Recenzie “On the Island” de Tracey Garvis-Graves

Autor: Tracey Garvis-Graves
An apariție : 2012
Editura: Penguin
Nr. Pagini: 346
Publicată la July 25, 2017

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Dragii mei, am găsit cartea perfectă pentru zilele călduroase de vară, atunci când nu vreţi să faceţi nimic decât să leneviţi şi evident, să citiţi. “On the Island” de Tracey Garvis-Graves este o poveste frumoasă şi lejeră, care sigur va reuşi să vă captiveze şi emoţioneze de la prima până la ultima pagină. În afară de povestea de dragoste prezentată, subiectul tratează lucruri mai profunde, care vor face întreg “pachetul” să fie o experienţă de neuitat.

Personajul principal este Anna Emerson, o tânăra profesoară de engleză, care are de luat o decizie importantă în ceea ce priveşte viitorul ei. Este într-o relaţie de 8 ani şi din păcate, lucrurile nu funcţionează aşa cum credea ea. În timp ce ea este gata să se căsătorească şi să aibă copii, iubitul ei nu doreşte acest lucru, lăsând-o pe Anna descumpănită şi îndoindu-se de ceea ce se va întâmpla în continuare cu relaţia lor. Înainte de a lua o decizie finală, acceptă propunerea de a deveni tutorele lui T.J.Callahan şi pe timpul verii, va sta alături de el, ajutându-l să recupereze materia restantă. Atunci când familia lui T.J. îi spune că vara şi-o va petrece pe o insulă din Maldive, totul devine mai frumos pentru ea, şi astfel, Anna şi T.J. iau un avion privat şi pornesc spre destinaţia lor. În timpul călătoriei, pilotul suferă un infarct, dar înainte ca avionul să se prăbuşească, le indică celor doi ce au de făcut pentru a supravieţui căderii.

Anna şi T.J. reuşesc să ajungă pe o insulă pustie, unde împreună primesc o lecţie dură de viaţă. Disperaţi, înfometaţi, înfrigurați şi speriaţi, între cei doi se crează o legătură foarte puternică, bazată în mare parte pe instinctul de supravieţuire. Uniţi de întâmplările avute pe insulă, Anna şi T.J. încep încet încet să se descopere şi pornind de la această relaţie bazată pe sinceritate, se îndrăgostesc.

Relaţia lor poate părea la prima vedere puţin complicată, începând de la diferenţa de vârstă. Anna are 30 de ani şi T.J. 16, însă acţiunea petrecându-se pe o perioada mai lungă de timp, îi va găsi pe eroii noştri în diferite etape ale vieţii lor şi veţi observa că acest lucru nu are un impact foarte mare asupra cititorului. Anna se împotriveşte destul de mult sentimentelor sale, însă T.J. este mult mai sigur şi matur în legătură cu ceea ce se întâmplă între ei. Oricum, acesta are un fel mai matur de gândire şi din cauza bolii avute, cancer, a fost forţat să ducă o viaţă dură faţă de alţi adolescenţi de vârstă sa. Viaţa îi găseşte împreună în aceste condiţii şi trebuie să supravieţuiască. Se împrietenesc, devin confidenţi şi de acolo totul duce spre o legătură indestructibilă.

Cartea m-a emoţionat profund, deoarece nu are în centru doar o poveste de dragoste. Nu! Ne prezintă două personaje diferite, ce vin din lumi diferite, care puse în faţa unei tragedii învaţă să aibă încredere şi să supravieţuiască. Accentul este pus mai ales pe puterea spiritului uman şi pe veridicitatea sentimentelor pe care cei doi le au unul faţă de celălalt. Recomand cu drag această carte, deoarece garantat nu o veţi lasă din mână. Stilul curat al autoarei şi sinceritatea personajelor o să vă cucerească iremediabil.