Recenzie “Oraşul Focului Ceresc” de Cassandra Clare

Titlu: Oraşul Focului Ceresc
Autor: Cassandra Clare
Editura: LEDA
Nr. Pagini: 624
Publicată la 30.10.2017

ACUM GĂSEȘTI ORAŞUL FOCULUI CERESC PE:

Imagini pentru shadowhuntersSeria “Instrumente Mortale” este una dintre preferate mele şi o recomand întotdeauna cu drag iubitorilor genului YA. Cassandra Clare a făcut o treabă extraordinară dând viaţă acestor personaje iubite de milioane de oameni din întrega lume. “Oraşul Focului Ceresc” de Cassandra Clare încheie aventura Vânătorilor de umbre “Shadowhunters”, dar nu înainte de a ne oferi o experienţă de neuitat.

Nu vreau să vă spun foarte multe despre intrigă, pentru că din punctul meu de vedere, ultimul volum din serie are răspunsurile la toate întrebările noastre şi orice informaţie comunicată devine “spoiler”. Ce vă pot spune este că dragii noştri luptători pornesc în căutarea lui Sebastian, deoarece trebuie oprit până când nu este prea târziu. Acesta a reuşit să stârnească o luptă aprigă în lumea Vânătorilor de Umbre şi din păcate, victimele sunt numeroase. Deţine Cupa Mortală şi cu ajutorul acesteia transformă soldaţii buni în creaturi diabolice. Văzând toate aceste orori, personajele noastre preferate călătoresc în tărâmul demonilor şi trăiesc momente grele, însă aşa cum v-aţi obişnuit, împreună sunt mai puternici. Am stat constant cu sufletul la gură, pentru că dramatismul este la cote înalte şi evident, fiind vorba de Cassandra Clare, avem parte de multe surprize, unele plăcute, altele mai puţin plăcute. Acţiunea este foarte dinamică şi se desfăşoară pe mai multe planuri, lucrurile se întâmplă într-un ritm alert, personajele sunt numeroase şi întâmplările pline de nepravăzut sunt la tot pasul, gata să te lase fără suflare.

Imagini pentru shadowhuntersÎn afară de personajele pe care le iubim, în lumea umbrelor îşi fac apariţia câteva personaje secundare, care participă activ la acţiune şi care m-au încântat în mod deosebit. Important, mic spoiler!! Aceştia trebuie urmăriţi cu atenţie, deoarece următoarea serie a Cassandrei se numeşte “Uneltiri Întunecate” şi îi va avea ca protagonişti pe aceşti tineri curajoşi, Emma Carstairs şi Julian Blackthorn.

Personajele noastre dragi vor duce lupta finală pentru pace şi linişte şi trebuie să recunoaştem că merită un final fericit, deoarece au avut un drum anevoios de parcurs. Clary şi Jace, Izzy şi Simon şi Alec şi Magnus reuşesc printre război şi conflicte să îşi facă ordine şi în viaţa personală şi să fie mai uniţi ca niciodată. Loiali, neînfricaţi, aceștia au marcat o întreagă generaţie şi sunt considerate personaje de referinţe pentru genul YA.