🔥 CARTEA DOMNIȘOARA BRODIE ÎN FLOAREA VÂRSTEI ARE REDUCERE PE:

Domnișoara Brodie în floarea vârstei de Muriel Spark“Domnișoara Brodie în floarea vârstei” este un roman scris de autoarea scoțiană Muriel Spark. Cartea a fost publicată initial în anul 1961, dar a apărut mai întâi în revista The New Yorker. Volumul nu este gros deloc. Poate fi citit ușor și constă într-o lectură lejeră, dar nu mai puțin psihologică. Cartea este un adevărat bildungsroman deoarece urmărește maturizarea mai multor personaje și drumul lor prin viață, alături sau separate de personajul care dă numele scrierii.

“Domnișoara Brodie în floarea vârstei” de Muriel Spark este o carte comică, romantică

Însă și ușor tragică din cauza evenimentelor ce sunt descrise în ea. Personajul principal, în jurul căruia gravitează totul este profesoara Jean Brodie. Ea este o femeie aflată în floarea vârstei. Adică în anii ei cei mai buni din viață, așa cum le dă constant de înțeles elevelor ei. Jean Brodie este o persoană romantică, comică, o eroină pentru fetele ei, dar și o profesoară neconvențională. Ea alege să își educe fetele după standarde mai puțin ortodoxe, învățându-le mai degrabă despre viață și experiențe, decât din programa școlară.

Ea este stimată, admirată și iubită de fetele Brodie, așa numitul ei grup de domnișoare, care sunt și confidentele ei

Datorită șarmului, sincerității și deschiderii ei, Jean Brodie devine rapid o figură iconică în școala de fete la care predă. Fetele sale o iubesc. Celelalte ar dori să fie sub tutela ei. Profesorii de sex masculin sunt seduși de ea. Numai directoarea școlii nu este de acord cu felul în care predă și cu puterea ei asupra celorlalți. Astfel că face orice îi stă în putință să afle amănunte scandaloase despre ea, pentru a o da afară din școală.

Iar pentru a afla secretele ei, directoarea apelează la fetele din grupul Brodie, încurajându-le să vorbească mai mult despre ea, în speranța de a o denigra. Însă tinerele știu cum să se eschiveze și nu vor spune nimic dăunător despre domnișoara Brodie. Până într-un târziu. Atunci una dintre fete, cea la care Brodie nu s-ar fi gândit niciodată că o va trăda, aprinde scânteia scandalului care va servi drept motiv pentru înlăturarea profesoarei din școală.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Muriel Spark.

Ideile neconvenționale, șarmul ei, dar și fascinația pe care o emană în jur le folosește Jean Brodie ca arme secrete pentru a le transforma pe fete în ‘crème de la crème’

Ele sunt astfel pregătite pentru viața de adult, gustând de pe acum din privilegiata lume a celor maturi. De altfel, jocul ei de seducție îi are în vizor atât pe profesorul de desen Teddy Lloyd, un bărbat căsătorit, cât și pe profesorul de muzică, Gordon Lowther. Asta nu face decât ca atracția fetelor pentru ea să fie și mai mare iar admirația mai intensă.

Domnișoarele din grupul Brodie, Eunice, Jenny, Mary, Monica, Rose și Sandy sunt niște adepte fanatice ale ei. Fiecare dintre ele este celebră pentru ceva iar domnișoara Brodie este hotărâtă să scoată ce e mai bun din fiecare. Femeia aflată în floarea vârstei, în anii ei de glorie, încearcă să le transforme pe tinere în versiuni ale ei. La fel de independente, pasionate și ambițioase. Ea își sfătuiește elevele că nu siguranța vine pusă pe primul loc, ci bunătatea, adevărul și frumusețea.

“Domnișoara Brodie în floarea vârstei” este un mini roman simpatic, ușor de citit, dar cu o grămadă de idei de desprins din el.

Titlu: Domnișoara Brodie în Floarea Vârstei
Autor: Muriel Spark