Recenzie „Grădina de vară” de Paullina Simons

de | aug. 23, 2022 | Beletristică, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți, Romantism

🔥 CARTEA GRĂDINA DE VARĂ ARE REDUCERE PE:

„Grădina de vară” continuă povestea Tatianei și a lui Alexandru după evadarea lui Alexandru din Rusia Sovietică și începerea unei noi vieți în Statele Unite. Cicatrizat atât emoțional, cât și fizic de torturile lagărului de prizonieri, Alexander este întunecat, capricios și ține totul îmbuteliat înăuntru, iar Tatiana speră că dragostea ei este suficientă pentru a-i trece peste asta. Trăirea în Războiul Rece de după cel de-al Doilea Război Mondial nu ajută lucrurile, deoarece ei nu pot vorbi oamenilor despre trecutul lor în Rusia sovietică și nici Alexandru nu poate explica tatuajele din Gulag. Se mută dintr-un loc în altul explorând SUA și luând diferite slujbe, în cele din urmă s-au stabilit în deșertul Arizona, de unde Tatiana cumpărase cu înțelepciune acele 97 de acri.

Prima… treime din această carte a fost despre explorarea felului în care ororile Uniunii Sovietice și celui de-al Doilea Război Mondial au ecou prin noile vieți ale lui Alexandru și Taniei în Statele Unite și că evadarea din pericolul fizic nu însemna că lucrurile au fost reparate magic.

A fost o explorare nuanțată și atentă a traumei și a rezistenței.

Dar apoi lucrurile se destramă – și deși autoarea pare să încerce să încadreze că America are propriile ei capcane și tentații și aspecte neplăcute, de fapt, Alexandru s-a transformat într-un misogin autocompătimitor. Tania se angajează la spitalul local, unde salvează 1.000 de vieți în fiecare zi (pe baza fragmentelor scurte pe care le primim din viața ei acolo). Reușește, de asemenea, să facă sex sălbatic cu Alexander în fiecare seară, să gătească toate mesele, să coace pâine proaspăt crescută, bla bla. Cu toate acestea, Alexander se simte abandonat și trădat de faptul că ea are un loc de muncă și nu se sublimează pe deplin lui. El prezice că slujba ei va fi sfârșitul lor și apoi se apucă să împlinească acea profeție fiind un nemernic uriaș și dând vina pe slujba ei.

În „Călărețul de aramă” Alexander este furios că familia Taniei profită de ea și că muncește atât de mult pentru ei. La acea vreme, se pare că este protector față de bunăstarea Taniei – dar comportamentul său din „Grădina de vară” îi colorează comportamentul din trecut și mă face să mă întreb dacă lui Alexandru nu îi păsa de fapt că ea era sclavă și era pur și simplu gelos că Tania era sclavă pentru oameni care nu erau EL.

Dacă îți place recenzia cărții GRĂDINA DE VARĂ, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Paullina Simons

După ce „conflictul” este „rezolvat” de către Tania  („în sfârșit” rămânând însărcinată și renunțând la serviciu, după ce Alexander o înșeală și apoi o lovește), acțiunea se îndreaptă spre fiul lor Anthony, care absolvă West Point și pleacă în Vietnam. Sincer, ultima treime a cărții, care îi trimite pe Barrington înapoi la război, unde faptele par mai puțin pe viață și pe moarte și mai mult ca ceva dintr-un thriller de acțiune, totuși mi-au plăcut cel mai mult.

Apoi, există un epilog fără sfârșit, care este practic o listă cu descendenții lui Tatiana și Alexander, care sunt cu toții talentați și frumoși/minunați și iubiți. Până când cartea se termină în sfârșit, toate aceste descrieri pline de zahăr – combinate cu comportamentul anterior stupid/derutant al personajelor principale (nici măcar nu vreau să intru în prostiile Vikki/Anthony) – m-au făcut să-i disprețuiesc complet pe toți – o ispravă impresionantă, având în vedere că mai demult strigam de pe acoperiș laude primelor două cărți.

Mi-au plăcut flashback-urile din viața tânără a Tatianei cu familia ei, care au ajutat să contureze fundalul caracterului ei (zburător și leneș, dar plin de resurse) și loialitatea ei față de familia ei, chiar și atunci când aceștia o tratează prost. Cu toate acestea, speram să obțin o mai mare răsplată pentru complotul noilor vecini misterioși și al fiicei lor, care este îngrozitor de obsedată de Tania. Era puțin prea amenințătoare pentru a fi doar un exemplu al modului în care Uniunea Sovietică a transformat vecinul împotriva vecinului.

Sincer, acest uriaș de carte ar fi putut fi tăiat în jumătate, iar povestea ar fi avut încă o mulțime de detalii inutile pentru o încheiere satisfăcătoare a trilogiei. Recomand asta doar fanilor înrăiți a primelor două cărți care trebuie să știe ce s-a întâmplat mai departe, dar pentru majoritatea dintre voi, o să fie suficient sfârșitul celei de-a doua cărți.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA GRĂDINA DE VARĂ CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: GRĂDINA DE VARĂ
Autor: Paullina Simons
An apariție : 2020
Editura: EPICA
Nr. Pagini: 976
Gen Literar: Fictiune
Nota recenzorului: 6 / 10
Vizualizari recenzie: 6812

Alte recenzii de la Paullina Simons:

Recenzie ”Îngerul meu secret” de Federica Bosco

Povestea unui înger păzitor: După ce Patrick a murit, Mia și-a dorit ca toată lumea ei să se sfârșească. Și aproape că a reușit să facă asta după ce s-a aruncat în marea care i-a răpit viața celui pe care îl iubea. A lăsat valurile să îi înconjoare trupul, însă ceva...

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

O seară de poker, un show și o iubire interzisă... Ea este cea mai bună jucătoare de poker, el este un magnat arogant care, uneori, după o zi de muncă, preferă să joace poker cu niște prieteni vechi. Așa se întâlnesc Kate Monroe și Cooper Montgomery, într-o seară când...

Recenzie ”Femeile lui Lazăr” de Marina Stepnova

Am de mult timp cartea aceasta în lista de must read și habar n-am de ce mi-a luat așa mult timp să ajung s-o citesc având în vedere cât de mult mi-a plăcut. Am auzit multe lucruri bune prin online și de data asta chiar au fost pe bună dreptate deoarece a fost scrisă...

Anastasia Bodrug este redactor Booknation.ro de 526 zile și a scris până acum 26 articole. Se află pe poziția 26 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Anastasia Bodrug aici.