Recenzie “Found” de Erin Kinsley

by | May 29, 2021 | Beletristică, Familie, Ficțiune, Horror și Thriller, Literatură Contemporană, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA FOUND ARE REDUCERE PE:

Evan, un băiețel de 11 ani, care după un antrenament este lăsat de cel mai bun prieten într-o stație în așteptarea următorului autobuz, nu mai ajunge acasă. Dispare fără urme și timp de câteva luni poliția n-are niciun fir de urmărit. Datorită efectivului insuficient și lipsei de piste, cazul este oarecum abandonat spre disperarea părinților. Durerea părinților este de neimaginat, incapabili să meargă mai departe, căsnicia și echilibrul lor mintal sunt pe muchie de cuțit.

Dar după opt luni, spre stupoarea polițiștilor care îl credeau mort, Evan reapare. Și, din fericire, în viață, dar, din nefericire, redus la muțenie de traumă și profund schimbat. Fericirea părinților este de nedescris, dar nu durează mult, deoarece în copilul reîntors nu-l recunosc pe Evan de dinainte de dispariție. Puternic traumatizat, suferind de atacuri de panică și incapabil să suporte apropierea altor oameni, Evan nu oferă polițiștilor niciun fel de informații pentru a putea prinde răpitorii.

Ancheta polițistă este doar fundalul poveștii, în prim plan fiind experiența și trăirile membrilor familiei lui Evan. Nu este o carte care să oripileze prin amănunte despre abuzul asupra copiilor, din contră. Această parte este în mod ingenios redată mai mult prin gândurile personajului decât prin descrieri concrete. Îți este sugerat, nu explicat. Autoarea mai mult lasă de înțeles ce s-a întâmplat cu Evan în perioada în care a fost absent, violențele la care a fost supus sunt insuflate cu ajutorul stărilor lui afective, al momentelor de panică, rușine, frustrare. De cealaltă parte, sunt urmărite gândurile și sentimentele încercate de părinții și bunicii lui Evan. Și inițial, unii nu se descurcă prea bine cu situația, ceea ce este de înțeles și absolut normal. Șocul a fost foarte puternic. Din momentul dispariției când s-au văzut nevoiți să accepte dispariția și apoi chiar moartea copilului, la euforia provocată de reîntoarcere și apoi revenirea la disperare datorată stării emoționale a lui Evan și imposibilității lui de depășire a traumei, familia trăiește un adevărat coșmar ce pare a nu se mai termina.

Cred că bunicul a fost personajul care a echilibrat atât povestea cât și celelalte personaje într-un mod miraculos. Omul care a înțeles de la început că înainte ca totul să fie bine și înainte ca lucrurile să intre pe un făgaș normal, vor trebui să se confrunte cu multe lucruri dureroase și multe probleme spinoase. Omul care a știut că recuperarea nepotului va necesita un efort susținut și de durată. Și, deși perioada în care se confruntă cu această criză a nepotului, este una dureroasă și grea pentru el, înarmat cu multă dragoste, răbdare și căldură, reușește să găsească drumul către inima nepotului. Scenele dintre cei doi, nepot si bunic, discuțiile și timpul petrecut împreună, modul în care dragostea bunicului a reușit să-l convingă pe Evan să se deschidă și să-și recâștige încrederea în oameni m-au uns la suflet.

Totul se intensifică în momentul în care un alt băiețel dispare la fel de misterios cum s-a întâmplat cu Evan. Iar acesta se vede nevoit să renunțe la pasivitate, să iasă din autoizolarea impusă și să se implice pentru a ajuta polițiștii să prindă abuzatorii.

Nu știu în ce categorie aș putea s-o încadrez, dar mi-a plăcut foarte mult modul în care sunt construite personajele și relațiile dintre ele. Pentru un debut a fost nesperat de interesantă, scrisă cu multă sensibilitate, evitând cu multă măiestrie să oripileze prin detalii grotești și violente în ciuda subiectului delicat, dar reușind să redea perfect trauma și problemele cu care se confruntă victimele și familiile acestora în astfel de situații și de aceea o recomand cu drag.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții FOUND?

Vezi toată lista de cărți scrise de Erin Kinsley sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA FOUND CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Found
Autor: Erin Kinsley
Editura: HEADLINE
Nr. Pagini: 384
Limba: Engleza
Publicată la 29.05.2021
Nota recenzorului: 8.5

Recenzie ”House of Hollow” de Krystal Sutherland

Am fost convinsă că va fi dragoste la prima vedere, probabil impulsionată de coperta extraordinară și de ratingul fabulos de pe Goodreads, dar ceva nu s-a legat între noi. Poate că totul mi s-ar fi părut mai interesant dacă autoarea alegea să meargă pe fantasy, în loc...

Recenzie “Jumătatea dispărută” de Brit Bennett

Jumătatea dispărută, lansată în vara anului 2020, a câștigat primul loc la secțiunea de ficțiune istorică din cadrul Goodreads Choise Awards 2020 și a fost publicată deja și în română de Editura Trei. Este o poveste despre schimbare, despre avantajele și...

Recenzie “Să reîncepem să visăm” de Papa Francisc

"Să reîncepem să visăm" este o carte ce face parte din genul Literatură creștină. Dar ar putea fi la fel de bine încadrată și la genul Literatură motivațională. Este scrisă de Papa Francisc, conducătorul din prezent al Bisericii Catolice de la Vatican, în colaborare...

5 3 votes
Angela este redactor Booknation.ro de 885 zile și a scris până acum 211 articole. Se află pe poziția 4 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.