Phyllis Dorothy James (1920-2014) este o binecunoscută autoare de romane polițiste, în care intriga, misterul și romantismul se întrepătrund într-o doză perfect omogenizată de incontestabilul talent al autoarei.

96366eedfbf0e6a575321b8775fe88ce-1514532-700_700

Până acum nimic neobișnuit, nu-i așa? Ar părea descrierea perfectă al unui scriitoraș de duzină, preocupat mai mult de partea comercială decât cea artistică, sunt sigur de asta. Doar că apariția romanului ”Fiul omului” schimbă absolut totul, reprezentând palma zdravănă aplicată peste grumazul societății preocupate de viitorul extrem de apropiat , trăibil, nicidecum la cel mai îndepărtat, al generațiilor ce vor urma.

Anul 2021, rasa umană își pierde posibilitatea procreării. Apus de soare, stafidire, regrete, nostalgii, drame și scurgere în nimic. Cam aceasta este matrița acțiunii romanului, o strălucită idee de la care P.D. James începe magnifica povestire în care stilul fantasy și realismul dureros până dincolo de lacrimi împletesc o poveste halucinantă, cu imprevizibile răsturnări de situație, cu fireasca efemeritate a unor personaje posesoare de indubitabile caractere puternice de luptători care nu se sfiesc să se lupte cu destinul având pieptul dezgolit, dar mereu cu văpaia în priviri.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de P.D.James.

Stilul narațiunii curge asemeni firului de nisip din clepsidră, fiind la fel de abil în a acapara precum pânza de păianjen care transformă musca curioasă într-o victimă sigură. Pur și simplu devii parte din drama unei societăți în care, volens nolens, ești actor, regizor și spectator, prins în această aprigă triadă a existențialismului sub forma instinctului de turmă, a celui de supraviețuire sau a resemnării în fața implacabilității nemiloasei predestinări. Este un amestec de nostalgie, zbatere lăuntrică și viață dusă de valul eternității spre sărutul oferit de limita amăgitorului orizont.

O carte bună!

Titlu: Fiul Omului
Autor: P.D.James