Recenzie Lungul drum spre casă de Will North

Autor: Will North
An apariție : 2009
Editura: Reader's Digest
Nr. Pagini: 130
Recenzie de Florentina Turcanu
Publicată la November 9, 2014

61fW5ex3U6L._SX258_BO1,204,203,200_Tuturor ne plac poveștile de dragoste fie că sunt ale noastre sau că le auzim de la alții. O poveste interesantă de dragoste este și cea din romanul Lungul drum spre casă, de fapt atunci când veți citi cartea se vor contura cam trei astfel de povești, pentru că toate personajele imaginate de Will North au propria lor istorioară de iubire,

Acțiunea are loc în Țara Galilor, un tărâm plin de poveste și legende, aici personajul principal Alec Hudson alege să facă o călătorie inițiatică îndeplinind ultima dorință a fostei lui soții, aceea de a îi împrăștia cenușa de pe muntele Cdair Idris . Va merge pe jos cu cortul în spate de la aeroportul Heathrow din Londra până in nord-vestul Țării Galilor pe muntele dorit. Intriga romnului va fi declanșată de decizia lui Alec de a se caza la una din pensiunile întâlnite în drum, dar faptul că pensiunea respectivă nu mai avea camere disponibile îl va determina să facă o înțelegere cu propietara pensiunii, Fiona o femeie trecută de 4o de ani. El se va campa pe terenul pensiunii și încet încet va se va implica în viața de zi cu zi a Fionei. Între cei doi va fi o atracție fizică și nu numai de la primul contact vizual, care va duce la un final fericit, pentru că așa cum spune North “nu pot să-i sufăr pe autorii care, scriind roman de  dragoste aleg un final tragic.”

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Will North.

Romanul descrie pe de o parte viața Fionei alături de soțul ei Dave și fiica lor, iar pe de altă parte cea a lui Alec alături de soția Gwynne, și printre aceste povești cea a lui Owen, ajutorul de la ferma Fionei, un tânăr care se va îndragosti de fiica acesteia. North face ca destinele celor doi, Alec, care va deveni văduv și Fiona cu o situație maritală care în epoca noastră s-ar traduce “it’s complicated” să se intersecteze. Ei doi se vor întâlni și vor trece împreună prin încercările pe care le oferă viața, argumentând într-un fel asau altul teoria că nimeni nu dorește cu adevărat să fie singur indiferent de vârstă.

O poveste de dragoste cu final fericit inspirată din biografia autorului.