Recenzie “Îngerul Mecanic” de Cassandra Clare

Autor: Cassandra Clare
An apariție : 2011
Editura: Leda Edge
Nr. Pagini: 400

“Dispozitive Infernale” de Cassandra Clare este o serie pe care am amânat-o destul de mult şi sincer nici acum nu înţeleg de ce. Lista mea de citit este foarte lungă şi de multe ori această trilogie nu a avut prioritate, până când mi-am făcut curaj şi am început să citesc primul volum, “Îngerul Mecanic”, pentru a vedea dacă toate recenziile pozitive sunt întemeiate. Aşteptările mele au fost depăşite cu mult şi o recomand din inimă tuturor. Această serie este plasată ca acţiune înaintea seriei “Instrumente Mortale” şi are loc în Londra anilor 1800.

Tessa Gray este personajul nostru principal, o tânără din New York, ce după moartea mătuşii sale, îşi urmează fratele mai mare, Nate, în Londra. Îşi dorea din suflet un nou început, departe de viaţa săracă pe care a dus-o până acum şi era optimistă că împreună cu fratele său vor avea un trai mai bun. Din păcate nu a fost aşa, iar la ajungerea sa în Londra, Tessa a fost răpită de două creaturi ciudate şi ţinută prizonieră câteva săptămâni, forţată să-şi folosească nişte puteri pe care nu ştia că le posedă. Aparent Tessa îşi poate schimba înfăţişarea, transformându-se în oricine atâta timp cât atinge un obiect ce a aparţinut persoanei respective. Creaturile ce au ţinut-o captivă aveau planuri mari pentru ea, ştiind valoarea ei şi dorind să o folosească în scopuri malefice. Atunci când credea că totul este pierdut, Tessa este salvată de doi tineri, Will Herondale şi Jem Carstairs, Vânători de Umbre şi introdusă în universul lor magic, unde momentan este în siguranţă. Speriată, fără fratele său, Tessa încearcă să găsească răspunsuri şi să se integreze în această lume atât de străină ei. În curând află multe lucruri despre originile ei, lucruri care îi vor schimba viziunea asupra vieţii sale şi care îi vor da un nou curs de urmat.

Cartea abundă în acţiune, suspans, trădare, tensiune, dar și în umor şi dragoste. Totul este foarte alert, descris atât de frumos şi într-un stil vechi, specific anilor 1800. De la costume, la maniere sau obicieiuri, Cassandra a reuşit să creeze un mix foarte reuşit între modern şi vechi, încât ai impresia că citeşti “Mândrie şi Prejudecată”, dar cu personaje care se luptă cu demoni şi înfruntă pericole la tot pasul. Este un stil puţin mai greoi, însă toată admiraţia pentru acest talent de a scrie, ce impresionează de fiecare dată şi nu îţi permite să te plictiseşti. Poezia se îmbină cu naraţiunea şi crează un cadru foarte frumos, ușor de imaginat, ce îţi permite să te bucuri de această lectură şi să fii alături de personajele tale preferate.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Cassandra Clare .

Recomand să urmăriţi cu atenţie relaţia dintre Tessa, Will şi Jem, deoarece este plină de surprize şi de momente ce te lasă destul de confuz. Cei 3 formează un trio foarte dinamic şi imprevizibil, uniţi de un țel comun, însă pe parcurs, sentimente frumoase se vor naşte şi Tessa o să fie pusă în situaţia de a alege pe unul dintre ei. Cine oare îi va câştiga inima? Will, intens, misterios şi temperamental sau Jem, sensibil, tandru şi liniştit? Toţi ascund secrete bine păzite, ce odată dezvăluite vă vor șoca şi inima voastră o să fie frantă în mici bucăţele. Tessa o să fie pusă în situaţii limită şi sigur veţi empatiza cu ea, urmărindu-i deciziile cu mare atenţie şi uneori, cu surprindere si de ce nu, indignare.

Sper că am reuşit să vă conving de frumuseţea acestei cărţi şi vă încurajez să citiţi toată seria pentru a vă putea bucură din plin de tot ce are de oferit.