Recenzie “It’s so easy…si alte minciuni” de Duff McKagan

Nr. Pagini: 368
Gen Literar: Biografii si memorii
Publicată la 17.10.2018
Nota recenzorului: 7/10
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI ITS SO EASY...SI ALTE MINCIUNI PE:

Nu sunt fan al rock-ului, nu știu foarte multe melodii de la Guns N Roses, însă mă pasionează psihologia umană, modelul omului pus față în față cu faima și reacțiile sale atunci când o atinge și gustă din ea pentru mult timp. Din punctul meu de vedere, orice poveste a unei celebrități este o lecție de viață și din păcate, de cele mai multe ori, un mare “așa nu”, având o cale presărată de tentații, pericole și decizii eronate. “It’s so easy…și alte minciuni” de Duff McKagan este o carte tulburătoare, care îți deschide ochii și te face să realizezi pentru a suta oară cât de duală este celebritate, cum te poate atrage în mrejele ei și îți poate schimba viață pentru totdeauna dacă nu faci ceva în această privință.

Am mai citit biografii la viața mea, ale oamenilor din muzică sau filme, dar această carte mi s-a părut mai aproape de real, pentru că Duff a fost în spatele scenei, nu a fost imaginea principală a formației Guns N Roses, deci nu a fost extra expus la toate efectele negative ale faimei, așa cum sunt soliștii, de exemplu. În principiu, vorbim despre parcursul unui om spre regăsirea de sine, despre călătoria avută din momentul în care a picat în tentația drogurilor și ce anume a făcut pentru a îndrepta această greșeală. Duff are și un fond negativ care i-a facilitat trecutul tumultuos, fiind traumatizat din copilărie de abuz și pierderi majore.

Pe lângă mesaj și relatările din spate, Duff scrie foarte frumos și sincer. Atrage mai ales prin sinceritate și prin detaliile furnizate, dar nu detalii care au legătură foarte mult cu alți colegi, ci doar cele care îl privesc și care îi surprind viața personală. Mi-a plăcut foarte mult de el ca om, pentru că mi s-a părut foarte modest și amuzant, ce consideră că a reușit să realizeze multe în viață, deși a avut perioade de derivă ce l-au încercat mult. Vizibil afectat de deciziile proaste pe care le-a luat, Duff a făcut și ceva în acest sens și a reușit să își redreseze viața, trăgând un semnal de alarmă cititorilor care poate au făcut la fel ca el cândva. Este pasionat de sporturile exterioare și dedicat muzicii, ce consideră că i-a fost alături în toate momentele, și bune și rele.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Duff McKagan.

Imagini pentru duff mckagan

Așa cum am spus, Duff este brutal de sincer cu noi, ne arată efectele deciziilor proaste, dar ne și învață ce anume avem de făcut pentru a nu le repetă. Este foarte relaxat în scris, ca și cum vorbește cu un prieten la o cafea și cred că toți care i-am parcurs cartea am apreciat acest lucru, pentru că mesajul ajunge altfel la noi, pe o cale mai prietenoasă și mai ușor de digerat.

“It’s so easy…și alte minciuni” este o carte brutal de sinceră, care ascunde un adevăr ce te scutură puțin și îți arată că ceea ce vezi la televizor nu este adevărat 100%. Poate singurul adevăr este pasiunea pentru muzică, dar faima și modul de reacție sunt două lucruri diferite, care se gestionează diferit de la om la om. Duff este una dintre persoanele care le-a gestionat prost, însă ne arată cum te poți ridica, șterge de praf și lua de la capăt, învățând din greșeli și arătând și altora acest lucru.