Recenzie „Mințile lui Billy Milligan” de Daniel Keyes

Autor: Daniel Keyes
Editura: Editura Art
Nr. Pagini: 584

Merită citită pentru a cunoaște caracteristicile acestei boli - personalitate multiplă.

bookpic-5-mintile-lui-billy-milligan-4330

Cartea Mințile lui Billy Milligan prezintă povestea reală a lui William Stanley Milligan, un tânăr suferind de personalitate multiplă, problemele apărute în gestionarea unui asemenea caz în anul 1977 dar și lipsa de istoric în tratarea unor cazuri de genul acesta. Cazul a fost intens mediatizat de mass media, este primul caz de personalitatea multiplă din lume care se bucură de o asemenea publicitatea și a rămas cel mai celebru din istorie.

Billy Milligan, un tânăr deosebit, sensibil și instabil emoțional, se naște pe 14 februarie 1955. Existența copilului de doar câțiva ani este dărâmată de sinuciderea tatălui natural și de apariția în peisaj a unui tată vitreg abuziv. Suferind de personalitate multiplă încă de la vârsta de cinci ani și violent sodomizat de tatăl vitreg, Billy se sparge în personalități diferite, fiecare responsabilă de o anumită acțiune.

Cele 24 de personalități se împart în două categorii – cei zece adică personalitățile care aveau voie să iasă la lumină dintre care putem enumera pe Arthur, Ragen, Allen, Danny sau David, cea dea doua categorie – indezirabilii adică acele personalități care puneau în pericol siguranța lui Billy. Arthur era cel care controla conștiința, dar si celelalte personalități care ieșeau la lumina. Ragen este iugoslav, are o forță fizică ieșită din comun și are abilitatea de a-și controla fluxul de adrenalină. Allen este un escroc, de cele mai multe ori el este prezent pentru a discuta cu cei din jur. Danny este speriatul, îi este frică de bărbați după ce tatăl vitreg l-a îngropat de viu, iar David este păstrătorul durerii, el resimte toată durerea și suferințele celorlalte personalități. Personalitatea numărul 24 – Profesorul, este suma celorlalți 23.

Prin rotație, cei 24, se duc la muncă, pictează, cântă, ies la întâlniri în oraș, iți vizitează rudele, conduc sau gătesc.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Daniel Keyes.

Intervine un dezechilibru între personalități și Billy este arestat și acuzat de săvârșirea a trei violuri în campusul Universității de Stat din Ohio. Cei doi avocați ai apărării pledează pentru nevinovăție pe baza incapacității mintale.

Daniel Keyes, după ani petrecuți alături de Billy a declarat – Doar timpul ne va spune dacă Milligan a păcălit societatea sau este una dintre cele mai nefericite victime ale sale… Poate că a venit acel timp.

Este o carte spectaculoasă și în același timp șocantă, este un tumult unic de momente din viața nevinovatului dar condamnatului Milligan. Recomand cartea tuturor iubitorilor genului thriller psihologic, cu vârsta peste 16 ani.