Recenzie „Imagine Me” de Tahereh Mafi

de | apr. 14, 2021 | Dragoste, Fantezie, Recenzii cărți, Suspans

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Books Express

Sunt fană declarată a acestei serii și mi-a plăcut încă de la prima pagină a primei cărți. Stilul lui Tahereh este foarte intrigant de urmărit, este liric și extrem de profund, pentru că te implică foarte mult în poveste și ai impresia că trăiești acolo cu personajele și le asculți povestea în timp ce ei suferă sau se bucură. Adolescenții cu puteri gen X-men m-au fascinat imediat și deși am avut impresia că știu ce cuplu se va suda – Juliette și Adam, am avut parte de surpriza vieții și nu pot spune că am fost dezamăgită. Personajul aparent antagonic, Aaron Warner, este un erou destul de complex și complexat, însă dragostea lui față de Juliette este covârșitoare și evident, toate fetele au oftat și suspinat după el și după spiritul sau de sacrificiu.

Imagine Me” este ultima carte din serie, care conține 2 trilogii. Din punctul meu de vedere, a doua trilogie este mai slabă decât prima, fiind destul de „lungită”, cu doare câteva scene cu adevărat importante și relevante pentru acțiune. În rest, autoarea cred că a avut idei bune, dar i-a fost destul de dificil să acorde greutate întâmplărilor și de aceea am avut impresia că le-a tratat superficial. În fine, revenim. 🙂 Ultima carte din serie anunță un amalgam de emoții și mult plâns. În plus de asta, marchează finalul poveștii lui Juliette și sperăm că în sfârșit aceasta să își găsească liniștea și de ce nu, sora. Totul este în ceață momentan pentru ea și multe amintiri o năpădesc, venind ca un bulgare de zăpadă peste o minte care era deja asaltată cu informații străine.

Juliette Ferrars. Ella Sommers.
Which is the truth and which is the lie?
Now that Ella knows who Juliette is and what she was created for, things have only become more complicated. Aș she struggles to understand the past that haunts her and looks to a future more uncertain than ever, the lines between right and wrong—between Ella and Juliette—blur. And with old enemies looming, her destiny may not be her own to control.
The day of reckoning for the Reestablishment is coming. But she may not get to choose what side she fights on.

Juliette nu a fost chiar una dintre cele mai lovely personaje feminine. Deși în primele volume i-am înțeles lupta și problemele cu care se confruntă, nu am putut scapă de ideea că Juliette și-a asumat un rol mult prea mare pentru capacitățile ei. Este puternică, dar de multe ori a demonstrat că nu și suficient de matură. Are nevoie de Warner, dar nu am simțit că l-a lăsat cu adevărat în viața ei și i-a permis să o ajute. Aici a fost mare mea problemă, faptul că de multe ori nu a fost sinceră cu sine încât să ceară ajutor. Warner are și el un mare secret care a ieșit la iveală și de aceea este foarte ezitant și calculat, fiindu-i frică să nu cumva să o piardă. Practic, ambii s-au purtat într-un mod adolescentin, lucru care m-a enervat. „Imagine Me” este relatat din 2 POV – Juliette/Ella și Kenji. Da, Kenji. Poate o să vă mire, însă Warner nu a fost inclus la acest capitol și am reușit să aflăm despre el doar din ce ne permiteau personajele să aflăm. Disperare, căutare și frică, sunt doar câteva dintre stările printre care a trecut acesta până la întâlnirea cu Juliette.

Cum mi s-a părut cartea? Din păcate, m-a dezamăgit. Am trăit o stare de așteptare continuă, începând cu primul capitol și culminând cu ultimele 40 de pagini ale cărții. Restul paginilor mi s-au părut inutile în proporție de 90% și dacă mă întreba cineva pe mine, le-aș fi scos. Am înțeles ideea lui Tahereh, a creat totuși un momento și a vrut ca noi să așteptăm până când lucrurile se rezolvă, însă nu cred că a calculat acel momento foarte bine, pentru că l-a lungit într-un mod teribil. Ajungeam foarte bine de la A la B dacă pur și simplu ne dădea ceea ce voiam mai repede și nu ne chinuia așa mult. Juliette mi s-a părut foarte dezorganizată și punctul ei de vedere m-a năucit complet, neștiind nici până acum ce a fost real și ce nu. Singura persoană care m-a ținut în poveste a fost Warner cu loialitatea și puterea sa, care a încercat să treacă peste complexul dat de tatăl său și să fie suficient de puternic pentru a salva situația. Bine, a ajutat și Kenji uneori, dar tot mi s-a părut exagerat că el a fost unul dintre naratori. Am primit într-un final o relație Warner/Kenji haioasă, pline de faze super amuzante și am putut să mă bucur de relația lor de love/hate.

Nu vreau să vă descurajez, recunosc, „Imagine Me” nu a fost chiar finalul pe care mi-l imaginăm, însă dacă iau seria per total, este una extrem de bună, cu personajele foarte bine conturate și un mod de narare diferit, însă care te intrigă și te atrage pentru a continua lectura.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Books Express

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: IMAGINE ME
Autor: Tahereh Mafi
An apariție : 2020
Editura: EGMONT UK LIMITED
Nr. Pagini: 448
Limba: Engleza
Gen Literar: Actiune, aventura
Nota recenzorului: 7 / 10
Vizualizari recenzie: 816

Alte recenzii de la Tahereh Mafi:

Recenzie ”Îngerul meu secret” de Federica Bosco

Povestea unui înger păzitor: După ce Patrick a murit, Mia și-a dorit ca toată lumea ei să se sfârșească. Și aproape că a reușit să facă asta după ce s-a aruncat în marea care i-a răpit viața celui pe care îl iubea. A lăsat valurile să îi înconjoare trupul, însă ceva...

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

O seară de poker, un show și o iubire interzisă... Ea este cea mai bună jucătoare de poker, el este un magnat arogant care, uneori, după o zi de muncă, preferă să joace poker cu niște prieteni vechi. Așa se întâlnesc Kate Monroe și Cooper Montgomery, într-o seară când...

Recenzie ”Femeile lui Lazăr” de Marina Stepnova

Am de mult timp cartea aceasta în lista de must read și habar n-am de ce mi-a luat așa mult timp să ajung s-o citesc având în vedere cât de mult mi-a plăcut. Am auzit multe lucruri bune prin online și de data asta chiar au fost pe bună dreptate deoarece a fost scrisă...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2196 zile și a scris până acum 501 articole. Se află pe poziția 2 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.