Recenzie ”Negură” de Ragnar Jónasson

by | Apr 9, 2021 | Horror și Thriller, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA NEGURĂ ARE REDUCERE PE:

Negură propune câteva subiecte delicate și de actualitate: violul și rușinea victimelor care acționează ca un scut pentru abuzator; traficul de carne vie, abuzul infantil, bullyingul și urmările acestora, nevoia de răzbunare, regretul, mustrările de conștiință, vina și trauma. Mi-a plăcut ritmul, destul de alert și foarte bine fragmentat și structurat. Nu are părți inutile și detalii fără rost, personajele sunt schițate punctual, mergând pe ideea de calități și defecte principale, dar bine conturate care le argumentează acțiunile și deciziile.

Am citit cartea pe repede înainte fără pot opri deoarece mi-a trezit curiozitatea. Autorul construieste o intrigă complexă, cu multe fire narative, cu personaje variate și imperfecte, cu multe cicatrici și tulburări emoționale, cu amintiri marcante pentru echilibrul psihic al acestora, dezvoltă probleme sensibile, merge pe profil moral și sapă adânc în conștiința oamenilor. Se simte o creștere la capitolul construcție personaje față de primul roman al seriei – Orb în zăpadă.

În centrul poveștii este tânărul și neexperimentatul polițist Ari Thor, pe care l-am întâlnit deja și în cealaltă carte a seriei, rămas singur și regretând încă, după aproape 2 ani, despărțirea de Kristen și pasul greșit care a determinat ruptura. Apare în scenă o tânără reporteră care împarte cu Ari același instinct fin și talent pentru a descâlci ițele și de a-și băga nasul peste tot. Cu ajutorul ei și al investigațiilor independente pe care le face o să avem ocazia să o luăm înaintea poliției în deslușirea misterului.

Cartea debutează cu descoperirea întâmplătoare făcută de un turist a unui cadavru desfigurat aparținând unui bărbat, găsit lângă o casă izolată pe care era angajat să o renoveze. Casa aparține unui doctor care și-a pierdut dreptul de a profesa în urmă cu câțiva ani când, pe fondul consumului de alcool, a cauzat moartea câtorva pacienți.

Ce a făcut bărbatul de a stârnit asupra lui furia atacatorului? De ce a fost ucis? Oare cel vizat era de fapt doctorul și totul făcea parte dintr-un plan de răzbunare?

Se pune accent pe abuz și pe repercusiunile pe care acesta le are în dezvoltarea ulterioară a individului, în funcție de personalitate, mediu social și educație. La unii rănile sunt prea adânci, nu reușesc să le facă față și cedează, alții devin mai răi decât cei care i-au chinuit, unii își revin și își văd mai departe de viață, nelăsând furia și rușinea să îi influențeze. Povestea este spusă din mai multe puncte de vedere, dar fiecare captează interesul și are propriul impact emoțional în funcție de problemele cu care se confruntă naratorul. Sunt câteva mesaje pe care autorul pare a-și dori să le transmită: teama victimelor violului de a vorbi și a denunța atacatorul organelor de politie și riscul ca acesta să recidiveze și facă și alte victime; impactul pe care bullyingul și abuzul îl pot avea în maturizarea individului. De asemenea, atmosfera este încărcată și sufocantă deoarece acțiunea are loc în preajma erupțiilor vulcanice din 2010 care au paralizat Islanda și au învăluit cerul luminos al verii polare a acelui an cu cenușă și negură, existând și amenințarea unei alte potențiale explozii a unui vulcan vecin. Pe fondul crizei financiare, autorul testează moralitatea și obligă oamenii să ia măsuri josnice și nedemne.

Primul thriller al lui Ragnar, Orb în zăpadă, debutul său, de altfel și prima carte din seria Dark Iceland a devenit imediat după lansare bestseller și a fost urmat de încă patru cărți. Negură, care a apărut la editura Crime Scene Press, este partea a treia din serie și v-o recomand cu drag.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții NEGURĂ?

Vezi toată lista de cărți scrise de Ragnar Jónasson sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA NEGURĂ CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Negură
Autor: Ragnar Jónasson
An apariție : 2020
Editura: CRIME SCENE PRESS
Nr. Pagini: 268
Publicată la 9.04.2021
Nota recenzorului: 8.5

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Sunt foarte interesante ideea și spațiul pe care George Arion ni le propune ca ambient pentru desfășurarea cărții sale. Barintown nu este un oraș pe care îl poți localiza pe harta, dar asta nu înseamnă că nu poate fi real. Și din moment ce autorul își scrie toate...

Recenzie „Acolo, chiar acolo” de Tommy Orange

Chiar dacă suntem generația Google, cea care în câteva secunde poate afla orice despre oricine, puțini dintre noi suntem cunoscători adevărați sau curioși să aflăm detaliile despre istoria unei societăți oarecum închise în fața lumii, protejați de stat în rezervații....

Angela este redactor Booknation.ro de 846 zile și a scris până acum 191 articole. Se află pe poziția 4 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.