Recenzie “Imagine Me” de Tahereh Mafi

by | Apr 14, 2021 | Dragoste, Fantezie, Recenzii cărți, Suspans

ACUM GĂSEȘTI CARTEA IMAGINE ME PE Books Express

Sunt fană declarată a acestei serii și mi-a plăcut încă de la prima pagină a primei cărți. Stilul lui Tahereh este foarte intrigant de urmărit, este liric și extrem de profund, pentru că te implică foarte mult în poveste și ai impresia că trăiești acolo cu personajele și le asculți povestea în timp ce ei suferă sau se bucură. Adolescenții cu puteri gen X-men m-au fascinat imediat și deși am avut impresia că știu ce cuplu se va suda – Juliette și Adam, am avut parte de surpriza vieții și nu pot spune că am fost dezamăgită. Personajul aparent antagonic, Aaron Warner, este un erou destul de complex și complexat, însă dragostea lui față de Juliette este covârșitoare și evident, toate fetele au oftat și suspinat după el și după spiritul sau de sacrificiu.

Imagine Me” este ultima carte din serie, care conține 2 trilogii. Din punctul meu de vedere, a doua trilogie este mai slabă decât prima, fiind destul de “lungită”, cu doare câteva scene cu adevărat importante și relevante pentru acțiune. În rest, autoarea cred că a avut idei bune, dar i-a fost destul de dificil să acorde greutate întâmplărilor și de aceea am avut impresia că le-a tratat superficial. În fine, revenim. 🙂 Ultima carte din serie anunță un amalgam de emoții și mult plâns. În plus de asta, marchează finalul poveștii lui Juliette și sperăm că în sfârșit aceasta să își găsească liniștea și de ce nu, sora. Totul este în ceață momentan pentru ea și multe amintiri o năpădesc, venind ca un bulgare de zăpadă peste o minte care era deja asaltată cu informații străine.

Juliette Ferrars. Ella Sommers.
Which is the truth and which is the lie?
Now that Ella knows who Juliette is and what she was created for, things have only become more complicated. Aș she struggles to understand the past that haunts her and looks to a future more uncertain than ever, the lines between right and wrong—between Ella and Juliette—blur. And with old enemies looming, her destiny may not be her own to control.
The day of reckoning for the Reestablishment is coming. But she may not get to choose what side she fights on.

Juliette nu a fost chiar una dintre cele mai lovely personaje feminine. Deși în primele volume i-am înțeles lupta și problemele cu care se confruntă, nu am putut scapă de ideea că Juliette și-a asumat un rol mult prea mare pentru capacitățile ei. Este puternică, dar de multe ori a demonstrat că nu și suficient de matură. Are nevoie de Warner, dar nu am simțit că l-a lăsat cu adevărat în viața ei și i-a permis să o ajute. Aici a fost mare mea problemă, faptul că de multe ori nu a fost sinceră cu sine încât să ceară ajutor. Warner are și el un mare secret care a ieșit la iveală și de aceea este foarte ezitant și calculat, fiindu-i frică să nu cumva să o piardă. Practic, ambii s-au purtat într-un mod adolescentin, lucru care m-a enervat. “Imagine Me” este relatat din 2 POV – Juliette/Ella și Kenji. Da, Kenji. Poate o să vă mire, însă Warner nu a fost inclus la acest capitol și am reușit să aflăm despre el doar din ce ne permiteau personajele să aflăm. Disperare, căutare și frică, sunt doar câteva dintre stările printre care a trecut acesta până la întâlnirea cu Juliette.

Cum mi s-a părut cartea? Din păcate, m-a dezamăgit. Am trăit o stare de așteptare continuă, începând cu primul capitol și culminând cu ultimele 40 de pagini ale cărții. Restul paginilor mi s-au părut inutile în proporție de 90% și dacă mă întreba cineva pe mine, le-aș fi scos. Am înțeles ideea lui Tahereh, a creat totuși un momento și a vrut ca noi să așteptăm până când lucrurile se rezolvă, însă nu cred că a calculat acel momento foarte bine, pentru că l-a lungit într-un mod teribil. Ajungeam foarte bine de la A la B dacă pur și simplu ne dădea ceea ce voiam mai repede și nu ne chinuia așa mult. Juliette mi s-a părut foarte dezorganizată și punctul ei de vedere m-a năucit complet, neștiind nici până acum ce a fost real și ce nu. Singura persoană care m-a ținut în poveste a fost Warner cu loialitatea și puterea sa, care a încercat să treacă peste complexul dat de tatăl său și să fie suficient de puternic pentru a salva situația. Bine, a ajutat și Kenji uneori, dar tot mi s-a părut exagerat că el a fost unul dintre naratori. Am primit într-un final o relație Warner/Kenji haioasă, pline de faze super amuzante și am putut să mă bucur de relația lor de love/hate.

Nu vreau să vă descurajez, recunosc, “Imagine Me” nu a fost chiar finalul pe care mi-l imaginăm, însă dacă iau seria per total, este una extrem de bună, cu personajele foarte bine conturate și un mod de narare diferit, însă care te intrigă și te atrage pentru a continua lectura.

Titlu: Imagine Me
Autor: Tahereh Mafi
An apariție : 2020
Editura: EGMONT UK LIMITED
Nr. Pagini: 448
Limba: Engleza
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 14.04.2021
Nota recenzorului: 7

Recenzie „Între două fronturi” de Oana David

La ceas târziu, înșir aceste rânduri de suflet fericit. Mă copleșește un sentiment de mândrie pentru simplul fapt că cunosc scriitori contemporani, contemporanii mei, care scriu bine. Și când zic bine, sunt în totalitate îndreptățită să îi declar oameni care au...

Recenzie ”Sărbătoarea continuă” de Ernest Hemingway

Am citit această carte după ce am citit Soția din Paris și a fost un avantaj deoarece eram deja familiarizată cu anumite evenimente și cu multe dintre personajele despre care Hemingway povestește. Soția din Paris este de fapt o replică la această carte în care...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1559 zile și a scris până acum 387 articole. Se află pe poziția 2 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.