupra unei asemenea opere, poate am reuși să schimbăm ceva în lume și o îi scoatem la iveală defectele, pentru a le corecta. Satirizează prostia și este un atac direct asupra burgheziei pariziene, pe care o condamnă cu fiecare ocazie. Am citit că avea în plan și volumul doi, însă nu a mai apucat să o finalizeze și să o lanseze pe piață.

Am observat un lucru pe măsură ce citeam cartea – Gustave Flaubert este un actor foarte bun și reușește de minune să te inducă în eroare. Te învălui într-o definiție sau îți relatează ceva, este atât de convingător încât ajungi să crezi că are dreptate și așa este. De fapt, te supune unui test pentru a vedea cât de perspicace eșți și cât de repede te prinzi că ti s-a întins o capcană. Este și un element psihologic foarte bine jucat și cred că și la timpul acela știa că mulți îi vor cădea în capcană, fiind o sabie cu două tăișuri. În acest fel, cititorii săi sunt diverși: oameni care se prind și trag învățături sau oameni care îl ascultă și îi dau dreptate, fiind absorbiți de propriul snobism.

Titlu: Dicționar De Idei Primite De-a Gata
Autor: Gustave Flaubert
Editura: ART
Nr. Pagini: 224
Gen Literar: Literatura clasica
Publicată la 29.01.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Conversație la Catedrală” de Mario Vargas Llosa

Llosa a urcat în ultimul timp în topul autorilor mei preferați. Conversație la Catedrală nu-i o carte ușor de citit, nici măcar nu compensează acest lucru cu o poveste frumoasă, dar în ciuda acestor lucruri, n-am putut-o lăsa din mână. Tot ceea ce ne este dezvăluit...

Recenzie ”The sun and her Flowers” de Rupi Kaur

Dacă cineva ar întreba cum arată despărțirea, i-aș da această carte pentru a o citi. Dacă cineva ar întreba ce înseamnă durerea, aș deschide la primele două părți ale acestei cărți și i-aș arăta în cuvinte acest lucru. Rupi Kaur este cunoscută pentru celebra carte de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1494 zile și a scris până acum 375 articole. Se află pe poziția 3 din 26 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.