Recenzie: „Hipnotizatorul” de Lars Kepler

de | feb. 26, 2020 | Mister, Recenzii cărți

🔥 CARTEA HIPNOTIZATORUL ARE REDUCERE PE:

Trecutul nu este mort, nu este nici măcar trecut.

Cartea este un thriller psihologic cu elemente horror ce debutează cu un multiplu asasinat, violent și sângeros, a căror victime sunt membri unei familii suedeze. Tatăl, mama și fata, măcelăriți la propriu, nu supraviețuiesc. Băiatul, supraviețuitor neașteptat, agresat foarte grav, se zbate între viață și moarte pe un pat de spital, incapabil să divulge vreo pistă poliției. O altă soră pare a fi următoarea țintă a criminalului, ceea ce îl obligă pe detectivul care a preluat cazul să recurgă la o soluție atipică ce încalcă aproape limitele legale: hipnoza martorului, fără a ști că doctorul pe care-l solicită nu a mai practicat această metodă de zece ani de când un scandal imens i-a zguduit cariera profesională, dar și viața personală.

Criminalistul, Joona Linna, este un personaj interesant. E genul de polițist distant dar admirat și invidiat de colegi, în egală măsură. Principala lui caracteristică profesională este că nu acceptă ideea de caz nerezolvat. Este incapabil să renunțe. Merge pe intuiție și detaliu și este recunoscut pentru tenacitatea și abilitatea de a pune cap la cap indicii mărunte care să clarifice imaginea de ansamblu.

Hipnotizatorul, Erik, este un om tulburat de imputațiile ce i s-au adus în trecut, un om pentru care orice pas pare făcut pe o gheață foarte subțire, un expert în meseria sa, dar convins de alții că metodele practicate erau eronate și bântuit de regrete și vină. Deși era sigur că găsise un tratament ce ar putea ajuta la depășirea traumelor și abuzurilor pe baza hipnozei, este acuzat de practică inadecvată, de folosirea pacienților pe post de cobai, de manipularea și persecutatea acestora. Este hărțuit de presă și de conducerea spitalului și obligat să renunțe la aprofundarea studiului pentru care abia obținuse o nouă finanțare și, totodată, la practicarea hipnozei. Siguranța și încrederea în capacitățile proprii se clatină și începe să se întrebe dacă nu a acționat greșit și dacă ideile lui obsesive de a reuși să descopere ceva benefic nu l-au transformat într-un manipulator ce inducea pacienților amintiri false în timpul hipnozei.

Dacă îți place recenzia cărții HIPNOTIZATORUL, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Lars Kepler

Voiam să spun că orice lucru, cât de mic, care li se întâmplă oamenilor rămâne cu ei pe tot parcursul vieții. Fiecare experiență influențează fiecare alegere. În cazul experiențelor traumatice, trecutul ocupă aproape tot spațiul disponibil al prezentului.

Lucrul cu oameni ce au experimentat în trecut evenimente traumatizante nu este ușor, dar doctorul fusese convins că a găsit un tipar și un mod prin care poate convinge individul să se confrunte cu trauma în loc s-o îngroape în subconștient. Odată ce amintirile reprimate sunt conștientizate de pacient, primul pas spre vindecare este făcut. Scandalul declanșat în presă în urma acuzațiilor făcute de un pacient îi modifică radical cariera și îi tulbură echilibrul psihic.

Are o căsnicie în pragul dezastrului, deși își iubește soția și nu vrea divorțul, și un băiat, Benjamin, ce suferă de o afecțiune rară și delicată care îl ține sub o constantă presiune și teamă de accidente.

Cazul crimei multiple și implicarea în ancheta poliției ajung să-i pună în pericol viața atât lui cât și familiei sale, și readuce în actualitatea presei problemele profesionale din trecut. În momentul în care Benjamin dispare, atât tatăl cât și poliția suspectează o răpire. Centrul de greutate se mută de la cazul lui Josef, supraviețuitorul asasinatului, pe răpirea băiatului. Detaliile indică, inițial, că cele două cazuri se leagă, dar pista se dovedește a fi eronată și adevăratul criminal pare să le scape printre degete, lăsând în urma lui un șir de victime ce par să nu aibă nicio legătură una cu cealaltă.

M-a ținut în suspans până la sfârșit și am fost convinsă că adevăratul criminal este altcineva. Mi-ar fi plăcut ca Josef și Evelyn, cealaltă soră, să fie mai bine conturați și povestea lor mai detaliată. Sunt atinse subiecte delicate ca abuzul familial, bullyingul, adulterul, indiferența și superficialitatea tratării unor cazuri psihice periculoase, trauma și repercusiunile acesteia. Cartea este prima dintr-o serie ce a ajuns la partea a șaptea, care urmărește cazurile inspectorului Joona Linna și este foarte bine primită de publicul cititor. O recomand pasionaților de thriller și iubitorilor genului nordic noir.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA HIPNOTIZATORUL CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Hipnotizatorul
Autor: Lars Kepler
Editura: PARALELA 45
Nr. Pagini: 494
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 401

Alte recenzii de la Lars Kepler:

Recenzie “Solenoid” de Mircea Cărtărescu

Cu siguranță Mircea Cărtărescu a ridicat literatura românească la un alt nivel. Pot să afirm că mă simt mândră să-i fiu contemporană. Și deși sunt abia la a doua carte a autorului, am planuri să continui să-l descopăr. Solenoid scoate la iveală istoria unui profesor...

Recenzie ”Bărbați fără femei” de Haruki Murakami

Haruki Murakami este autorul care m-a cucerit de la prima carte pe care am citit-o acum câțiva ani. „La sud de graniță, la vest de soare” va rămâne, fără doar și poate, o carte foarte dragă sufletului meu, la care mă voi gândi mereu cu afecțiune, pentru că a fost...

Recenzie „Sezonul Uraganelor”, de Fernanda Melchor

Fernanda Melchor a reușit să stârnească vâlvă mare în sat, mai ales în satul cititorilor consacrati. Cele doua tabere în care s-au împărțit alesii notorii, sunt nimeni alții decât Pro sau Contra acestei cărți. Și poate nu atât contra, cât nu au reușit sa îi ducă...

Angela este redactor Booknation.ro de 1414 zile și a scris până acum 465 articole. Se află pe poziția 3 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.