Recenzie ”Grupul supraviețuitoarelor” de Grady Hendrix

de | mai 29, 2024 | Horror și Thriller, Mister, Recenzii cărți, Suspans

Sinopsisul cărții sună cam așa:

În filmele de groază, supraviețuitoarea este cea care rămâne în picioare atunci când apare genericul de final. Cea care s-a luptat, l-a învins pe ucigaș și apoi și-a răzbunat prietenii. Cea care iese plină de sânge, dar învingătoare. Însă după ce sunetele sirenelor mașinilor de poliție se estompează și publicul merge mai departe, ce se întâmplă cu ea?

Lynnette Tarkington este o astfel de supraviețuitoare. În urmă cu douăzeci și doi de ani, ea a scăpat dintr-un masacru, iar acel moment i-a definit fiecare zi ce a urmat. Timp de peste un deceniu, ea s-a întâlnit cu alte cinci femei asemeni ei și cu terapeuta lor, într-un grup de sprijin pentru cele care au supraviețuit inimaginabilului, refăcându-și viața bucățică cu bucățică. Până la o ședință de la care una dintre ele lipsește, iar cele mai mari temeri ale lui Lynnette devin realitate: cineva știe despre grup și este hotărât să le dezintegreze viețile din nou. bucățică cu bucățică.

Dar puterea supraviețuitoarelor stă în faptul că acum se au una pe cealaltă și, indiferent cât de mici le sunt șansele, cât de întunecată este noaptea, cât de ascuțit este cuțitul, ele vor lupta până la capăt.

Cu toate acestea nu ne pregătește pentru adrenalina pură și iureșul care va exploda la fiecare pagină întoarsă. Grupul supraviețuitoarelor pe care te aștepți să-l întâlnești ar fi alcătuit din femei traumatizate, slabe, femei care își plâng de milă, femei care se sperie și de umbra lor. Și inițial chiar peste asta dai. De fapt, Lynnette este atât de traumatizată încât devine enervantă și psihotică. Pentru ea fiecare pas în afara casei este o adevărată aventură. Fiecare pas este calculat cu precizie și la fiecare pas sunt expuse, analizate și puse în balanță nenumărate variante de scenariu (posibil sau imposibil) ce ar putea implica și cel mai nesemnificativ risc. Recunosc că primele 30-40 de pagini mi-au scos vreo câteva fire albe, dar a meritat până la urmă deoarece povestea ia o turnură la care în veci nu te-ai aștepta (mai ales după ce faci cunoștință cu personajul principal, cu stilul ei de viață și cu fobiile pe care și le cultivă). Cartea este scrisă ca un scenariu de film, în care acțiunea se desfășoară cu o viteză incredibilă, iar scenele se repetă la nesfârșit până când baia de sânge dă pe afară la propriu. Cu toate acestea, povestea are tendința să cadă în absurd și chiar ridicol pe alocuri, dar compensează la capitolul emoții transmise deoarece reușește să te țină captiv în poveste și chiar să te facă se te simți parte din grup. Trăiești spaima supraviețuitoarelor, o simți pe propria piele, aștepți cu sufletul la gură să vezi cum se va sfârși fiecare cădere de topor, pe cine va lovi următorul glonț tras, cine se va prăbuși primul. De asemenea, ești cucerit de inițiativa, dârzenia și inventivitatea supraviețuitoarelor. Nu asta îți promitea începutul poveștii, nu femeile astea au participat la prima întâlnire a grupului. S-au transformat. La prima amenințare clară, și-au îmbrăcat armurile de războinice și au plecat la luptă.

Probabil acesta este marele atu al poveștii: personajele sunt memorabile și uimitoare. În ciuda violenței și ororilor la care au fost supuse în trecut, în ciuda traumei, a fricii, a fobiilor, ele nu cedează. Continuă să se ridice după fiecare lovitură (ca un terminator). Sunt ca niște tancuri rusești! Ne sunt prezentate ca niște floricele ofilite, închise în casă, fără viață socială, fără prieteni, fără joburi, care intră în panică la cel mai mic zgomot sau schimbare în rutină. Ne așteptăm ca în momentul unei amenințări reale să se târască într-o gaură de șarpe și să devină invizibile, dar ne înșelăm. Pentru că nu este aceasta reacția. Pe de altă parte, apar inevitabil alte întrebări. Este oare amenințarea reală? Sau femeile astea au înnebunit din cauza spaimei și a traumelor? Este ceva real din ceea ce cred ele că li se întâmplă? Percep realitatea corect sau totul este în mintea lor răvășită de frică?

Dacă sunteți curioși care este reacția grupului și a fiecărei supraviețuitoare în parte vă recomand să citiți cartea. Este un adevărat ghid de supraviețuire plin de acțiune, de violență, de răsturnări surprinzătoare de situație, de decizii nebune și reveniri spectaculoase.

Titlu: Grupul Supraviețuitoarelor
Autor: Grady Hendrix
Traducător: Ruxandra Toma
An apariție : 2023
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 384
Nota recenzorului: 7 / 10
Vizualizari recenzie: 23557

Alte recenzii de la Grady Hendrix:

Recenzie „Glonțul care a ratat ținta” de Richard Osman

Nimic nu se compară cu acel sentiment de disperare pe care îl ai atunci când îți place ceea ce citești și continui o anumită serie. Așa am pățit eu cu seria lui Richard Osman, un englez care a reușit să mă facă să cred din nou în potențialul celor din UK pentru scris...

Angela este redactor Booknation.ro de 5 ani, 6 luni, 1 zi și a scris până acum 596 articole. Se află pe poziția 2 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.